سازمانهای جبهه ملی ایران درخارج از کشور: دخالت های نظامی ماجراجویانه در تضاد با منافع ملی ایران است

دوشنبه, 6ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

logosazemanha

اخباری که در این چند هفته از ایران میرسد در کنار کمک های نظامی و مالی گسترده جمهوری اسلامی به سازمانهای تروریستی و نیروهای مخرب در کشورهای خاورمیانه، حاکی از دخالتهای نظامی رو به افزایش پاسداران در جنگهائی است که از مدتها پیش در عراق و سوریه ادامه دارد و به احتمال زیاد سالها نیز ادامه خواهد یافت. ماجراجوئی هائی که از بدو پیدایش جمهوری اسلامی تحت عنوان صدور انقلاب و توسعه مناطق نفوذ مذهب شیعه همواره در جریان بوده و در پیدایش وضعیت وخیم کنونی کشور نقش عمده ای داشته است. دخالت های نظامی از طرف سردمداران نظام، گسترش نفوذ جمهوری اسلامی به حساب می آید. مضافا اینکه مقامات سپاه نیز از این راه به سوء استفاده های مالی کلان دست می یابند. این دخالتهای نابجا اما همواره با شکست روبرو بوده و برای مردم ایران و کشور ما جز خسارات جانی و مالی حاصل دیگری نداشته است.

وزیر کشور دولت روحانی، عبدالرضا رحمانی فاضلی در دیدار با حمیدالقبادی وزیر کشور عراق گفت: ما از دولت و مردم عراق و نیز از “بقاع متبرکه” بهر قیمتی دفاع خواهیم نمود. در جای دیگر رئیس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی ضمن پشتیبانی از اتحاد و حفظ تمامیت ارضی عراق، خواهان پشتیبانی دولت این کشور از “نیروهای داوطلب” علیه تروریستها در کنار ارتش عراق شد. در مقابل، وزیر کشور عراق از کمکهای “بی تزلزل” ایران به عراق تشکر نمود.

کمک های مالی و نظامی به عراق در حالی صورت میگیرد که رژیم میلیاردها دلار سرمایه کشور را سالهاست در سوریه به هدر داده است. از جمله نتایج شوم این سیاست، پیدایش گروه تروریستی داعش بوده است. جمهوری اسلامی به جای دریافت غرامت جنگهای هشت ساله از عراق، با پرداخت میلیاردها دلار کمک نظامی و به کشته دادن جوانان ایرانی خود را موظف نموده که همانند سوریه، حکومت عراق را نیز بر سر پا نگاهدارد.
دولت روحانی در عین اینکه در برابر حضور نیروهای نظامی ایران در عراق سکوت میکند، دفاع از “بقاع متبرکه” را لازم میداند. این در حالیست که پشتیبانی های مالی و نظامی جمهوری اسلامی از عراق و کشتار بسیجیان و سرداران سپاه و پرواز هواپیماهای جنگنده ایران در عراق معنائی جز دخالت نظامی خارج از مرزهای ایران را ندارد. زمانی که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی علنا از کمک “داوطلبان نظامی” صحبت میکند، منظور وی دخالت نظامی است که بنا بر تجارب تاریخی، ایران را درگیر جنگی تمام عیار خواهد نمود. جنگی که آمریکا و کشورهای اروپائی تا کنون از درگیر شدن با آن خودداری کرده و با دوراندیشی، ایران را به حضور در آن تشویق نموده اند.

این مداخله جوئی های ماجراجویانه از طرفی شباهت کامل به شرکت نظامی آمریکا در ویتنام دارد که با فرستادن “مستشاران نظامی” و کمکهای مالی شروع شد و در آخر با کشته شدن صدها هزار سرباز آمریکائی و شکست تحقیر آمیز آمریکا پایان یافت.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور معتقد است که نقش ارتش و دیگر نیروهای نظامی تنها دفاع از مرزها و حفظ تمامیت ارضی کشور است و تردید ندارد که این ماجراجوئی هائی که از طرف سران متزلزل و ناامید جمهوری اسلامی برای بقاء خود صورت میگیرد، علاوه بر خسارات جانی و مالی که به مملکت وارد می آورد، نهایتا به تضعیف دفاع از مرزهای کشور خواهد انجامید. به این ترتیب ما هرگونه دخالت نظامی ایران در عراق، سوریه، یمن، کشورهای آفریقا یا کشورهای دیگر را منافی مصالح و منافع ملی ایران ارزیابی کرده، شدیدآ محکوم میکنیم. ما قربانی کردن جوانان ایران را در چنین ماجراجوئی هائی که سران حکومت بزعم خود برای بقاء و ادامه نظام استبدادی کنونی لازم میدانند، خیانتی بزرگ بمردم ایران تلقی می نمائیم.

سازمانهای جبهه ملی ایران درخارج از کشور
۶ بهمن ۱۳۹۳ برابر ۲۶ ژانویه ۲۰۱۵
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.