مهرجویی: دود ماشین‌های کهنه ریه‌های مردم را پرکرده است

یکشنبه, 16ام آذر, 1393
اندازه قلم متن

daryush-mehrjuei

مهرجویی تاکید کرد: حرکت اتومبیل های کهنه ودود زا در سطح شهر تهران که هوای تهران را آلوده می کند ؛ یکی از عوامل اصلی سرطان است.

داریوش مهرجویی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» گفت: اگر کمپین مبارزه با سرطان هنرمندان فعالیت خود را آغاز کند حتما به این کمپین خواهم پیوست.

مهرجویی تاکید کرد: حرکت اتومبیل‌های کهنه و دودزا در سطح شهر تهران که هوای تهران را آلوده می‌کند؛ یکی از عوامل اصلی سرطان است.

داریوش مهرجویی، کارگردان بنام سینمای ایران از جمله هنرمندانی است که به خواستار رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا در تهران شده است.

وی با شنیدن خبر تشکیل کمپین مبارزه با سرطان توسط رضا کیانیان،اعلام کرد که با این کمپین همکاری خواهد کرد. کیانیان چندی پیش درباره از تشکیل کمپین مبارزه با سرطان خبر داده بود.

کارگردان آثار موفقی همچون “هامون”، “لیلا”، “پری” و “گاو” به «آفتاب» گفت: «آلودگی هوای تهران در حالا به مسئله حاد و خطرناکی تبدیل شده است. وقتی از سمت کرج به تهران حرکت می‌کنم توده هوای سیاه و آلوده کاملا به چشم می‌خورد. برج میلاد هم دیده نمی‌شود. این موضوع خبر از وخامت اوضاع وخیم هوا حکایت می‌کند. هوای آلود تهران که تا الان باعث مرگ تعداد زیادی از مردم شده است.»

کارگردان فبلم “نارنجی‌پوش” اعلام کرد: «در همه شهرهای بزرگ دنیا مانند لندن و نیویورک آلودگی هوا وجود دارد و این موضوع فقط مختص ایران و تهران نیست. اما در کشورهای پیشرفته برای کاهش آلودگی هوا ماشین‌های کهنه و دودزا به کارخانه‌های بازیافت فرستاده و ضمن اشتغال‌زایی و جمع‌کردن وسایل دود‌زا به رفع آلودگی هوا کمک می‌کنند؛ در نتیجه این شهرهای بزرگ هوای استاندارد و مناسبی دارند»

مهرجویی تاکید کرد: «باید ماشین‌های کهنه را از سطح شهر جمع کنیم آلودگی هوالی تهران کاهش پیدا کند. فکر می‌کنم مسئله آلودگی هوا یکی از عوال اصلی سرطانزا در کنار عواملی چون غذاهای فست و فود و آب آلوده و غیره است به همین جهت باید به این موضوع توجه بیشتری نشان دهیم.»

مهرجویی پیشتر نیز درباره آلودگی هوا واکنش نشان داده و گفته بود: «نفس ‌کشیدن موهبتی است که همه از آن برخوردارند؛ چه فقیر و چه غنی، چه کودک و چه بزرگ، چه پیر و چه جوان؛ چه مسوول و چه غیرمسوول همگی فقط یک‌هوا را تنفس می‌کنیم، پس به‌خاطر خودمان برای رفع این معضل کاری کنیم. از همین‌جا هم از نهادهای مختلف ثروتمند و خودکفا دعوت می‌کنم که در این امر مشارکت کنند و تنها ۱۰درصد از اعتبارات و پول خود را به این امر اختصاص دهند تا همگی از شر این معضل راحت شویم. چون همین حالا هم دیر است.»

از: آفتاب نیوز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.