«بانوی پارسی» به خوزستان آمد: جشن افتتاحیه نمایندگی مجله «بانوی پارسی» در استان خوزستان

یکشنبه, 25ام مرداد, 1394
اندازه قلم متن

banuye-parsi

* مریم معمارزاده: چه خوب است که همه ما در کنار مشکلات خودمان کمی به دردهای دیگران هم بپردازیم. چرا که به قولی امکان ندارد کسی چراغی را برای دیگری بیافروزد ومحفل خودش روشن نشود…

* هدی رشیدی: یک زن در وهله اول، باید انگیزه های قوی داشته باشد. انگیزه، اعتماد بنفس می آورد و اعتماد بنفس، منجر به موفقیت خواهد شد…

عصر پنجشنبه ۲۲ مرداد، جشن افتتاحیه نمایندگی مجله «بانوی پارسی» در استان خوزستان، در محل «دفتر پژوهشهای کانون آینده نگری» در کیانپارس اهواز، و با حضور جمعی از اساتید و اعضای این تشکل، برگزار شد.

این نشست، با قرائت شعر و سخنان افتتاحیه “مرضیه صفاری” -دانشجوی ارشد علوم تربیتی و مدیر روابط عمومی کانون – در خصوص اهداف، برنامه ها و دیدگاههای تشکل متبوع خود -که نمایندگی مجله بانوی پارسی را در استان عهده دار شده است- آغاز بکار کرد. و در ادامه، “مریم معمارزاده” -روانشناس ارشد و دبیر کمیسیون زنان کانون- رشته کلام را در دست گرفت و ضمن سخنرانی مفصل خود، پیرامون خط مشی کمیسیون زنان و مجله مذکور بیان داشت که: با توجه به اینکه در دنیای امروز کثیری از مردم درگیر نیازهای مادی و مشکلات خودشان هستند واز درد دیگران غافلند وجود کانون خیریه ای همچون کانون آینده نگری غنیمت بوده وجای تقدیر وتشکر بسیار از خانواده دکتر محمد ناصح هست که بدون هیچگونه چشمداشتی بنیان گذار این کانون بوده و وطی این یازده سال تاسیس حامی این محفل بوده اند که این کار ایشان بسی بسیار ارزشمند و مقدس است. و چه خوب است که همه ما در کنار مشکلات خودمان کمی به دردهای دیگران هم بپردازیم چرا که به قولی امکان ندارد کسی چراغی را برای دیگری بیافروزد ومحفل خودش روشن نشود.

وی افزود: افراد در کنار هم و با استفاده از نیروی جمعی می تواند کارهای بزرگ و مفیدی انجام دهند که آن کارها به تنهایی امکان پذیر نیست و یا به کندی صورت می گیرد. اما در کنار هم بودن وبه همدیگر کمک کردن آنرا میسر ساخته و یا رسیدن به هدف را بسیار تسریع می کند. اما آنچه که در کار گروهی اول از همه مطرح ومهم است مشخص کردن هدف گروه ونظم دهی به آن است. چه بسا گروهها واجتماعات زیادی چه در فضای مجازی وچه در دنیای بیرون به صورت موقتی و یا تقریبا ثابت تشکیل می شود اما به علت نداشتن هدف و برنامه فقط به انباشته شدن توده ای از اطلاعات می انجامد و در واقع بازدهی و یا خروجی مثمر ثمری نخواهد داشت.

این روانشناس ارشد بیان داشت: کانون آینده نگری طی ۱۱ سال فعالیت خود به تشکیل کمیسونهای مختلفی پرداخته است که از جمله آنها کمیسیون زنان است. اینکه ما در کمیسیون بیاییم و کاری را انجام دهیم که در مراکز و محافل دیگر انجام می شود، کار جالبی نیست. وچه خوب است که کار نو وبدیعی را انجام دهیم و در این راستا و با توجه به نظم و انسجام دهی در فعالیتها پیشنهاد می شود که در کمیسیون زنان علاوه بر پرداختن و ارایه اطلاعات در زمینه حقوق زنان، رونشناسی زنان، آسیبها و سلامت زنان و امثال اینها به مسایلی بپردازیم که در جایی به آن پرداخته نشده ویا کمتر جایی به آن پرداخته شده است. مثلا می توان جلساتی را به نکات ریز خانه داری و آشپزی که حاصل تجربیات خانمها در این زمینه است و شاید در هیچ کتابی نباشد اختصاص داد و همچنین با توجه به ازدیاد بسیار بالای اجناس تقلبی ودرجه ۲ در بازار در زمینه های مختلف از جمله مواد غذایی، لوازم منزل، پوشاک، لوازم آرایشی، بهداشتی، ظروف آشپزخانه و یک بار مصرف و… که بیشتر خانمها را در گیر کرده و یا خانمها در منزل متولی آنند و علاوه بر ضرر مالی ، سلامت آنها وخانواده ها را به خطر می اندازد، به آنها پرداخت .

