وخامت حال محمدرضا عالی پیام در زندان رجایی شهر و انتقال وی به بیمارستان

دوشنبه, 22ام تیر, 1394
اندازه قلم متن

haloo

محمدرضا عالی پیام شاعر زندانی در سالن یک زندان رجایی شهر شب گذشته در پی وخامت حالش به بیمارستان اعزام شد.

به گزارش سحام٬ عالی پیام به همراه ١٨ تن دیگر از زندانیان سیاسی و عقیدتی سالن یک و دو زندان رجایی شهر از ١٠ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده بود.

این شاعر معترض علاوه بر اعتصاب غذا، همچنین دست به اعتصاب دارو زده بود که قطع داروهای متعادل کننده فشار خون و ضد تشنج موجب بحرانی شدن وضعیت سلامتش شد.

در پی وخامت حال آقای عالی پیام، شورای اعتصاب کنندگان تصمیم گرفت تا از امروز یکشنبه به اعتصاب ١١ روزه خود خاتمه دهند.
محمدرضا عالی پیام به همراه بهنام ابراهیم زاده ، مهدی فراحی شاندیز ، سهیلزبابادی ، علسرضا سیدیان ، مسعود عرب چوبدار ، احمد شیرزاد ، ابراهیم فیروزی ، حمید بابایی ، آرش مقدم ، علی کاظم زاده ، ایرج حاتمی ، علیرضا فراهانی ، حجت حاتمی ، بهزاد ترحمی ، علیرضا ناصری ، رضا کاهه ، اسد. محمدی و فرید آزموده از جمله زندانیان سیاسی – عقیدتی و امنیتی هستند که در اعتراض به نگهداری خود در شرایط سخت و میان زندانیان بزهکار دست به اعتصاب غذا زده بودند.

این زندانیان در اعتراض به موضوع عدم تفکیک زندانیان دست به اعتصاب غذا زده بودند و خواستار تفکیک خود از زندانیان جرایم سنگین بودند.

این دو سالن از پر تراکم ترین زندان های کشور است و در برخی موارد زندانیان با جرایم جدی و خشن به دلیل تراکم بالا در راهرو ها به صورت کف خواب و در کنار هم نگهداری می شوند.

در بیانیه اعتصاب این زندانیان ابراز امیدواری شده بود که وعده های رییس قوه قضاییه مبنی بر بهبود شرایط و اوضاع حقوق بشر، شامل حال این زندانیان سیاسی و عقیدتی زنده به گور شده در بند مجرمان خطرناک هم بشود.

در آیین نامه سازمان زندان ها تاکید شده است که زندانیان باید متناسب با شان اجتماعی ، تحصیلات ، سن و نوع جرم آنها تفکیک شوند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.