بیانیه کانون صنفی معلمان در اعتراض به بازداشت دو معلم دیگر

شنبه, 14ام شهریور, 1394
اندازه قلم متن

kanun senfi moalleman

کانون صنفی معلمان ایران در پی بازداشت دو فعال حقوق صنفی معلمان بیانیه‌ای صادر کرد و از تلاش برای “ضد امنیتی” جلوه دادن این دو تن خبر داد.

به گزارش وبسایت حقوق معلم و کارگر، در بیانیه کانون صنفی معلمان به کلید خوردن “سریال بازداشت‌ها و زندانی کردن معلمان فعال صنفی” اشاره شده و دولت حسن روحانی مورد انتقاد قرار گرفته است.

دولت روحانی در این بیانیه مشابه دولت‌های قبلی توصیف شده که “به‌رغم شعارهای پرطمطراق، در عمل تحولی بنیادین را در هیچ یک از بخش‌های این زیرمجموعه پر اشکال خود دنبال نمی‌کند”.

این تشکل صنفی بازداشت معلمان را نتیجه سوء ظن نهادهای امنیتی و سیاسی به کنشگران مدنی و صنفی می‌داند، که تلاش می‌کنند با کمک صدا و سیما فعالان حقوق صنفی را در ذهن افکار عمومی “ضد امنیتی” جلوه بدهند.

روز دوشنبه ۹ شهریور نیروهای امنیتی، محمدرضا نیک‌‌‌نژاد عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران، و مهدی بهلولی از فعالان مستقل حقوق معلمان را درخانه‌های خود بازداشت کردند.

اسماعیل عبدی، رسول بداقی، علی‌اکبر باغانی و علیرضا هاشمی از دیگر فعالان صنفی معلمان هستند که هم اکنون به اتهام فعالیت‌های صنفی در زندان به‌سر می‌برند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.