جلوگیری دادستان تهران از آزادی محسن میردامادی و مهدی خدایی

چهارشنبه, 27ام اسفند, 1393
اندازه قلم متن

mohsen mirdamadi mehdi khodai

مقامات قضایی زندان اوین و دادگاه انقلاب تهران به خانواده های محسن میردامادی و سید مهدی خدایی اعلام کردند به دلیل امتناع جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از اجرایی کردن ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی جدید نمی توانند این دو زندانی که شامل آزادی بر اساس این قانون میشوند را آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران طی هفته های گذشته و پس از پیگیریهای قضایی از سوی خانواده ها و وکلای آقایان محسن میردامادی و سید مهدی خدایی دو تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در رابطه با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مقامات قضایی زندان اوین و دادگاه انقلاب تهران اعلام کردند به دلیل امتناع دادستان تهران، آقای جعفری دولت آبادی از اجرای این ماده قانونی، نمی توانند در مورد پرونده و آزادی این زندانیان اقدامی کنند.

پس از تصویب قانون مجازات اسلامی از سوی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۲، ماده ۱۳۴ این قانون به زندانیانی که دارای تا سه ماده اتهامی هستند امکان تجمیع مواد و اجرای اشد حکم صادره را می دهد. در این شرایط محسن میردامادی با تحمل نزدیک به ۶ سال حبس می بایست اردیبهشت ماه گذشته و نیز مهدی خدایی با تحمل بیش از ۵ سال حبس می بایست ۲ سال پیش از زندان آزاد می شدند که به دلیل امتناع دادستان تهران از اجرای قانون، آزادی آنها تاکنون میسر نشده است.

لازم به ذکر است تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در زندانهای اسراسر کشور در شرایط مشابهی به سر می برند که از جمله آنها می توان به مجید توکلی، کیوان صمیمی، مسعود باستانی، عبدالفتاح سلطانی و کامران ایازی اشاره نمود که در صورت اجرایی شدن قانون جدید مجازات اسلامی حبس آنان پایان یافته محسوب میشود.

لازم به یادآوری است در روزهای گذشته تعداد زیادی از شهروندان و فعالان ایرانی حقوق بشر با انتشار نامه ای سرگشاده خواستار آزادی مهدی خدایی و به اجرا درآمدن قانون مجازات اسلامی جدید با هدف آزادی زندانیان عقیدتی شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.