به بهانه بازرسی، اموال زندانیان در اوین سرقت شد!

چهارشنبه, 3ام دی, 1393
اندازه قلم متن

zendan evin

روز چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳، ماموران امنیتی و گارد ویژه زندان اوین، طی یورش به بند ۷ این زندان، به بهانه بازرسی ماهانه از بند، اقدام به سرقت اموال زندانیان کردند.

طبق اطلاع خبرنگار پروژه «همه حقوق بشر برای همه در ایران»، صبح روز جاری، ماموران زندان به بهانه بازرسی از بند ۷ زندان اوین، ضمن خروج اجباری زندانیان، اموالی نظیر مواد غذایی، کارت تلفن، لباس را به صورت غیرقانونی ضبط کردند.

یکی منبع مطلع در خصوص این یورش توضیح داد: «برای زندانیان عجیب بود که در این یورش که به بهانه بازرسی انجام می‌شد، نوشتجات و کتاب‌ها موجب کنجکاوی ماموران نبود و دست نخورده باقی ماند ولی اموال زندانیان نظیر لباس و مواد غذایی و… به سرقت رفت.»

گفتنی است پس از وقایع هجوم به بند ۳۵۰ اوین در اوایل سال جاری که «پنج شنبه سیاه» نامگذاری شد، بسیاری از آن‌ها به بندهای دیگر اوین و یا زندان‌ها دیگر نظیر رجایی شهر تبعید شدند.

تبعید تعداد زیادی از زندانیان به بند ۷ اوین، اعتراض و درگیری زندانیان سابق بند ۷ این زندان را به همراه داشت. آن‌ها نسبت به انتقال زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به این بند و کمبود جا معترض بودند.

این اعتراض‌ها که نهایتا منجر به درگیری زندانیان قدیمی این بند، با زندانیان تبعید شده به این بند نظیر حمید بابایی، امید کوکبی، سمکو خلقتی و شاهین دادخواه و … همراه بود.

لازم به توضیح است که بند ۷ زندان اوین به زندانیان با جرایم مالی اختصاص دارد و مغایر با اصل تفکیک جرایم، این افراد می‌بایست به بند ۳۵۰ زندان اوین (بند زندانیان سیاسی) منتقل شوند.

از: زودویند


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.