در ادامه اظهارات سخنگوی کانون آینده نگری، به تفاوت کار گروهی و کار فردی اشاره شد. کار گروهی نسبت به کار فردی مزایای زیادی را دارد که از جمله در کمیسیون زنان به موارد زیر می توان اشاره کرد: ۱٫ استفاده از استعدادها، تجربیات و اطلاعات افراد و به اشتراک گذاشتن آنها؛ ۲٫ به عرصه گذاشتن و نمایش توانمندیها ی خانمها؛

۳٫ بالا رفتن عزت نفس، اعتماد به نفس و تقویت باور وخود پنداره خانمها نسبت به خودشان و تغییر باورها نسبت به خانمها؛ ۴٫ صرفه جویی در وقت و زمان و هزینه

معمارزاده در ادامه سخنان خود به معرفی مجله بانوی پارسی با موضوعات مختلف و کاربردی آن در راستای نیازمندیهای زنان و اخذ نمایندگی آن توسط کانون پرداخت. ودر پایان از حضار تقاضا نمود تا نظرات و پیشنهادات خود را در جهت برنامه ریزی و فعالیت هر چه بهتر کمیسیونهای کانون وخصوصا زنان ارائه نمایند.

“هدی رشیدی” -فعال کارآفرینی و امور خیریه و عضو ارشد کانون آینده نگری- سخنران دیگر این مراسم بود. وی طی بیاناتش، به یکی از موضوعات مطروحه در مجله بانوی پارسی، کارآفرینی زنان، اشاره کرد و اظهار داشت: پایه و بنیان زندگی هر خانواده ای، زن است. یک زن در وهله اول، باید انگیزه های قوی داشته باشد. انگیزه، اعتماد بنفس می آورد و اعتماد بنفس، منجر به رشد و پیشرفت و موفقیت و شکوفایی استعدادها خواهد شد.

رشیدی همچنین بیان داشت: در کمیسیون کارآفرینی، یاد خواهیم داد چطور زنان باانگیزه شوند و چگونه آرزوهایشان را به هدف تبدیل کنند. و می آموزند که چطور می توانند «استقلال مالی» داشته باشند.

پس از پایان سخنرانی¬ها، بحث و گفتگوی جمعی اعلام گردید و تنی چند از حضار به تبیین نظرات و دیدگاههای خود پیرامون مسائل اجتماعی پرداختند. آنگاه گروه موسیقی (متشکل از علی یوسفی، سهراب کمری و محسن سیدی) به سرپرستی استاد “مهرداد قجاوند” در جایگاه قرار گرفت و به اجرای چند قطعه موسیقی سنتی پرداخت که شور و نشاط خاصی به جلسه بخشید. استاد قجاوند همچنین به درخواست حضار، درباره کتاب ۱۲ جلدی خود پیرامون آموزش ریتم شناسی توضیحات مبسوط داد.

این جشنواره، با سخنان کوتاه مدیریت کانون (رامین ناصح) و بازدید اعضا از غرفه کتابهای کانون آینده نگری و مجله بانوی پارسی خاتمه یافت.

گفتنی است بانوی پارسی مجله ای با ترتیب انتشار دوماهنامه است که به مدیرمسئولی بانو رویا پورمناف در تهران منتشر می شود و به مسائلی چون روانشناسی، مسائل اجتماعی، کارآفرینی و موفقیت، تغذیه، آشپزی، هنر، صنایع دستی، سرگذشت زنان موفق و… می پردازد. و اخیرا، کمیسیون زنان کانون، نمایندگی آنرا در خوزستان بعهده گرفته است. و علاقمندان می توانند برای دریافت یا اشتراک آن، به دفتر مرکزی کانون مراجعه نمایند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.