لاریجانی: پیوند زدن «پول‌های کثیف» به انتخابات مجلس مصداق جرم است

چهارشنبه, 9ام اردیبهشت, 1394
اندازه قلم متن

رییس قوه قضاییه ایران به رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی درباره «پول‌های کثیف» هشدار داد و از دادستان تهران خواست که بر عملکرد رسانه‌ها در این مورد نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه، ۹ اردیبهشت، با اشاره به سخنان وزیر کشور ایران درباره «پول‌های کثیف» گفت که شیوه رسانه‌ها برای «اطلاع‌رسانی» در این زمینه مصداق «برخورد تبلیغی، ناصحیح و جناحی» با موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده است.

به گفته او، برخی رسانه‌ها سخنان وزیر کشور درباره پول‌های کثیف را به انتخابات مجلس پیوند زدند که این برخورد «نه تنها ناصحیح بلکه در مواردی مصداق عناوین مجرمانه‌ای همچون افتراست» و دادستان تهران باید به آن در چارچوب قوانین ورود کند.

پیش از این عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران نیز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفته بود که اظهاراتش درباره پول‌های کثیف در رسانه‌ها تحریف شده است.

طرح ماجرای «پول‌های کثیف» در رسانه‌ها به اسفند ماه گذشته بر می‌گردد که رسانه‌های داخل ایران از قول وزیر کشور نوشتند بخشی از پول‌های مربوط به قاچاق مواد مخدر «در حوزه سیاست وارد می‌شود و در قالب کمک در انتخابات و تصمیم‌سازی‌ها مصرف می‌شود».

این بحث اما به مجلس شورای اسلامی کشید، جایی که نمایندگان از وزیر کشور خواستند مصادیق ورود پول‌های کثیف به انتخابات را شفاف اعلام کند، اما آقای رحمانی فضلی مدعی شد که رسانه‌ها سخنانش را «ناقص»، «جهت‌دار» و «تحریف‌شده» منتشر کرده‌اند و او صرفا درباره امکان ورود پول‌های کثیف به سیاست هشدار داده است.

وی همچنین از مجلس خواست طرحی ارائه کند تا بر اساس آن منشا و مبدا هزینه‌های انتخاباتی مشخص و قابل نظارت باشد.

در همین راستا وزیر کشور ایران روز چهارشنبه با صدور حکمی از قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مخدر خواست که نسبت به استخراج اطلاعات منابع مالی قاچاقچیان مواد مخدر و روان‌گردان‌ها اقدام کند.

در بخشی از این حکم آمده است: «احصاء و گردآوری تمامی پرونده‌های کلان قاچاق مواد مخدر و روانگردان‌ها که طی پنج سال گذشته منجر به شناسایی و دستگیری سران شبکه قاچاق شده و استخراج دقیق اطلاعات مربوط به منابع مالی و دارایی‌های اعضای اصلی شبکه و مرتبطین با آنان از اقدامات مورد انتظار است».

خبرگزاری فارس روز چهارشنبه همچنین اظهارات نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی را بازتاب داده که می‌گوید وزیر کشور ناخواسته در تله افتاد.

قاسم جعفری اظهار داشت: «به نظر من وزیر کشور ناخواسته در تله‌ای افتاد که دیگران برای او ساخته بودند. احساس می‌کنم وی در صحبتی هم که در صحن مجلس داشت این موضوع را تاکید کرد».

به گفته او، مراجع قضایی باید اول به سراغ کسانی که فریاد بلندتری در رابطه با پول‌های کثیف می‌زنند بروند و ببیند آیا آ‌نها خودشان واقعا پاک هستند یا خیر.

این نماینده مجلس در نهایت نسبت به «سوءاستفاده سیاسی» از موضوع پول‌های کثیف هشدار داده و گفته آن‌چه کشور به آن نیاز دارد شفاف‌سازی است و مجلس از این امر استقبال می‌کند.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.