نماینده ولی فقیه در سپاه: تبعیت از ولی فقیه باید بدون چون و چرا باشد

دوشنبه, 1ام دی, 1393
اندازه قلم متن

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه معتقد است فرمانبری از ولایت، “فرمانبری از خداست”. وی می‌گوید تبعیت از ولایت فقیه باید بدون چون و چرا باشد و باید بپذیریم که ولایت فقیه تجلی توحید است.

عبدالله حاجی‌صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم عزاداری نیروهای مسلح استان قم در مجتمع آموزش عالی امام خمینی گفت: «وقتی با ولی خدا حرکت می‌کنیم باید بپذیریم ولایت فقیه تجلی توحید است و تبعیت از ولایت فقیه باید بدون چون و چرا باشد.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه استان قم، وی گفت: «دشمن از راهکاری مختلف برای تخریب اسلام استفاده می‌کند و به همین علت باید چهره واقعی دشمن را شناسایی کنیم. امروزه نیز باید ما باید از شیوه رفتاری دشمن آگاهی پیدا کنیم.»

به گفته وی امام حسن برای بقاء اسلام صلح با معاویه را پذیرفته اما با شرایط ویژه‌ای که در صلح‌نامه عنوان کرده معاویه را در تنگنا قرار داده است. او معتقد است معاویه از نیرنگ‌های بسیاری برای گمراهی مردم استفاده کرده و این ادعا که او پیرو درخواست‌های امام حسن بوده، یک دروغ محض است.

حاجی‌صادقی همچنین از شیوه تهاجم دشمن امروز اسلام یاد کرد و یادآور شد: «در مبارزه با دشمن باید به شیوه تهاجم توجه داشته باشیم زیرا در برابر فتنه و جنگ فرهنگی، جنگ نظامی جواب نخواهد داد. البته افرادی که در جنگ نرم به مبارزه با دشمن می‌پردازند هم باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند تا بتوانند از ابزارهای این جنگ استفاده کنند.»

فرمانبری از ولایت، فرمانبری از خداست

به گزارش فارس، او از ولایتمداری به عنوان دومین شاخص جبهه نهضت حسینی یاد کرد و افزود: «حسینیان می‌دانند که حاکمیت و اراده خدا در ولایت تجلی پیدا می‌کند و فرمانبری از ولایت، فرمانبری از خداست. در نظام ولایی تقسیم اوامر رهبری به مولوی و ارشادی وجود ندارد.»

او همچنین در اثبات ادعایش به ذکر خاطره‌ای در مقایسه‌ی حضرت ابوالفضل و محمد بن حنفیه پراخته و گفت: «ولایتمداری حضرت ابوالفضل موجب شد که به درجه‌ای برسد که امام حسین خطاب به او می‌گوید “جانم به فدای تو ابوالفضل”.»

حاجی صادقی تاکید درد که در هیچ کجا سراغ نداریم که حضرت ابوالفضل سئوالی از امام حسین کرده باشد.

به گفته نماینده ولی فقیه در سپاه، امام حسین و یارانش یک کلمه هم شکایت و گله از خدا نکردند و انسان حسینی هرگز خودش را طلبکار خدا نمی‌داند.

او در جمع فرماندهان سپاه استان قم بنا به گفته‌اش به “رزمندگان اسلام” تاکید کرد که همواره خودشان را بدهکار خدا، دین و انقلاب بدانند.

عبدالله حاجی صادقی در جمع فرماندهان، مدیران و پایوران سپاه علی بن ابیطالب تصریح کرد: «بعضی‌ها با چانه زنی می‌خواهند نظر خودشان را به ولایت تحمیل کنند، نمونه این افراد در طول تاریخ نیز بسیار است، همانند محمد بن حنفیه برادر امام حسین؛ اما حسینی بودن یعنی نسبت به ولایت، وابستگی فکری و عملی داشتن و به دنبال تحمیل نظر نبودن، ولایت را برای خود نخواستن، بلکه خود را برای ولایت خواستن.»

علی مطهری: خامنه‌ای انتقاد پذیر است

علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی که پیگیر مساله حصر رهبران جنبش سبز است چندی پیش گفته بود انتقاد از رهبری حق هر شهروندی است.وی با اشاره به نامه‌هایش به رهبری و پیگیری رفع حصر موسوی و کروبی، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را “پاسخگو و انتقادپذیر” دانسته بود.

علی مطهری در مصاحبه با روزنامه “ملت ما” تاکید کرده بود: «خود آیت‌الله خامنه‌ای انتقادپذیر است، اما اطرافیان او تاب انتقاد را ندارند. وی به سوالات و انتقادات با روی ‌باز پاسخ می‌‌دهد و بارها اعلام کرده که انتقادپذیر و پاسخگوست. منتها گاهی مریدها و اطرافیان یک شخصیت کار را خراب می‌کنند، چون تمایل به بت‌سازی و عدم پاسخگویی آن شخصیت دارند.»

 از: دویچه وله

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.