به آتش کشیدن مخازن سوخت توسط نیروی انتظامی

دوشنبه, 6ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

be atash keshidan makhazen sukht

روز گذشته واحدهایی از نیروهای انتظامی به روستای کنخ از توابع بندر لنگه عزیمت کرده و به بهانه مبارزه با قاچاق سوخت اقدام به آتش زدن بشکه‌ها و مخازن سوخت و ضبط وسایل نقلیه بسیاری از ساکنان این روستا کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته (شنبه ۴ بهمن ماه) واحدهایی از نیروی انتظامی ایران به روستای کنخ از توابع بندر لنگه عزیمت کرده و به بهانه مبارزه با قاچاق سوخت، بشکه‌ها و مخازن سوخت روستائیان را به آتش کشیدند و وسایل نقلیه بسیاری از ساکنان این روستا را ضبط کردند.

یک منبع محلی در رابطه با این واقعه که به بهانه مبارزه با قاچاق سوخت صورت گرفته به گزارشگر هرانا گفت: «این نیرو‌ها با چندین ماشین و اتوبوس و ده‌ها موتورسیکلت وارد کنخ شده و برای ایجاد جو رعب و وحشت در روستا با موتور به گشت زنی پرداختند. همچنین دو دستگاه آمبولانس و دو دستگاه ماشین اتش نشانی نیز پس از چند دقیقه وارد شهر شدند.»

این منبع در ادامه گفت: «این نیرو‌ها که از یگان‌های بندرلنگه به کنخ اعزام شده بودند راههای ورودی و خروجی روستا رابسته و در سطح روستا تمامی بشکه‌ها و مخازن سوخت را به آتش کشیدند. همچنین نیروی انتظامی به ضبط ماشین آلات روستاییان مبادرت نمود»

لازم به توضیح است کنخ روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه است و در استان هرمزگان واقع شده. این روستا در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و فاصله‌اش تا دریا بیش از چند کیلومتر نیست.

به باور گروههای مدافع حقوق بشر نحوه برخورد نیروی انتظامی با شهروندان مرزنشین به خصوص اقدام به تخریب اموال شهروندان بدون طی روال قانونی نقض حقوق شهروندی محسوب شده و لازم است با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.