تشدید مشکلات تنفسی محمد سیف زاده در زندان

جمعه, 8ام خرداد, 1394
اندازه قلم متن

mohammad-Seifzadeh

مشکللات تنفسی محمد سیف زاده، زندانی سیاسی و وکیل دادگستری، پس از بازگردانده شدن به زندان، تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پسر این زندانی سیاسی با اعلام این مطلب پس از انجام ملاقات با پدرش، نوشته است که آقای سیف زاده اوضاع تنفسی جالبی ندارد و پزشکی قانونی نیز این موضوع را در نامه ای به دادستانی تأیید کرده است.

به گفته آقای سیف زاده کلیه پنجره های سالن ۱۲، بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج، به دلیل جلوگیری از ارتباط زندانیان با خارج از سالن بسته شده است و پایین بودن میزان اکسیژن هوا و وفور دستگاه های پارازیت انداز باعث افزایش مشکلات زندانیان و سردرد های شدید آنان شده است.

سیدمحمد سیف‌زاده وکیل زندانی دربند و از اعضای مؤسس کانون مدافعان حقوق بشر، که از سال ۱۳۹۰ در زندان به سر می‌برد، در آخرین مورد به دلیل بیماری قلبی، مدتی در مرکز قلب تهران بستری شده و مجدداً به زندان رجایی شهر بازگردانده شده است، وی پیش‌تر نیز درتاریخ ۱۳۹۳/۱۱/۳۰ نیز به دلیل نارسایی کبد و بیماری پروستات، دربیمارستان سینا بستری شده بود.

سیف‌زاده اواخر سال ۱۳۹۰ درشهر ارومیه به اتهام خروج غیرقانونی از ایران دستگیر و به تحمل مجازات دوسال حبس تعزیری محکوم شده است.

این وکیل دادگستری ۶۸ ساله، روز دوم اسفندماه ۱۳۹۱ و پس از بازگشت از بیمارستان، حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب را در زندان رجایی شهر دریافت کرده است.

براساس رأی نهایی شعبه ۵۴ تجدیدنظر، آقای سیف‌زاده باید به دلیل نوشتن مقالات و امضای بیانیه‌های گروهی از داخل زندان درخصوص مرگ «عزت‌الله سحابی» و «هدی صابر» و هم‌چنین نوشتن نامه‌ای به «سیدمحمد خاتمی» از داخل زندان، به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» متهم و درمجموع هشت سال در زندان نگهداری شود.

گفتنی است حکم تکمیلی ۶ سال حبس محمد سیف‌زاده را ابوالقاسم صلواتی صادر کرده است.

به گزارش هرانا، اخیراً افزایش دستگاه های پارازیت انداز در زندان رجایی شهر کرج و تشدید امواج، موجب بروز سردرد و سرگیجه زندانیان و اعتراض آنان شده است، همچنین در سال های اخیر اعتراضات زیادی به ارسال امواج پارازیت از سوی دولت ایران برای اختلال در شبکه های ماهواره ای انجام شده و تحقیقات و اظهار نظرهای تخصصی بسیاری در ارتباط با این پدیده و افزایش سرطان در ایران انجام شده است و مقامات رسمی ایران نیز بارها به این مسئله اعتراف کرده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.