آبیاری سبزیجات با آب ناسالم از عوامل بروز بیماری در جنوب تهران

یکشنبه, 14ام تیر, 1394
اندازه قلم متن

sabzijat

کارشناس و مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های جنوب تهران نسبت به بروز بیماری در بین افراد بر اثر آبیاری سبزیجات با آب ناسالم هشدار داد.

گلینی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت بهداشت و درمان جنوب تهران با اشاره به اینکه مراکز بهداشت رابطه تنگاتنگی با بیمارستان‌ها دارند، گفت: بیمارستان‌ها مربوط به درمان می‌شوند و مراکز بهداشتی، مسئولیت نظام مراقبت از بیماری‌ها را بر عهده دارند.

وی افزود: بیمارستان‌ها بیمارانی را که نیازمند مراقبت و پیگیری یبیشتر هستند، به ما معرفی می‌کنند و ما وضعیت بیمار و خانواده او را پیگیری می‌کنیم. به طور مثال اگر یک مورد مننژیت از هر نوع که باشد، رخ دهد، بیمارستان اطلاعات کامل بیمار را به ما ارجاع می‌دهد و ما این مورد را وارد سیستم می‌کنیم که تا سطح وزارت بهداشت قابل پیگیری است.

وی افزود: در فصل تابستان نیز برخی از بیماری‌ها بروز می کند که شایع ترین آن بیماری اسهال است. از این رو هر فردی که با علائم اسهال به مراکز بهداشتی جنوب تهران مراجعه می‌کند، گزارش آن به ما داده می‌شود و در اولین فرصت نمونه‌های ارسالی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

کارشناس و مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های جنوب تهران عنوان کرد: رعایت اصول بهداشتی ساده در کنترل این بیماری اثر زیادی دارد. در حالی مردم به غلط با بروز این بیماری آنی بیوتیک مصرف می‌کنند. در بیماری اسهال بیمار باید آب از دست رفته بدن خود را جبران کند، بی توجهی به این موضوع مرگ بیمار را به همراه دارد.

گلینی مقدم با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی بروز مشکلات بهداشتی جنوب تهران رعایت نکردن اصول اولیه بهداشتی است، افزود: از این رو بیماری اسهال شدید از شایع ترین بیماری در این مناطق است.امسال نیز بر اساس رصد بیماری ها، بستری شدن برخی افراد را بر اثر اسهال شدید داشته ایم، اما خوشبختانه کسی تا کنون بر اثر این بیماری فوت نکرده است.

وی درباره علت و نحوه کنترل این بیماری گفت: شستشوی سبزیجات و میوه ها می‌تواند به کنترل موثر این موضوع کمک کند.چرا که یکی از عوامل بروز بیماری اسهال شدید سبزی خوردن هایی هستند که با کود انسانی و آب‌های غیربهداشتی آبیاری می‌شوند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.