اعتصاب کارگران کاشی گیلانا یک ماهه شد

پنجشنبه, 24ام مهر, 1393
اندازه قلم متن

kashi-gilana

واگذاری مسئولیت «کاشی گیلانا» به سازمان صنعت/ بازگشت به نقطه صفر

بر اساس مصوبه جلسه‌ای که بعد از ظهر روز گذشته از سوی شورای تامین شهرستان با حضور یکی از معاونان سازمان صنعت و معدن وتجارت استان گیلان در ساختمان فرمانداری رودبار برگزار شده‌ است، سازمان صنعت و معدن وتجارت استان گیلان متولی رسیدگی به مشکلات کارخانه کاشی گیلانا و ۳۰۰ کارگر آن شد.

همزمان با گذشت یک ماه از شروع اعتراضات صنفی کارگران کارخانه «کاشی گیلانا»، روز گذشته شورای تامین شهرستان رودبار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را متولی رسیدگی به مشکلات این واحد تولیدی و کارگرانش کرد.

به گزارش منابع خبری ایلنا در کارخانه کاشی گیلانا، شورای تامین شهرستان رودبار بعد از ظهر روز چهارشنبه (۲۳ مهرماه) با حضور یکی از معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ساختمان فرمانداری رودبار تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان متولی رسیدگی به مشکلات کارخانه کاشی گیلانا و ۳۰۰ کارگر آن شود.

بر اساس این گزارش، با معلوم شدن موضع کارفرمای فعلی این کارخانه مبنی بر انصراف از خرید، پیگیری وضعیت کارخانه، پیدا کردن خریدار جدید، پرداخت مطالبات معوقه کارگران و… بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفته است.

یکی از نمایندگان کارگران درباره موضع کارگران در قبال تصمیم جدید شورای تامین استان به ایلنا گفت: آبان ماه سال گذشته نیز پس از بازداشت مالک این کارخانه، سازمان صنعت استان مسئولیت پی گیری مطالبات کارگران و بررسی مشکلات کارخانه را بر عهده گرفته بود اما با تحولات صورت گرفته طی یک سال گذشته این کارخانه دوباره به این سازمان واگذار شده است و این در حالی است که هیچ تغییری در مطالبات کارگران صورت نگرفته است.

این کارگر گفت: این موضوع از آن جهت موجب نگرانی کارگران کاشی گیلانا شده است که آنان بعد از یک ماه اعتصاب و تجمع در مقابل نهادهای دولتی شهرستان و محوطه کارخانه و پیش از آن چندین ماه پیگیری مداوم دوباره باید از نقطه صفر خواسته‌های صنفی خود را از طریق سازمان صنعت و معدن استان پی‌گیری کنند.

نماینده کارگران با بیان اینکه کارگران با وجود تعویق ۱۶ ماه مطالبات حقوقی از سال ۸۸ تا کنون، این روزها بلحاظ مالی در شرایط نامناسبی به سر می‌برند، تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید هر چه سریع‌تر به وضعیت کارخانه کاشی گیلانا رسیدگی کند، چرا که طولانی شدن روند بررسی وضعیت کارخانه مشکلات کارگران را افزون‌تر می‌کند.

به گفته این کارگر کاشی گیلانا، به همین دلیل صبح پنجشنبه (۲۴ مهر ماه) کارگران شیفت صبح با تجمع در محوطه کارخانه خواستار تسریع در روند پی گیری مطالبات خود شدند.

وی ضمن بیان اینکه کارگران از مسولان دولتی شهرستان برای رسیدگی کردن به مطالباتشان ناامید شده‌اند در خاتمه اظهار داشت: ما به اعتراض صنفی خود برای سرعت بخشیدن به مطالباتمان در روزهای آینده همچنان ادامه خواهیم داد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.