در روز جهانی حقوق بشر علیه ناقضان حقوق بشر درایران بپا خیزیم‬

یکشنبه, 9ام آذر, 1393
اندازه قلم متن

Dec 10th 7

در سالگرد صدور اعلامیه جهانی حقوق بشر، ما نهادهای ایرانی مدافع حقوق بشر، با کمال تأسف به آگاهی بشریت متمدن و دیگر مدافعان حقوق بشر در سرتاسر جهان می رسانیم که افزایش آمار اعدام‌ها، بازداشت‌ها و محاکمات غیرقانونی روزنامه نگاران، دگراندیشان، فعالان سیاسی، کارگری، دانشجویی،حقوق بشری و اسیدپاشی به زنان ایران، همه حکایت از وخیم تر شدن‬ وضعیت حقوق بشر در ایران دارند.

جمهوری اسلامی ایران، جان، مال و زندگی مردم را به سخره گرفته است و به قوانین بین المللی حقوق بشری که پای آن‌ها را امضا کرده است، به هیچ وجه پایبند نیست. ابتدایی ترین حقوق انسانی شهروندان ایرانی، از همان آغاز برقراری حکومت اسلامی، در میهن ما ‫پایمال شده است.

امروزه هم‌چنان نقض آشکار پیمان جهانی حقوق بشر با تصویب قوانین تبعیض آمیز علیه زنان و اسید پاشی بر روی آن‌ها با هدف ایجاد ترس و وحشت در جامعه ادامه دارد. فشار بر دگراندیشان، اقلیت‌های مذهبی، قومی و همجنس‌گرایان تشدید می‌شود. سیاست افزایش جمعیت و تبلیغ آن از طرف مراجع مذهبی و رسانه های وابسته به نظام و محروم کردن ایرانیان از حقوق شهروندی، رسوایی دوباره ای برای خودکامگان حکومتی می‌باشد. اکنون، نادیده گرفتن حقوق بشر در ایران، با محدودتر ساختن آزادی‌های دمکراتیک بسان دوران قرون وسطا، در مجلس فرمایشی ـ نمایشی به اوج خود رسیده است. حکومت ایران مانند سال‌های گذشته همچنان در صدر جدول کشورهای ناقض حقوق بشر در دنیا قرار دارد‬.

به رغم اعتراض‌های مکرر نهادهای ایرانی و جهانی، نسبت به موارد نقض حقوق بشر در کشور ما، حکومتگران اسلامی کوچک‌ترین توجهی به آن‌ها نمی کنند. با این که قطعنامه های فراوانی در محکومیت پایمال کنندگان حقوق بشر در ایران به تصویب رسیده اند، سران حکومت اسلامی برای توجیه جنایات خویش، هم‌چنان به قوانین شرعی ۱۴ قرن پیش استناد می‌کنند و با شدّت بیشتری به اعمال پلید و ضد بشری خود ادامه می‌دهند.

حکومت مذهبی حاکم بر ایران و سیستم قضائی آن، با استناد به قوانین شرعی و سنت‌های عقب مانده جوامع قبیله ای، شهروندان ایرانی را از حقوق مدنی یک جامعه نوین و در حال پیشرفت محروم کرده است. این حکومت قوانین ضدبشری مانند قانون قصاص، اعدام، سنگسار، قطع عضو، شلاق و غیره را اجرا می‌کند. زنان ایرانی را که نیمی از جمعیت کشورند، مورد اذیت و آزار و تبعیض قرار می‌دهد و تلاش می‌کند تا حضور آنان را در عرصه های حیات اجتماعی کم‌رنگ سازد. با عدم رعایت حقوق شهروندی، هرگونه سرپیچی از قوانین ضد بشری حکومت اسلامی را با زندان، شکنجه و اعدام پاسخ میدهد. در طی ۳۷ سال گذشته، هزاران شهروند ایرانی به استناد همان قوانین ضد بشری، در دادگاه های دربسته و غیرصالحه، بدون حضور وکیل مدافع، هیئت منصفه، رسانه های همگانی و حق دفاع، به زندان‌های دراز مدت یا اعدام محکوم شده اند‬.

