۵۰۰ کارگر صنعتی نیشکر هفت تپه دست از کار کشیدند

سه شنبه, 6ام مرداد, 1394
اندازه قلم متن

tajamo-nayshabur

ایلنا: بیش از ۵۰۰ کارگر صنعتی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، صبح امروزدر اعتراض به آنچه بی توجه ای کارفرما در پرداخت مطالبات مزدیشان می خواندند دست از کار کشیدند.

منابع خبری ایلنا در در کارخانه نیشکر هفت تپه با اعلام این خبر می‌گویند که دلیل اعتراض کارگران نگرانی آنها از اضافه شدن دستمزد ماه‌های خرداد و تیر به معوقات مزدی است هنوز توسط کارفرما پرداخت نشده است.

برپایه این اطلاعات ظاهرا کارگران این مجتمع صنعتی در مجموع نزدیک به چهار ماه معوقات مزدی طلبکارند و همچنین گفته می‌شود که راننده‌گان کامیونی هم که در مجتمع نیشکر هفت‌تپه مشغول کارند نزدیک به ۸ ماه مزد معوقه طلب دارند.

به نقل از کارگران گفته می‌شود که ظاهرا عمده‌ترین مشکل مالی این کارخانه بدهی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیاردی به به چند نهاد دولتی همچون بانک ملی، اداره تامین اجتماعی، اداره گاز و برق و همچنین اداره دارایی است.

برپایه این صحبت‌ها تنها حدود ۲۰ روز پیش اداره گاز شوش به دلیل پرداخت نشدن قبض‌های گاز، جریان گاز مصرفی قسمت خوراک دام مجتمع را قطع کرد که این کار به توقف تولید و بیکاری کارگران منجر شد.

کارگران نیشکر هفت‌تپه نگران هستند که در نتیجه اعمال فشاری که طلبکاران بیرونی کارخانه برای وصول مطالبات خود می آورند باعث شود تا نه تنها معوقات مزدی آنها پرداخت نشود بلکه هر چند وقت یکبار بر حجم معوقات مزدی آنها نیز افزوده شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.