عدم رسیدگی پزشکی به رستم باقری، زندانی بیمار

شنبه, 8ام فروردین, 1394
اندازه قلم متن

zendan rajai shahr

رستم باقری یکی از زندانیان زندان رجایی شهر کرج که از مجروحان شیمیایی جنگ ایران و عراق است از داروهای ضروری خود در زندان محروم شده است.

به گزارش خبرگزارى هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکی از زندانیان عادی در بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج بنام رستم باقری با وجود بیماری شدید از امکانات پزشکی محروم است.

وی از مجروحان شیمیایی جنگ ایران و عراق است و سال ۱۳۶۴ توسط گاز خردل مجروح شده است.

یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «در تاریخ ۱۷ دی ماه (۹۳) ماموران به داخل منزل رستم باقری ریختند و وی را به اتهام استفاده از تجهیزات ماهواره و نگهداری لباس نظامی در منزل بازداشت کردند. از آن تاریخ تا کنون وی در زندان رجایی شهر بسر می‌برد و هنوز به دلیل اتهام نگهداری لباس نظامی بصورت بلاتکلیف در زندان است.»

این منبع همچنین گفت: «رستم باقری باید بصورت مرتب ۵ نوع قرص کمیاب مصرف کند که این دارو در اختیارش قرار نگرفته. همچنین به دلیل بیماری پوستی ناشی از شیمیایی شدنش از دو هفته قبل خونریزی پوستی دارد و هیچ رسیدگی به وضعیت وی نمی‌شود.»

عدم رسیدگی پزشکی به زندانان بیمار در زندانهای کشور در طی سالهی اخیر وضعیت بدتری پیدا کرده و زندانیان عادی به دلیل عدم حمایت‌های کافی با بی‌توجهی بیشتری در این موارد روبرو هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.