نماینده مجلس: رحیمی وقتی پای خودش گیر افتاد شروع به «بگم بگم» کرد

شنبه, 11ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن
کاریکاتور از: توکا نیستانی

کاریکاتور از: توکا نیستانی



بیشتر از یک میلیارد و دویست میلیون هزینه دو مجلس گذشته شده است

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من خیلی بیشتر از یک میلیارد و دویست میلیون تومان آقایان برای دو مجلس گذشته هزینه کردند و توانستند مجلس هشتم و نهم اصولگرایی را شکل دهند. پرونده رحیمی فقط پرونده یک میلیارد و دویست میلیون تومان نیست وی در خصوص مدرک تحصیلی اش و بیمه ایران نیز در قوه قضائیه پرونده هایی دارد که باید بررسی شود تا درس عبرتی برای افراد دیگر شود.

آفتاب- سرویس سیاسی: حامد قادر مرزی، نماینده کردستان، درباره نامه رحیمی به احمدی‌نژاد و افشاگری‌های وی درخصوص پرداخت یک میلیارد و دویست میلیون تومان به ۱۷۰ کاندیدای اصولگرای مجلس هشتم گفت: اگر احمدی‌نژاد نامه‌ی اعلام برائت خود را از رحیمی منتشر نمی‌کرد، رحیمی هم شروع به” بگم بگم” نمی‌کرد. از طرفی من خوشحال هستم از این ماجرا چون وقتی این آقایان با هم درگیر می‌شوند خیلی موضوعات برای مردم روشن می‌شود.

وی با بیان اینکه ما رسانه مستقل و آزاد نداریم که بیاید خیانت‌های این افراد را برای مردم شفاف‌سازی کند، گفت: بنابراین وقتی باهم درگیر می‌شوند از مفاسد یکدیگر پرده برمی‌دارند و بخشی را که ناشی از عصبانیتشان می‌شود و خودشان در آن جرم نقشی ندارند، به جامعه توضیح می‌دهند.

حامد قادر مرزی، نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نفس این موضوع که یک اسپانسر از طرف بخش خصوصی، از یک طیف سیاسی حمایت کند، ایرادی ندارد به خبرنگار «آفتاب» گفت: در تمام کشورهای دنیا این موضوع معمول است که افرادی که علاقه‌مند به فعالیت‌های سیاسی هستند، هزینه‌هایی را برای گروه‌های سیاسی مورد علاقه‌شان انجام می‌دهند اما نکته و ایراد اینجاست که فرایند این اتفاق در کشور ما با مشکلاتی همراه است. در دولت احمدی‌نژاد بیش از نصف نمایندگان مجلس هفتم که برای انتخابات مجلس هشتم کاندیدا شده بودند، امروز از نظر افکار عمومی متهم به پول گرفتن هستند.

وی افزود: در ایران به دلیل نبود حزب، اسپانسرهای بخش خصوصی در راه رضای خدا کمکی انجام نمی‌دهند و توقعاتی از کاندیداهایی که به آن‌ها کمکی مالی کرده‌اند، دارند مانند توقعاتی که آقای بابک زنجانی داشت و درازای پولی که به نمایندگان مجلس داد، سوء‌استفاده‌هایی کرد که امروز در دادگاه است؛ شهرام جزایری و محسن پهلوان نیز به همین ترتیب. این افراد در قبال کارهایی که انجام دادند برای نمایندگان انتظار دست‌اندازی به بیت المال داشته‌اند.

نماینده مردم قروه و دهگلان اضافه کرد: باید درباره خود جابر ابدالی هم که به گفته رحیمی، یک میلیارد و دویست میلیون تومان به نمایندگان پول پرداخت کرده، یک بررسی دقیقی شود شاید وی هم مانند جزایری و پهلوان پرونده فساد داشته باشد. چون این شائبه ایجاد می‌شود که وقتی چنین پولی را به ۱۷۰ نفر پرداخت می‌کند در مقابل از آنها چه می‌خواهد.

عضو کمیسیون عمران اضافه کرد: این قضیه باعث تشویش اذهان عمومی نیز شده است به این دلیل که مردم فکر می‌کنند، هرکسی که در جامعه بخواهد کار سیاسی انجام دهد یک نفر هزینه‌های مالی تبلیغاتش را فراهم می‌کند بعدا که رای آورد تلافی‌اش را سر بیت المال در می‌آورد. رحیمی باید از همان ابتدا که این یک میلیارد و دویست میلیون تومان را گرفته بود تا بین ۱۷۰ نماینده اصولگرا تقسیم کند، این حرف‌ها را می‌زد و می‌گفت ما می‌خواهیم به کمک بخش خصوصی مجلس آینده، مجلس اصولگرایی باشد. این هیچ ایرادی نداشت ولی همانند رئیسش، احمدی‌نژاد، وقتی پای خودش گیر افتاد شروع به «بگم بگم» کرد و افشای فسادهای گسترده. این موضوع ایراد دارد.

این نماینده با بیان اینکه این اقدام رحیمی در آن زمان موجب تنگ شدن عرصه بر کاندیداهای مستقل و مردمی که اکثرا اصلاح‌طلب هستند شده بود، تاکید کرد: در هشت دولت احمدی‌نژاد، آقایان به هر طریقی صحنه را از وجود اصلاح‌طلبان پاک کردند یعنی نه در مجلس و نه در هیچ عرصه مدیریتی اجازه ندادند به افرادی که نشانه‌ای از اصلاح‌طلبان در آنها دیده می‌شد، حتی یک معاون اداره در یک شهرستان دور افتاده شوند. این خودخواهی و سوءاستفاده آنها از بیت المال در راستای سیطره مطلق بر قدرت حاکمیت کشور بود.

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: به نظر من خیلی بیشتر از یک میلیارد و دویست میلیون تومان آقایان برای دو مجلس گذشته هزینه کردند و توانستند مجلس هشتم و نهم اصولگرایی را شکل دهند. پرونده رحیمی فقط پرونده یک میلیارد و دویست میلیون تومان نیست وی در خصوص مدرک تحصیلی اش و بیمه ایران نیز در قوه قضائیه پرونده هایی دارد که باید بررسی شود تا درس عبرتی برای افراد دیگر شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.