جنون سیاسی خامنه‌ای در مورد «دشمن»

یکشنبه, 27ام مهر, 1393
اندازه قلم متن

behrooz-behbudi

درست یک روز پیش از آغاز آخرین و مهمترین دور مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و قدرتهای خارجی برای یافتن یک راه حل مسالمت آمیز در مورد بحران برنامه هسته‌ای رژیم، رهبر مستبد آن علی خامنه‌ای فرصت را مناسب یافت تا با شدیدترین الفاظ کشورهای غربی درگیر در این مذاکرات را مورد حمله و انتقاد قرار بدهد و آنها را متهم کند که گویا آنها برای تفرقه افکنی در میان مسلمانان داعش را ساخته و پرداخته‌اند.

او گفت: «این جریان تکفیری که امروز در عراق و سوریه و منطقه بروز کرده و مسلمانها همه با آن مواجه‌اند، نه فقط با شیعیان، ساخته دست خود استعمارگران است. اینها چیزی به نام القاعده و داعش درست کردند تا با جمهوری اسلامی مقابله کند و امروز هم برای مقابله با بیداری اسلامی داعش را ساخته‌اند و منتها دامن خودشان را گرفته است. آمریکا به آنها کمک می‌کند و انگلیس خبیث و صهیونیزم دارند به آنها کمک می‌کنند تا این جریان تکفیری به ایجاد اختلاف بین شیعه و سینی دست بزند».

سخنرانی خامنه‌ای که به مناسبت عید غدیرخم اجرا می‌شد به طور کامل بر روی وب سایت شخصی آن منتشر شد و همزمان یک ویدئو هم که نشان می‌دهد رهبر جمهوری اسلامی پس از عمل جراحی پروستان سلامتی کامل خود را بازیافته در این وب سایت قرار داده شده.

درست و مشخصاً در کنار همه سیاست‌های خارجی و داخلی دولت حسن روحانی (که خود را میانه‌رو معرفی می‌کند) برای خارج ساختن ایران و ایرانیان از گرداب فجایع اقتصادی ـ اجتماعی که ۸ سال دولت احمدی‌نژاد با حمایت مستقیم خامنه‌ای مستبد بوجود آورده است، ما شاهد هستیم که خامنه‌ای در تلاش است تا تمامی این سیاست‌ها را به نوعی به شکست و یا بن بست بکشاند. اگرچه که راه حل‌های روحانی نیز با توجه به وابستگی عمیق عقیدتی او به سیستم حاکم بر ایران چاره ساز واقعی درمان دردهای بیشمار ملت ایران نیست.

با این حال، این «رادیکالیسم» و فحاشی سیاسی خامنه‌ای به رهبران و کشورهای غربی، به ویژه آمریکا و انگلیس، در حقیقت بیانگر پرده پوشی او بر ضعف‌های سیاسی و رهبری او می‌باشد که وی با جنجال آفرینی و جنون سیاسی خود نشانی واقعی ریشه‌های مصائب و مشکلات مردم ایران و دنیای اسلام را عوضی می‌دهد. خامنه‌ای با این فحاشی سیاسی فریبکارانه از سویی دیگر قصد دارد تا بین خود و ماموران دیپلماتیک زیر دستش که در حال معاملات پشت پرده بر سر برنامه هسته‌ای رژیم هستند یک فاصله نشان بدهد تا در صورت شکست مذاکرات جاری خود را از عواقب سیاسی ـ اجتماعی آن مبرا کند.

شکی نیست که داعش و جنایتکاران حامی آن تهدیدی جدی برای صلح و امنیت خاورمیانه و حتی کشورهای غربی هستند.

با این حال، ادعای مضحک خامنه‌ای که این جریان ارتجاعی و تبهکار زاییده همکاریهای آمریکا و انگلیس و اسرائیل و برای گویا «مقابله با جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی» براه انداخته شده ترفندی است که رهبر مستبد رژیم بکار گرفته تا مردم ایران و جهانیان فراموش کنند که در حقیقت نوع مشابهی از همین تبهکاران داعشی زیر لوای دروغین اسلام در خود ایران در ۳۵ سال گذشته حاکم بوده است و خامنه‌ای امروز در رأس این داعش وطنی به نام «خلیفه مسلمانان شیعه» قرار دارد.

به علاوه، این یک حقیقت واضح و شناخته شده است که اصولاً خامنه‌ای موقعیت‌های رهبری خود بر نظام استبدادی جمهوری اسلامی را بیش از آن که بر مبنای «لیاقت‌های» خود بدست آورده باشد، مدیون توطئه‌های پشت پرده و رایزنی‌های هاشمی رفسنجانی است و وی برای سرپوش گذاشتن بر این عقده خود همواره به «رادیکالیسم» و «انقلابی‌گری» روی آورده است و خود را نماینده «اسلام سیاسی» ورشکسته در صحنه سیاست ایران معرفی می‌کند.

خامنه‌ای از زمان به قدرت رسیدن خود تا امروز همواره برای حفظ این موقعیت ناحق نه بر رأی و حمایت مردم، بلکه بر زور سرنیزه سپاهیان و چماق بسیج و تهدید و شکنجه و زندان از سوی نیروهای امنیتی و سرکوبگر قرار داده است. جمع آوری این مریدان و هواداران سرکوبگر او هم زیر شعارهای ضد آمریکایی ـ اسرائیلی بهترین بستر برای ادامه قدرت مطلقه او در میان جناح‌های رژیم بوده است.

با این تفاسیر، در حقیقت قدرتهای خارجی در روند مذاکرات خود با جمهوری اسلامی بر سر موضوع هسته‌ای آنها با یک داعش تبهکار دیگر در حال معامله هستند که بر مبنای تئوری ارتجاعی و قرون وسطایی ولایت فقیه ملت ستمدیده ما را زیر استبداد خود گرفته است.

و تأسف آورتر آنکه همین قدرتهای خارجی امروز صحبت از همکاریهای نظامی با سپاه پاسداران رژیم در عراق برای مقابله با داعش می‌کنند که به نوعی به رسمیت شناختن استبداد ولایت فقیه و دلجویی از رهبر آن و حامیان سرکوبگر آن می‌باشد.

باید به رهبران غربی گوشزد کرد که شما نمی‌توانید برای مقابله با یک جریان ارتجاعی و دیکتاتوری خونین مذهبی در عراق با همنوعان آنها در کشور مجاورش ایران و ظاهراً برای دفاع از آزادی و انسانیت وارد یک ائتلاف بشوید.

بهروز بهبودی

این مقاله به زبان انگلیسی در روزنامه بوستون گلوب آمریکا منتشر شده است

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.