بیانیه تحصن‌کنندگان مقابل کانون وکلای تهران به مناسبت ۱۰ دسامبر روز جهانی حقوق بشر

چهارشنبه, 19ام آذر, 1393
اندازه قلم متن

tahasson konandegan

روز جهانی حقوق بشر گرامی باد»

در روز جهانی حقوق بشر، ضمن «نه» به دادرسی ناعادلانه، «نه» به دادگاه انقلاب و«نه» به مداخله‌ی ماموران امنیتی در محاکمات سیاسی، بسیاری از ایرانیان خواهان ایجاد دادرسی‌های عادلانه، انحلال دادگاه انقلاب و جلوگیری از مداخله‌ی نیروهای امنیتی در قوه قضاییه هستند.

در حالی که بیش از نیم قرن از تصویب اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر می‌گذرد، اما هنوز تحقق بنیادی‌ترین حقوق بشر به رویایی دور از دسترس می‌ماند.

طبق مفاد اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر، شناسایی حیثیت و کرامت ذاتی تمام اعضای خانواده‌ی بشری و حقوق برابر آنان اساس آزادی، عدالت و صلح در جهان است و نادیده گرفتن و تحقیر حقوق بشر به جنگ و خونریزی منجر شده است.

پس مردمان ملل متحد، ایمان خود را به حقوق بنیادین بشر اعلام داشته اند و عزم خود را جزم کرده اند که به پیشرفت اجتماعی یاری رسانند.

مطابق این اعلامیه:
تمام افراد بشر آزاد زاده می شوند و از لحاظ حیثیت و کرامت و حقوق با هم برابرند.

هرکس می تواند بی هیچ گونه تمایزی، به ویژه از حیث نژاد، رنگ، جنس، زبان، دین، عقیده‌ی سیاسی یا هر عقیده‌ی دیگری، از تمام حقوق و همه‌ی آزادی های ذکر شده در این اعلامیه بهره مند گردد.

هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.

هیچکس نباید شکنجه شود. همه در برابر قانون مساوی هستند. هیچکس را نباید خود سرانه توقیف، حبس یا تبعید کرد. هر شخص با مساوات کامل حق دارد که دعوایش در دادگاهی مستقل، بی طرف، منصفانه و علنی رسیدگی شود.

این در حالی است که:
ما از برابری از لحاظ حیثیت و کرامت و حقوق محرومیم. ما به واسطه‌ی جنسیت، قومیت، عقیده و مذهب مورد تبعیض قرار می گیریم.

در معرض بازداشت خودسرانه، حبس، تبعید و حصر غیرقانونی قرار داریم.

در دادگاه هایی محاکمه می شویم که بیطرف، مستقل و منصف و علنی نیستند. امور خصوصی و مکاتبات مان مورد تفتیش مداوم قرار دارد. حق ما جهت تشکیل اجتماعات، راهپیمایی ها، تحصن و اعتراضات مسالمت آمیز و مدنی نادیده گرفته می شود و افراد به دلیل شرکت در چنین فعالیت هایی بازداشت، محاکمه و مجازات و یا همانند سعید زینالی و شهرام زنجانی پس از بازداشت ناپدید می شوند. حق کار اشخاص از آنان سلب و محروم از حمایت های اجتماعی و مدنی می شوند. حق حیات شهروندان با مجازات اعدام از آنان سلب می شود و شهروندان به هر بهانه ای، دسته دسته روانه‌ی زندان می شوند.

در روز جهانی حقوق بشر، ضمن «نه» به دادرسی ناعادلانه، «نه» به دادگاه انقلاب و«نه» به مداخله‌ی ماموران امنیتی در محاکمات سیاسی، بسیاری از ایرانیان خواهان ایجاد دادرسی‌های عادلانه، انحلال دادگاه انقلاب و جلوگیری از مداخله‌ی نیروهای امنیتی در قوه قضاییه هستند.

ما ضمن تکرار «نه» به مجازات اعدام، به ویژه خواهان لغو مجازات اعدام زیر ۱۸ سال و اعدام‌ها‌ی سیاسی هستیم و یادآوری می‌نماییم که انتساب اتهامات عمومی و اخلاقی به متهمان سیاسی و عقیدتی روشی ناپسند و شناخته شده است.

ضمن تاکید بر ناعادلانه بودن روند دادرسی حاکم بر رسیدگی به اتهامات سیاسی و عقیدتی در دادگاه انقلاب، خواهان لغو کلیه‌ی احکام صادره،آزادی رهبران جنبش سبز و آزادی زندانیان سیاسی- عقیدتی، به ویژه وکلای در بند، آقایان عبدالفتاح سلطانی، سید محمد سیف زاده، امیر اسلامی، امید بهروزی، مصطفی دانشجو، فرشید یداللهی و هستیم.

تحصن کنندگان مقابل کانون وکلای تهران

از: ایران امروز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.