فراخوان همسر و ۲ فرزند یک زندانی در آستانه اعدام از جهانیان برای نجات جان عزیزخود

جمعه, 5ام دی, 1393
اندازه قلم متن

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یک زندانی کاسب به اتهام دروغین داشتن مواد مخدر ۳ روز است که در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زاهدان در انتظار اجرای حکم ضدبشری اعدام بسر می برد.

زندانی بابا علی کاکایی ۴۱ ساله بیش از ۶ سال و ۴ ماه است که در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان زندانی است. این زندانی متاهل و ۲ دختر ۱۱ ساله و ۶ ساله دارد و تنها نان آور و سرپرست خانواده می باشد . زندانی بابا علی کاکایی برای امرار معاش خانواده اش از زاهدان پارچه می خرید و در تهران و یا در شهرستانها آنها را می فروخت.
این زندانی مسافر یک اتومبیل بود ،هنگامی که از زاهدان با پارچه های خریداری شده عازم تهران بود ماشین حامل وی مورد بازرسی قرار گرفت و او دستگیر شد . پاسگاه ایست و بازرسی از او خواستار پرداخت رشوه شد اما وی قادر به پرداخت مبلغ درخواست شده ازوی نبود.

بعد از ماه ها بازداشت به او اتهام داشتن مواد مخدر زده شد در حالی که نه از وی مواد مخدر گرفته شده بود و نه پیش از این چنین چیزی مطرح بود.

او بعد از چند سال بلاتکلیفی در زندان به دادگاه انقلاب به ریاست فردی به نام بامری برده شد در پرونده این زندانی هیچ دلیل و مدرکی از داشتن مواد مخدر نبود و وقتی که این زندانی به بامری گفت که من کاسب هستم و ربطی به این اتهام ندارم ، قاضی مربوطه خطاب به وی گفت :آره می دانم ولی احساس می کنم که تو گناهکار هستی و نهایتا برای وی حکم اعدام صادر کرد.

این قاضی در پیگیریهای مستمر خانواده وی که از فقر مالی شدید رنج میبرند تقاضای رشوه سنگینی نمود که این خانواده قادر به پرداخت آن نبودند.

زندانی باباعلی کاکایی و زندانی دیگری به نام عزیزی از روز چهارشنبه ۳ دی ماه جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند.ولی به خانواده های آنها هیچ اطلاعی به منظور آخرین ملاقات داده نشد. خانواده زندانی باباعلی کاکایی از طریق یکی از همبندیانش از انتقال وی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام مطلع شدند.

همسر این زندانی علیرغم فقر مالی همراه با ۲ دختر خردسال خویش روز پنجشنبه ۴ دی ماه از کرمانشاه عازم زاهدان شد. آنها صبح روز جمعه ۵ دی ماه حوالی ساعت ۰۶:۰۰ صبح به زندان زاهدان رسیدند تا ساعت این لحظه در سرما در مقابل زندان ایستاده وخواهان ملاقات با عزیز خود هستند. اما تا این لحظه کسی پاسخگوی آنها نیست. همسر و ۲ فرزند این زندانی بی پناه همچنان در انتظار بسر می برند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران ، از هموطنان در داخل و خارج از کشور خواهان اقدامات گسترده برای نجات جان این زندانی بی پناه و ممانعت از یتیم شدن و بی سرپرست شدن این خانواده شوند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواهان دخالت برای نجات جان این زندانیان است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۵ دی۱۳۹۳ برابر با۲۶ دسامبر۲۰۱۴


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.