دفاع وزیر کشور از لغو کنسرتها

یکشنبه, 7ام تیر, 1394
اندازه قلم متن

laghve-concert

چرا آقای وزیر به جای تلاش در جهت اندک جلوه دادن لغو کنسرت ها، متعرض عواملی که قانون شکنی و مردم آزاری می کنند نمی شود؟! ایشان که این قدر دقیق درباره تعداد لغو کنسرت ها گزارش می دهد، چرا درباره عوامل به ظاهر خودسری که کنسرت های قانونی را تحت فشار قرار می دهند و لغو می کنند، گزارش نمی دهد و چرا نمی گوید چند نفر از این افراد را دستگیر و به مراجع قانونی و قضایی تحویل داده اند؟

عصر ایران – شب گذشته، وزیر کشور گفته است که تنها ۹ کنسرت لغو شده است و در این باره بزرگنمایی می شود.

به گفته عبدالرضا رحمانی فضلی، ۳ کنسرت مشکل محتوایی داشته که خود مسؤولان کنسرت ها آنها را لغو کرده اند و ۲ کنسرت هم توسط قوه قضاییه لغو شده است.

این اظهارات از چند منظر قابل اعتناست:

۱ – نکته مثبت اش این است که وزیر کشور کوشیده است تعداد لغو کنسرت ها را اندک جلوه دهد. این بدان معناست که لغو کنسرت، امری قبیح تلقی می شود.

۲ – نگاه کمّی به مقوله هنر، آفتی است که گریبانگیر هنر و هنرمندان شده است. این که انسان هایی سال ها آموزش هنر ببینند و مراحل و مراتب آن را طی کنند، گروه تشکیل دهند، تمرین کنند، هفت خان کسب مجوز را طی کنند،سالن هماهنگ کنند، تبلیغات کنند، بلیت بفروشند و پس از سال ها ، منتظر لحظه موعود باشند تا هنر خود را عرضه کنند، یک “عدد” نیست بلکه عمر و امید هنرمندان و هنردوستانی است که “حق” دارند در جامعه ای که متعلق به آنهاست، از هنر لذت ببرند.

با این وصف، حتی لغو یک کنسرت هم، پذیرفتنی نیست. درست مانند آن که قتل یک نفر هم پذیرفتنی نیست و واکنش زاست.

سخن وزیر کشور که تعداد زیادی کنسرت برگزار و تنها اندکی لغو شده، مانند آن است که بگویند این همه ماشین تصادف نکرده اند و تنها چند تصادف داشته ایم! و بدین ترتیب، صورت مسأله تصادفات خودرویی را پاک کنند.

۳ – این که برخی از کنسرت ها توسط قوه قضاییه لغو شده اند، به صلاحیت این نهاد در ورود به حوزه های گوناگون مرتبط است و از موضوع این بحث خارج.

اما درباره کنسرت هایی که به ادعای وزیر توسط خود برگزار کنندگان لغو شده است باید از ایشان پرسید که علت لغو توسط خود دست اندرکاران کنسرت ها چه بوده است؟ آیا جز این است که تحت برخی فشارها ، عطای کنسرت را به لقایش بخشیده اند؟

۴ – آقای وزیر نگفته است – یا لااقل در خبرها نیامده است – که بقیه کنسرت ها را چه کسانی لغو کرده اند و تحت چه شرایطی؟!

آیا جز این است که گروه ها و افرادی که خود را فراتر از قانون می دانند، این کنسرت ها را لغو کرده اند و این در حالی است که همه این کنسرت ها، طبق قوانین جمهوری اسلامی، مجوز داشته اند؟

۵ – چرا آقای وزیر به جای تلاش در جهت اندک جلوه دادن لغو کنسرت ها ، متعرض عواملی که قانون شکنی و مردم آزاری می کنند نمی شود؟!

ایشان که این قدر دقیق درباره تعداد لغو کنسرت ها گزارش می دهد، چرا درباره عوامل به ظاهر خودسری که کنسرت های قانونی را تحت فشار قرار می دهند و لغو می کنند، گزارش نمی دهد و چرا نمی گوید چند نفر از این افراد را دستگیر و به مراجع قانونی و قضایی تحویل داده اند؟

آیا وزیر کشور موظف است نقش کنتور را بازی کند و تعداد لغو کنسرت ها را بشمارد یا این که مانع از قانون شکنی شود و با قانون شکنان مقابله جدی کند؟

مگر در یک جامعه قانونمند می شود عده ای یک برنامه قانونی را به هم بریزند و با آسودگی خاطر به خانه برگردند و کسی هم نتواند به آنان بگوید که بالای چشم شان ابروست؟!

اگر یک شهروند عادی نمی تواند به اینان اعتراضی کند و نیروی انتظامیِ تحت فرماندهی وزیر کشور هم نمی تواند کاری بکند، پس چه فرقی هست بین شهروندان عادی و پلیسی که مسؤول حراست از امنیت شهروندانی است که فعالیت قانونی انجام می دهند؟

پاسخ وزیر کشور که با حکم رهبر انقلاب، جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی است، چیست؟

۶ – وزیر کشور درباره تعداد کنسرت های لغو شده توضیح داده است اما نگفته که در برخی شهرها، اساساً مجوز کنسرت داده نمی شود که بعداً اجرا یا لغو شود!

این در حالی است که همه شهرهای این کشور ، جزو ملک ایران هستند و قانون جمهوری اسلامی ایران بر همه شان به طور یکسان حاکم است.

حال چرا برخی افراد و گروه ها، خود را فراتر از قانون جمهوری اسلامی می پندارند و مردم شهرشان را محروم می کنند؟
بد نیست وزیر کشور در این باره هم توضیح دهد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.