گزارش بانک مرکزی از قیمت مواد غذایی/ میوه و سبزی و گوشت گران شد

یکشنبه, 27ام مهر, 1393
اندازه قلم متن

kala

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۱۸ مهر را اعلام کرد که بر اساس آن قیمت برنج، گروه میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ و قند و شکر افزایش، قیمت گروه لبنیات و تخم مرغ کاهش یافت و نرخ گروه حبوب، چای و روغن نباتی ثابت مانده است.

اقتصاد ایران آنلاین: بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۱۸ مهر را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۶ گروه کالایی افزایش، قیمت دو گروه کالایی کاهش و نرخ سه گروه کالایی ثابت مانده است.

طبق گزارش مهر قیمت برنج، گروه میوه های تازه، سبزی های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ و قند و شکر افزایش، قیمت گروه لبنیات و تخم مرغ کاهش یافت و نرخ گروه حبوب، چای و روغن نباتی ثابت مانده است.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای کره پاستوریزه معادل ۱.۴ درصد کاهش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل ۱/۳ درصد کاهش داشت و شانه ای ۸۶۰۰۰ الی ۱۰۷۰۰۰ ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل ۶/. درصد و ۴/. درصد افزایش یافت. در گروه حبوب بهای نخود معادل ۴/. کاهش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری نارنگی عرضه نمی شد و پرتقال درجه یک عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازیه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای سیب گلاب معادل ۱۰.۷ درصد، انار و گلابی هر یک ۳/. درصد، شلیل و شبرنگ ۶.۲ درصد، هلو ۴.۶ درصد و خربزه ۲۲.۳ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۱/. درصد تا ۱۱.۷ درصد کاهش یافت.

در گروه سبزی های تازه بهای سبزی های برگی معادل ۴/. درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۳/. درصد تا ۳.۵ درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود. قیمت گوشت گوسفند معادل ۲/. درصد و گوشت مرغ ۱.۶ درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل ۴/. درصد و شکر ۳/. درصد افزایش داشت. قیمت چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.