امام جمعه تهران: اجازه بازرسی از مراکز نظامی، مجوز حمله به کشور است

شنبه, 9ام خرداد, 1394
اندازه قلم متن

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، گفته که «اجازه بازرسی مراکز نظامی، مجوز قانونی حمله نظامی به کشور است».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای صدیقی روز جمعه هشتم خرداد ظاهرا با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه فرانسه گفته است: «این عنصر فرانسوی و هم دیگران در رسانه‌های‌شان و همه‌جا می‌گویند که ما آزادیم که براساس پروتکل الحاقی، هر زمان و هر مکانی را دسترسی داشته باشیم».

امام جمعه تهران در توضیح این مسئله گفته است: «اینها هر جا اعم از بیت مقام معظم رهبری، محل استقرار ریاست جمهوری و مجلس و هر جا که ادعا کنند ما بوی هسته‌ای از آنجا می‌شنویم و چه مراکز موشکی و تسلیحاتی ما باشد، به نهان‌خانه‌های ما می‌توانند به‌ بهانه‌های هسته‌ای دسترسی داشته باشند».

کاظم صدیقی «این گونه بازرسی‌ها» را «خلاف صریح قرآن» توصیف کرده و خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفته است: «در مذاکرات … فردا که گفتند می‌خواهند در فلان جا بازرسی کنند، شما ادعا کردید که ما می‌خواهیم مدیریت کنیم و چشم‌ شما را ببندیم، رضایت آژانس برای دنیا معتبر است. آنها هم می‌گویند که ایران با ما همکاری نکرد و عملا مجوز حمله نظامی قانونی به قدرت‌های بزرگ داده می‌شود».

خبرگزاری مهر نیز به نقل از احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، گزارش داده که «دشمن سعی دارد تا با تحریک و بهانه‌های مختلف ایران را وارد جنگ کند».

آقای علم‌الهدی با اشاره به آنچه که «تلاش دشمن» برای آغاز «جنگ نیابتی» علیه ایران خوانده است، گفته: «در وضعیتی که مذاکرات در مراحل آخر قرار دارد، دشمنان ما در کمپ دیوید اتاق جنگ راه انداخته و با مزدوران خود در منطقه تلاش دارند تا ما را وارد جنگ کنند».

امام جمعه مشهد گفته است که «دشمن قصد دارد تا با بازدید از مناطق نظامی کشور ما اطلاعات، به دست آورده» تا «پس از بمباران آنها نظام ما را برانداز کند».

کاظم نورمفیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان گلستان، نیز در همین خصوص گفته است: «مقام معظم رهبری، جلوی شیطنت و زیاده‌‏خواهی جدید ۱+۵ را گرفته، فرمودند اجازه بازدید از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان کشور را نمی‏‌دهند و غربی‌ها حق ندارند از صداقت ایران در مذاکرات هسته‌ای سوءاستفاده کنند».

محمدتقی لطفی، امام جمعه ایلام، نیز گفته که «دو هدف آمریکا» از بازرسی تاسیسات نظامی جمهوری اسلامی، «دسترسی جاسوسان به توانمندی دفاعی ایران» و «کسب اطلاعات از اقتدار نظامی برای جنگ احتمالی» است.

مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان، هم با بیان اینکه «این ملت هرگز اجازه خیانت و تجاوز بازدید از مراکز نظامی خود را نخواهد داد» افزوده است: «دشمن می‌خواهد مکان‌های نظامی و اسلحه ما را بشناسد تا در صورت بروز جنگ به راحتی ما را مورد هدف قرار دهد».

برخی از قدرت‌های جهانی طرف گفت‌وگو با ایران بر سر برنامه اتمی آن و نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار دسترسی بازرسان آژانس به تاسیسات نظامی جمهوری اسلامی هستند که مظنون به انجام آزمایش‌های مرتبط با تولید تسلیحات هسته‌ای‌اند.

آنها همچنین خواستار مصاحبه با دست‌اندرکاران برنامه اتمی جمهوری اسلامی‌اند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی تصریح کرده که اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

در آخرین موضع‌گیری تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در این خصوص نیز، عباس عراقچی، گفته که سخنان آقای خامنه‌ای در این زمینه به «طرف‌های مقابل» منتقل شده و این موضوعات «به هیچ وجه در دستور کار نیست».

آقای عراقچی همچنین خبر داد که با ایده «دسترسی مدیریت شده» به مراکز نظامی ایران «در تهران» موافقت نشده است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید