جنایات سازمان‌یافته جهرم علیه دختران دانشجو، به کجا پناه باید برد؟

یکشنبه, 9ام آذر, 1393
اندازه قلم متن

Ali Keshtgar5

وقتی اعتراضات مدنی مردم اصفهان برای معرفی مسئوولان و مجریان اسیدپاشی های زنجیره ای اصفهان با دروغها و تشرهای رسانه های رسمی حاکمیت مثل کیهان و تهدیدات دستگاه قضایی پاسخ گفته شد، در مقاله ای که در گویا نیوز انتشار یافت نوشتم که احتمالا نه خامنه ای هرگز این جنایات را محکوم می کند و نه دستگاه قضایی به دنبال معرفی و مجازات مسببان خواهد رفت، چرا که جنایتکاران پیام دستگاه ولایت فقیه را به زنان “بدحجاب” ابلاغ کرده اند.

اگر خامنه ای با صدای بلند آن جنایات را محکوم می کرد و می پذیرفت که مردم و رسانه ها برای حقیقت یابی در کشف عوامل و ریشه های آن جنایات به دستگاههای انتظامی و قضائی کمک کنند، به هیچ روی جنایات تکان دهنده جهرم تکرار نمی شد.

اما تهدید معترضان و حتی دستگیری موقتی عده ای مردم عادی و روزنامه نگارانی که به دنبال حقیقت یابی بودند گروههای خودسر را به ادامه اقدامات جنایتکارانه علیه زنان تشویق کرد.

اگر فعالیتهای گروههای خودسر را در دو یا سه دهه اخیر بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که هرکجا که منویات خامنه ای از مجاری به اصطلاح قانونی و رسمی به پیش نرفته، این گروهها برای انجام اهدافی که حاکمیت بخاطر زشتی آن نمی تواند علنا و رسما برعهده بگیرد، به کار گرفته شده اند. قتل های زنجیره ای فروهرها و نویسندگان و روشنفکران، قتل جوانانی که رفتارشان با الگوهای رسمی حاکمیت متفاوت دانسته می شد در کرمان، ماجرای جنایات ۱۸ تیر۷۸ در کوی دانشگاه، ترور سعید حجاریان توسط سعید عسگر،فجایع کهریزک و بالاخره اسیدپاشی های زنجیره ای اصفهان همگی جنایاتی هستند که دستگاه جبار ولایت فقیه نمی تواند علنا از آن دفاع کند، اما اجرای آن کاملا در جهت منویات خامنه ای و به موازات سیاستهای دلبخواه او بوده اند.

در همه این موارد دستگاه قضایی بطور علنی و یا پنهانی از جنایتکاران حمایت کرده است. در هریک از این موارد، اگر خامنه ای و ایادی او به دلایلی نتوانسته اند راه را برحقیقت یابی کاملا سد کنند، مسئوولیت دستگاههای امنیتی و نظامی و بسیجی در این جنایات اثبات شده است.

جنایات اخیر جهرم علیه دختران دانشجو بطور قطع همان پیامی را برای زنان از نظر حاکمیت “بدحجاب” دربردارد که اسیدپاشی های اصفهان داشت. ولایت مطلقه فقیه و انصار او در پوشاندن چهره زن ایرانی با حجاب اسلامی و “حجاب برتر” مطلقا شکست خورده اند. این اقدامات هولناک هم اعتراف به این شکست تاریخی است و هم آخرین تلاشهای نومیدانه دستگاه ولایت برای پیشبرد پروژه حجاب اسلامی ازطریق ارعاب است.

گروههای خودسر سابقه آدمکشی های تکان دهنده ای در شهرستان جهرم دارند. در نخستین سالهای پس از انقلاب این گروهها به دستور حسین آیت اللهی امام جمعه وقت جهرم در موارد متعددی جوانان حامی گروهها و سازمانهای چپ را می دزیدند و پس از شکنجه زنده زنده در گودالها و چاههای قنات می انداختند و آنگاه با پرتاب نارنجک آنان را می کشتند. مسببان آن کشتارها که به گروه قنات معروفند هرگز معرفی و مجازات نشدند. البته مردم جهرم آنها را می شناختند. مثلا یکی از آنان معروف به “رحیم رضا شوره” که پیش از انقلاب سابقه شرارت (بچه بازی) در پرونده خود داشت و پس از انقلاب حزب اللهی شده بود یکی از فعالان همین گروهای خودسربود.

– اگر سازماندهان اسیدپاشی های اصفهان و چاقو کشی های جهرم معرفی و مجازات نشوند احتمالا این جنایات زنجیره ای در سایر نقاط کشور نیز تکرار خواهد شد.

– اگر خامنه ای صریح و قاطع اسیدپاشی های اصفهان را محکوم می کرد احتمالا این جنایات تکرار نمی شد.

راستی وعده ی رئیس جمهور روحانی که در مورد اسیدپاشی های اصفهان گفته بود تا معرفی عاملان این جنایات آرام نخواهیم نشست چه شد؟

آیا روحانی تاکنون از خامنه ای خواسته است که این فجایع را با صراحت و قاطعیت محکوم کند؟

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.