تفتیش منزل و محل کار یک شهروند بهایی در شیراز

چهارشنبه, 1ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

manzel shahrvand bahai shoraz

ماموران اداره اطلاعات شیراز صبح امروز برابر با ۲۹ دی ماه ۱۳۹۳ با مراجعه به محل کار و منزل یک شهروند بهایی با ارائه حکم دادستانی هر دو مکان را مورد بازرسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مأموران اداره اطلاعات شیراز صبح امروز برابر با ۲۹ دی ماه ۱۳۹۳ با مراجعه به محل کار یک شهروند بهائی (آقای حسن صالحی) و با ارائه حکم دادستانی به ایشان و همچنین بعد از آن در هنگام ظهر با مراجعه به منزلشان، هر دو مکان را مورد بازرسی قرار دادند.

این ماموران علت بازرسی منزل و محل کار این شهروند بهایی را اتهام «عضویت در گروه غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام» عنوان کرده‌اند که گویا قرار است به ایشان ابلاغ شود.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «در جواب اعتراض خانواده ایشان به ماموران اطلاعات برای جمع آوری آثار امری، گفته شد هر نوع نشانه‌ای از اعتقادات بهائی را چون فرقه‌ای بی‌اساس است و همچنین تمامی آنچه مربوط به هر یک از اعضای خانواده که باشد، باید جمع آوری کنیم.»

این منبع همچنین گفت: «در پایان بازرسی تعداد زیادی کتاب، جزوه، قاب عکس و مطالب امری، به همراه هارد کامپیو‌تر را از منزل، و همچنین از محل کار این شهروند بهائی (آقای صالحی)، اسناد حسابداری، اسناد اداری، مالیاتی، اسناد ثبت شرکت، تعدادی هارد کامپیو‌تر و حتی تقدیرنامه‌های مربوط به شرکت را نیز بردند. در ‌‌‌نهایت نیز در منزل به ایشان برگه‌ای ارائه دادند، مبنی بر اینکه در صورت تماس از طرف سازمان اطلاعات باید جهت ارائه توضیحات، خودشان را به این اداره معرفی نمایند.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.