آلبوم «ایران جوان» با صدای «شهرام ناظری» و آهنگسازی «پیمان سلطانی»

پنجشنبه, 2ام مهر, 1394
اندازه قلم متن

shahram-nazeri

آلبوم «ایران جوان» با صدای «شهرام ناظری» و آهنگسازی «پیمان سلطانی» در کمتر از یک هفته توانسته رتبه دوم پرفروش‌ترین آلبوم‌ها را بدست آورد.

ایران جوان

«ایران جوان» شامل قطعات و تصانیف ملی و میهنی است که تعدادی از آن‌ها توسط «پیمان سلطانی» آهنگسازی شده‌اند و تعدادی آثار قدیمی هستند که توسط این آهنگساز برای اجرای مجدد، تنظیم شده است.

سلطانی در بخشی از یادداشت خود درباره این آلبوم می‌گوید: «ایران جوان» اثری است مستقل که در ساخت آن از ملودی‌ای قدیمی (قطعۀ سلام) ساختۀ آقای «لومر» استفاده کردهام. قطعۀ سلام در بعضی از منابع بهاشتباه «نخستین سرود ملّی ایران» معرفی شده است. این قطعه در زمان قاجار بهعنوان یک مارش چندین بار در مراسم رسمی دربار با ارکستر سازهای بادی و پیانو سولو به اجرا درآمده است. این ملودی پس از صد و اندی سال به شکل کنونی پرداخت و مجدداً خلق شده است. متذکر می‌شوم که تنها اجراهای مورد تأیید از سرود «ایران جوان» ضبط و اجراهای اینجانب با آواز آقای شهرام ناظری و آقای سالار عقیلی است و سایر اجرا‌ها مردود بوده و مجریان آن به عنوان سارقین آثار هنری تحت پیگرد قانونی قرار گرفتهاند.

پس از تغییرات اولیه در انگارههای ریتمیک، آکسانگذاریِ ملودیِ اولیه، اصلاح هارمونی، افزودن ملودیهایی به آن، افزودن اورتور، اپیزود میانی، کُدا و کادانس، گذاشتن کلام بر روی اثر، پرداخت در ارکستراسیون و تنظیم قطعه برای ارکستر سمفونیک و سازهای ملی، این موسیقی از یک مارش نظامی به یک سرود حماسی با مضمونی اجتماعی تبدیل شد و نام «ایران جوان» (در میان مردم، «وطنم») به خود گرفت. ایران جوان امروز دیگر به تمامی مردم ایران تعلق دارد.

از: ایلنا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.