چندی پیش، محمد جواد لاریجانی در مقام «دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران» و در راس هیأت اعزامی به کنفرانس بررسی اداوری وضعیت حقوق بشر در ایران که در مقر کمیساریای حقوق بشر در ژنو برگزار شد، شرکت کرد. وی مانند گذشته، بازهم در برابر دیدگان جهانیان از اعدام ها، تبعیض ها، جنایات دولتی و موارد نقض حقوق بشر که همه روزه در ایران جریان دارند، دفاع کرد. او ادعا نمود که در هیچ جای دنیا مانند ایران اسلامی حقوق بشر رعایت نمیشود. لاریجانی مجازات اعدام و قانون قصاص را از شاخصه های ارزشمند سیستم قضائی ایران دانست! این هیأت اعزامی، در پاسخ به درخواست ۱۰۷ کشور جهان برای پایبند بودن حکومت ایران به اعلامیه جهانی حقوق بشر، با توسل به دروغگویی، بار دیگر به همگان نشان داد که با وجود قوه قضائیه غیر مستقل و وعده های دروغین رئیس جمهور (حسن روحانی)، حکومت ضد بشری ایران قصد هیچگونه بازنگری در پرونده ضد حقوق بشری خود ندارد‬.

ما از شخصیت‌ها، نهادها، مجامع مدافع حقوق بشر و وجدان‌های بیدار در سرتاسر جهان درخواست می‌نمائیم که در کارزار جهانی برای دفاع از حقوق شهروندی و مبارزات مردم رنج کشیده ایران، افشای جنایات حکومت اسلامی و نقض فزاینده حقوق انسانی در ایران پشتیبانی نمایند و اجازه ندهند که حکومت داعشی حاکم بر سرزمین ما، با پرچم دروغین و بی‌معنای «حقوق بشر اسلامی»، هم‌چنان به جنایات و نقض حقوق بشر ادامه دهد‬.

همبستگی برای حقوق بشر درایران‬
۷ آذر ۱۳۹۳ – ۲۸ نوامیر ۲۰۱۴
امضاء ها:
۱. مادران پارک لاله ایران
۲. اتحاد برای ایران ـ بلژیک
۳. انجمن ایران-سوئیس/ ژنو
۴. انجمن تئاتر ایران و آلمان
۵. انجمن جمهوریخواهان ایران – پاریس
۶. انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران/هامبورگ
۷. انجمن زنان ایرانی در مونترال
۸. انجمن همبستگی با مردم ایران- دالاس
۹. باشگاه جنبش سکولار دمکراسی در لس آنجلس
۱۰. بنیاد اسماعیل خویی
۱۱. پیوند سرای نویسندگان، شاعران و هنرمندان سکولار دمکرات ایران
۱۲. حامیان مادران پارک لاله – دورتموند
۱۳. حامیان مادران پارک لاله – فرزنو
۱۴. حامیان مادران پارک لاله – هامبورگ
۱۵. حامیان مادران پارک لاله -مونیخ
۱۶. حامیان مادرن پارک لاله( مادران عزادار ایران) جنوب کالیفرنیا
۱۷. خانه همبستگی مهر/ کلن
۱۸. شبکه همبستگی ملی ایرانیان فرزنو- کالیفرنیا
۱۹. صداى موج سبز – جنبش سبز بیرمنگام
۲۰. صداى موج سبز – جنبش سبز کاردیف
۲۱. صداى موج سبز – جنبش سبز لندن
۲۲. فدراسیون اروپرس
۲۳. فعالین حقوق بشر و دمکراسی برای ایران/هامبورگ
۲۴. کانون سیمرغ دورتموند
۲۵. کانون فرهنگ و هنر فرزنو – کالیفرنیا
۲۶. کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
۲۷. کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران-شیکاگو
۲۸. کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس
۲۹. مادران صلح مونترال
۳۰. همایش ایرانیان/هامبورگ
۳۱. همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشردر ایران- مونترال
۳۲. همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشردرایران ـ لوس آنجلس
۳۳. همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشردرایران ـ نیویورک


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.