دو خبرنگار ایرانی در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری آلمان کشته شدند

چهارشنبه, 5ام فروردین, 1394
اندازه قلم متن

iranians_jornalist

به گزارش وزارت امورخارجه ایران میلاد حجت الاسلامی، خبرنگار خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی، خبرنگار روزنامه وطن امروز خبرنگاران ایرانی در میان قربانیان هواپیمای ایرباس ۳۲۰A شرکت هواپیمایی جرمن‌وینگز آلمان بودند که دیروز در جنوب فرانسه سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران این دو خبرنگار برای پوشش خبری مسابقه بارسلونا و رئال مادرید، به بارسلون رفته بودند و قصد داشتند از دوسلدورف آلمان برای تهیه گزارش از مسابقه تدارکاتی ایران و شیلی به اتریش بروند.

پیام یونسی‌پور و سعید زاهدیان، دو خبرنگار دیگری که همراه این دو خبرنگار بودند،‌ پس از انتشار عکسی چهار نفره در وین، گفته‌اند که قرار بوده آن‌ها هم به بارسلون بروند اما در آخرین لحظه از این سفر صرف‌نظر کرده بودند.

هواپیمای ایرباس ۳۲۰A شرکت هواپیمایی جرمن‌وینگز آلمان که از بارسلون در اسپانیا عازم شهر دوسلدورف در آلمان بود صبح روز گذشته در جنوب فرانسه سقوط کرد و تمامی مسافران و خدمه هواپیما، از جمله شانزده دانش آموز آلمانی که از سفر آموزشی در اسپانیا به کشورشان باز می‌گشتند جان خود را از دست دادند.

این دانش آموزان همگی در مدرسه‌ای در شهرک هالترن آم سی در غرب آلمان تحصیل می‌کردند و در چارچوب برنامه مبادله دانش آموز با یک مدرسه نزدیک شهر بارسلونا در اسپانیا به آن شهر سفر کرده بودند.

این هواپیما در اختیار شرکت آلمانی جرمن‌وینگز بود که از جمله شرکت‌های وابسته به شرکت هواپیمایی لوفت هانزا آلمان است و حدود یک ساعت مانده به زمان فرود در فرودگاه دوسلدورف، ناگهان ارتفاع آن به سرعت کاهش یافت و سقوط کرد.

از صبح روز چهارشنبه، ۵ فروردین (۲۵ مارس)، هلی کوپترهای شناسایی عملیات یافتن و انتقال اجساد یکصد و پنجاه سرنشین این هواپیما در ارتفاعات کوهستانی آلپ در جنوب فرانسه را آغاز کرده‌اند در حالیکه هوای منطقه ابری و به شدت سرد است.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.