فهرست اختلاس‌های کشف شده در دولت احمدی‌نژاد؛ در دو هفته اخیر

پنجشنبه, 11ام تیر, 1394
اندازه قلم متن

ekhtelas

در قبال مفاسدی عظیم رخ داده در دولت های نهم و دهم نه تنها شخص احمدی نژاد بلکه وزرا و حامیان وی نیز مقصر بوده و باید پاسخگو باشند. پرونده های فسادی که حکایت از آن دارد که میلیاردها میلیارد پول بی زبان بیت المال در زمان دولت مدعی پاکدستی به یغما برده شده و بازگشت حتی درصدی از آن سال های سال طول خواهد کشید.

اعتدال نوشت: سخن گفتن از مفاسد عظیم اقتصادی صورت گرفته در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد مثنوی هفتاد من خواهد شد.

از حبس معاون اول گرفته تا بازداشت معاون اجرایی وی. از پرونده های متعدد رییس سازمان تامین اجتماعی تا اختلاس و فرار رییس بانک ملی. از زمین خواری و دریاخواری پهلوان رییس پدیده شاندیز و مشاور اقتصادی احمدی نژاد تا دستگیری زنجانی یار غار اعضای کابینه.

فسادهای اقتصادی دولت احمدی نژاد تنها مختص نزدیکان وی نبوده و تعداد زیادی از مدیران انبوه وی در گوشه و کنار ایران از خوان نعمت اختلاس، زمین خواری و فسادهای متعدد اقتصادی بی بهره نمانده اند.

در همین یکی دو هفته گذشته پرونده های گوناگونی از مفاسد مالی مدیران دولت پاکدستان در نقاط مختلف کشور کشف و اعلام شد. پرونده هایی که مدیران دولت های نهم و دهم یا به طور مستقیم در آن ها دست داشته یا شرایط را برای مفاسد اشخاص و سایر ارگان ها فراهم ساخته اند. پرونده هایی که حکایت از آن دارد که میلیاردها میلیارد پول بی زبان بیت المال در زمان دولت مدعی پاکدستی به یغما برده شده و بازگشت حتی درصدی از آن سال های سال طول خواهد کشید.

فهرست زیر تنها مفاسد اقتصادی گزارش و کشف شده در یکی دو هفته اخیر را نشان میدهد که حجم انبوه آن ادمی را به حیرت می اندازد:

• کشف و دستگیری عاملان اختلاس ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در یکی از شعب پست بانک اصفهان

• شناسایی و دستگیری عاملان پرونده سه هزار میلیارد ریالی فرار مالیاتی در اصفهان

• دستگیری مدیرکل سابق سازمان غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان به اتهام قاچاق آرد و پرونده منازل سازمانی

• دستگیری مدیر حوزه گمرک چابهار به اتهام فساد مالی

• تایید مفقود شدن دکل نفتی در دولت گذشته توسط وزیر نفت و تشکیل پرونده در این رابطه. « یک دستگاه دکل نفتی با حدود مبلغ ۷۸ میلیون دلار در سال ۹۰ به نام دکل “دین” از یک شرکت خارجی (ترکیه ای) خریداری شد اما پس از آن مفقود شده است.»

• ١٧٧ مورد زمین‌خواری در دولت گذشته به نام قانون و تغییر کاربری اراضی به نام دستگاه‌های دولتی و مجتمع‌های رفاهی

• ۴١ هکتار تغییر غیرمجاز کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز توسط پدیده شاندیز

• ساخت‌وساز غیرقانونی صداوسیما در عباس آباد

• اعطای مجوزهای غیرقانونی ساخت و ساز توسط کامران دانشجو استاندار وقت تهران

• یک هزار و ۲۳۷ هکتار زمین خواری در اراضی استان گلستان

• اعطای مجوز غیر قانونی برای ساخت هتل ۷ ستاره جنگلی براساس روابط ویژه و خاص در دولت نهم و دهم

• بازداشت دو مدیرعامل پیشین منطقه آزاد قشم و دو نفر از مدیران کل سازمان منطقه آزاد قشم در جریان پرونده فروش فرودگاه قدیمی این جزیره

• یک هزار و ۴۰۰میلیارد تومان تخلفات مالی دانشگاه آزاد، در دولت قبل

باید توجه داشت که این حجم عظیم از مفاسد اقتصادی تنها مفاسد اقتصادی کشف و اعلام شده در یکی دو هفته اخیر است. با یک مقایسه ساده زمانی می توان دریافت که چه حجمی از اختلاس ها، زمین خواری ها و پرونده سازی های اقتصادی در ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد رخ داده است. ضمن اینکه باید توجه داشت بسیاری از پرونده های مفاسد اقتصادی یا تاکنون کشف نشده و یا به علل خاص اعلام نشده است.

فهرست فوق به خوبی نشان می دهد که فساد اقتصادی تا چه اندازه در زمان دولت نهم و دهم نهادینه شده بود . فسادی که به عنوان عامل اصلی از کارانداختن چرخه اقتصادی کشور از آن یاد می شود. مفاسدی که نه تنها شخص احمدی نژاد بلکه وزرا و حامیان وی در قبال رخداد آن بی شک مقصر بوده و باید پاسخگو باشند.
اما نکته جالب اینکه نه تنها با شخصی که عامل اصلی این مفاسد عظیم شناخته می شود و حتی نزدیکان و همدستان وی برخورد نمی گردد، بلکه با فراغ بال میتینگ سیاسی برگزار و حزب سیاسی تشکیل داده و در هیچ دادگاهی حاضر نمی گردد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.