تجمع کارگران فضای سبزمنطقه شهرداری اهواز

یکشنبه, 4ام مرداد, 1394
اندازه قلم متن

kargar-shahedari-ahwaz

صبح امروز گروهی از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه دو اهواز در اعتراض به عدم دریافت مطالبات معوقه خود در مقابل ساختمان دفتر شرکت پیمانکاری تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا در شهرداری اهواز گزارش دادند، صبح امروز کارگران خدماتی فضای سبز منطقه دو شهرداری اهواز در اعتراض به معوقات حقوقی خود دست از کار کشیده و در محل پارک کوثر اهواز که در مقابل ساختمان دفتر شرکت پیمانکار شهرداری تجمع کردند.

این کارگران که در استخدام ی شرکت پیمانکاری «سپهر قلعه گلی» هستند در این تجمع خواستار پاسخ قاطع مسئولان شرکت پیمانکاری در خصوص پرداخت کردن دستمزد و حق بیمه ماه‌های خرداد و تیر شدند.

براساس این اطلاعات پیمانکار فضای سبز شهرداری اهواز از تاریخ یکم خرداد ماه مسئولیت پرداخت مطالبات مزدی بیش از ۱۶۰ کارگر را بر عهده گرفته است.

گفته می‌شود که مطابق قرارداد بسته شده میان شهرداری اهواز و پیمانکار فضای سبز، مسئولان شرکت پیمانکاری باید برای سه ماهه نخست هزینه‌های خود را بدون حمایت شهرداری تامین کنند.

کارگران یادآور می‌شوند که برابر همین قرارداد معوقات مزدی آنها مربوط به ایامی است که شرکت پیمانکاری متعهد شده تا بدون حمایت مالی شهرداری آنرا پرداخت کند.

به گفته این کارگران وضعیت پیش آمده باعث شده است تا آنها برخلاف سنوات گذشته نتوانند برای عید فطر امسال حتی مطالبات مزدی خود را دریافت کنند.

آنها یادآور می‌شوند برابر عرف رایج هرسال کارفرما در آستانه عید فطر حقوق آنها را زودتر و بصورت کامل پرداخت می‌کرد اما اتفاق امسال باعث شد تا آنها نتوانند در شب عید فطر حتی معوقات قانونی خود را دریافت کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.