ایران، خانه بی صاحب؟

یکشنبه, 6ام اردیبهشت, 1394
اندازه قلم متن
علی شادمانی، معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ایران

علی شادمانی، معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ایران

سایت ملیون ایران: اخیرا فردی با مسئولیت “معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ایران” اعلام نموده که “مقام معظم رهبری” از نقش خود در فرماندهی نیروهای مسلح ایران کناره گرفته و آن را دربست به سپاه پاسداران واگذار کرده است. وی ادعا نموده که: “رهبر جمهوری اسلامی مدیریت «جبهه مقاومت» را به سپاه پاسداران سپرده است”. با این بیان بنظر میرسد که سرنوشت صلح و جنگ در کشور ما در اختیار ستاد مزبور قرار گرفته باشد که در یک “جبهه مقاومت” نامعلوم، با دشمنانی نامشخص در حال جنگ و مصاف است.
وی ادعا میکند که این جبهه مقاومت نه تنها امنیت ایران را (که معلوم نیست از جانب چه نیروئی تهدید میشده است) بلکه حتی “امنیت عراق و سوریه را نیز برقرار و به امنیت افغانستان، فلسطین و لبنان هم کمک می‌کند”، “الان در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن، افغانستان همه مردمی که علاقمند به مبارزه با استکبار هستند… زیر بیرق ولی فقیه ما ایستاده‌اند”، “آشکارا اعلام می‌کنیم که از مقاومت یمن مثل فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان حمایت کرده و به آنها کمک خواهیم کرد”، “شما همین امروز هم نقش سپاه را در موضوع بازدارندگی مشاهده می‌کنید. چه کسی جبهه مقاومت را مدیریت می‌کند؟ حضرت آقا با اعتمادی که به سپاه دارند این موضوع را به مجموعه‌ای از سپاه سپردند و امروز این سپاه است که جبهه مقاومت را مدیریت می‌کند”، “جمهوری اسلامی ایران از حکومت سوریه و همچنین گروه های حزب الله و حماس و سایر گروه های فلسطینی مخالف صلح خاورمیانه به عنوان تشکیل دهنده «جبهه مقاومت» علیه اسرائیل نام می برد”.

این مقام نظامی تامید میکند که:”امروز جبهه عملیات ایران از دهانه اروند رود تا باب المندب برده شده” است.

در اینجا سوالهای مهمی مطرح میشود: آیا مردم ایران که سرنوشت و صلح، جنگ و امنیت در کشورشان به چنینی افرادی سپرده شده حق ندارند بدانند که:

۱. این جبهه مقاومت دیگر چه صیغه ایست؟ سپاه پاسداران است؟ سپاه قدس است؟ یا “ستاد کل نیروهای مسلح ایران”؟

۲. آیا مردم ایران نباید بدانند جنگی که “جبهه مقاومت” از آن صحبت میکند در کجا و به چه شکلی برای دفاع از امنیت کشور است؟

۳. آیا رئیس جمهوری فعلی اصولا در جریان چنین تغییر و تحولاتی هست یا نه؟

۴. آیا وزارات خارجه این دولت مانند “رهبر” سیاست خارجی را نیز به جبهه مقاومت سپرده است؟

نتیجه: آنچه که امنیت و بخصوص “امنیت روانی” جامعه را تهدید میکند خود این حکومت و بازوهای نظامی آن میباشند که در سراسر خاورمیانه به آتش افروزی و ایجاد ناامنی مشغولند و از این دیدگاه خطری برای امنیت، صلح و تمامیت ارضی کشورمحسوب میشوند.

به نظر میرسد که این “جبهه مقاومت” در پیش بینی تنش های احتمالی آینده به تغییر سازماندهی در سپاه قدس پرداخته و میخواهد همه نیروهای مسلح ایران را برای آمادگی در یک “جبهه” سازماندهی کند. آن امنیتی که آقای علی شادمانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ادعا می کند که پاسداران در کشورهای سوریه، عراق و یمن برقرار کرده اند، طبق شواهد تا بحال برای مردمان نگون بخت این کشورها چیزی جز کشتار و آوارگی و قحطی و ویرانی به بار نیاورده است. بنابراین  باید وحشت داشت از اینکه این”امنیت” را در داخل مرزهای کشور نیز مستقر نمایند. چه در این صورت مردم فلک زده کشور ما باید در جوار خفقان و سرکوب و مانورهای نمایشی علیه مقاومت مردم در خیابانها، ناظر و شاهد مصائبی باشند که چنین “امنیتی” برایشان به ارمغان خواهد آورد.

متن کامل خبر در رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.