جمهوری‌خواهان خواستار رأی‌گیری درباره توافق با ایران شدند

دوشنبه, 17ام فروردین, 1394
اندازه قلم متن

نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا بر خواست خود مبنی بر برگزاری یک رأی‌گیری درباره توافق هسته‌ای با ایران تأکید کردند؛ آنان همچنین می‌گویند که قبل از اتخاذ هر گونه تصمیم در این زمینه، باید مفاد توافق با ایران را بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، باب کورکر، سناتور جمهوری‌خواه که ریاست کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا را برعهده دارد، دیروز یکشنبه ١۶فروردین/ ۵ آوریل، درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت که رئیس‌جمهور باید مردم آمریکا را قانع کند و کنگره هم باید نقش داشته باشد.

این سناتور ایالت تنسی آمریکا، اضافه کرد که کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا طرحی را در روز ۱۴ آوریل به رأی خواهد گذاشت که بر اساس آن رئیس جمهوری آمریکا ملزم است توافق با ایران را به کنگره بفرستد تا کنگره این توافق را بررسی و درباره آن رأی‌گیری کند.

بیانیه مشترکی که هفته گذشته از سوی ایران و قدرت‌های جهانی در لوزان قرائت شد، پایه‌های توافق نهایی در زمینه پرونده هسته‌ای ایران را تشکیل می‌دهد.

طرحی که سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا و همچنین برخی از سناتورهای دموکرات این کشور خواستار تصویب آن هستند، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را نسبت به لغو تحریم‌ها علیه ایران، طی مدت ۶۰ روزی که کنگره مشغول بررسی توافق با ایران است منع می‌کند.
از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.