پیشتازی مبارزات معلم ها و ضرورت پشتیبانی

سه شنبه, 25ام فروردین, 1394
اندازه قلم متن

بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در حمایت از خواسته های به حق و اعتراضات معلمین و همچنین فراخوان به سایر اقشار جامعه در جهت حمایت از معلمین، بمنظور انتشار در رسانه ها و اطلاع عموم در اختیار «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است. متن بیانیه به قرار زیر است:

هم میهنان گرامی

معلم ها به عنوان طبقه ای تحصیلکرده و آگاه و نیز زحمتکشانی تحت تبعیض و ستم، چراغ مبارزه رهایی بخش را در دستان پرتوان خود گرفته اند. این ها همان دانشجویان دیروز و مربیان میلیون ها کودک، نوجوان و جوان امروز هستند. اینها کسانی هستند که در حالی مسئولیت بسیار سنگین تربیت و آموزش قرزندان ما را به دوش گرفته اند که از فقر و تبعیض و سرکوب رنج می برند. چرا به پشتیبانی از آنان قیام نمی کنیم !؟ چرا به پشتیبانی از خانواده زندانیان اعدامی برنمی خیزیم !؟

آگاهی یافتیم پیش از ۱۲ اردیبهشت و حتی پیش از ۲۷ فروردین که روز اعتراض عمومی معلم ها اعلام گردیده بود، معلم های چندین شهر دست به اعتراض زدند و خوشبختانه در اهواز، اساتید دانشگاه و در ماهشهر، کارگران به صفوف متحد آن ها پیوستند و شعار آزادی زندانیان سیاسی را سر دادند. این حرکت همایونی است که در روزهای آینده گسترش خواهد یافت. روزهایی که دانشجویان و دانش آموزان نیز به صفوف کارگران و معلم ها پیوسته و در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت به سیلی خروشان تبدیل می شوند. چرا به آنها نمی پیوندیم!؟

اما هم میهنان گرامی

در این شرایط حساس که جنبش قدرتمند اجتماعی و اعتراضی، به عنوان تنها راه رهایی از ستم و سرکوب جمهوری اسلامی رو به پیش است، اجازه ندهیم رژیم فریبکار و متجاوز حاکم بر ایران، ذهن ما را به مسائل حاشیه ای بکشاند.

این رژیم جنایتکار، سالیانی است که دست از تجاوز به کشورهای منطقه ای مثل عراق، لبنان، سوریه، اسرائیل، فلسطین، بحرین، افغانستان و یمن برنداشته و حتی در بازداشتگاه کهریزک جوانان ایرانی را مورد تجاوز قرار داد، اما اینک تجاوز عربستان به یمن و رفتار غیرانسانی ماموران عربستان با نوجوانان ایرانی که راه حل دیپلماتیک دارد را به بهانه تحریک احساسات گروهی از مردم قرار داده تا بتواند با فرافکنی بحران های درونی خود، احتمالا ایران را درگیر جنگ منطقه ای نماید. با هوشیاری خود چنین اجازه و فرصتی را به او ندهیم.

هم میهنان آگاه

مطابق اعلامیه جهانی حقوق بشر و مخالفت با تبعیض، هرگونه تجاوز به کشورها که موجب کشته شدن زنان، کودکان و غیرنظامی ها شود، اعم از اینکه از سوی رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی باشد یا از ناحیه دولت عربستان یا هر قدرت فرامنطقه ای، به شدت محکوم است. اما رسالت اصلی ما پشتیبانی قاطع از جنبش رهایی بخش ملی کنونی است. مراقب باشیم عوامل رژیم که به نام های گوناگون در اپوزیسیون نفوذ کرده و تلاش می کنند اذهان ما را از مسیر مبارزه دموکراتیک، مدنی و مردمی منحرف سازند، موفق نشوند. اگر خواهان رفاه، آزادی، دموکراسی و حقوق بشر هستیم که هستیم، متحد شویم و از معلم ها و کارگرها و سایر طبقات بپا خاسته اجتماعی پشتیبانی کنیم.

جمعی از زندانیان سیاسی زندان زندان گوهردشت کرج

فرید آزموده، امیر امیر قلی، سهیل بابادی، ایرج حاتمی، محمد جراحی، خالد حردانی، افشین حیرتیان، شاهرخ زمانی، مهدی شاندیز، سعید شیرزاد، حشمت الله طبرزدی، علیرضا فراهانی

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۴فروردین ۱۳۹۴برابر با۱۳ آپریل ۲۰۱۵


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.