هشدار نسبت به وضعیت نگران‌کننده پروژه‌های عمرانی

پنجشنبه, 13ام آذر, 1393
اندازه قلم متن

tuman

مشکلات اعتباری و نبود منابع مالی مهمترین مشکل دولت

در حالی که دولت از رشد چشمگیر بودجه عمرانی خبر می‌دهد، علی‌اکبر آقایی مغانجوقی عضو کمیسیون عمران مجلس درباره وضعیت طرح‌های عمرانی گفته است: در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های عمرانی مهم کشور به دلیل مشکلات اعتباری در رکود بسر می‌برند که ادامه این وضعیت برای بخش عمران نگران‌کننده است.

اقتصاد ایران آنلاین: در حالی که دولت از رشد چشمگیر بودجه عمرانی خبر می‌دهد، علی‌اکبر آقایی مغانجوقی عضو کمیسیون عمران مجلس درباره وضعیت طرح‌های عمرانی گفته است: در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های عمرانی مهم کشور به دلیل مشکلات اعتباری در رکود بسر می‌برند که ادامه این وضعیت برای بخش عمران نگران‌کننده است. در بودجه سال ۹۳ به دلیل کمبود اعتبار مقرر شد دولت صرفا به تکمیل پروژه‌های عمرانی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارند رسیدگی کند اما کسری بودجه این روند را هم بسیار کند کرد.

نماینده مردم سلماس با بیان اینکه تکمیل نشدن پروژه‌های مهم عمرانی کشور به دلیل نبود منابع مالی قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی مانند آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، سدها و… یکی از حیاتی‌ترین نیازهای کشور است بنابراین به دلیل نبود بودجه نمی‌توان از اتمام طرح‌های یادشده چشم‌پوشی کرد.وی ادامه داد: بنابراین مسوولان باید با تعریف راهکارها و شیوه‌های جدید، پروژه‌های عمرانی را از رکود خارج کنند؛ به عنوان مثال استفاده از ظرفیت فاینانس می‌تواند یکی از این روش‌ها باشد.

آقایی مغانجوقی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران روند تکمیل پروژه‌های مهم عمرانی را رصد می‌کند، اضافه کرد: کمیسیون عمران نسبت به رکود حاکم بر بخش عمران کشور بسیار نگران است و تلاش می‌کند تا ضمن همفکری با مسوولان تمامی چالش‌های این بخش را شناسایی و سازوکارهای جدیدی را برای کمک به اتمام پروژه‌ها طراحی کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.