برگزاری جلسه دادگاه فعال کارگری کوروش بخشنده

شنبه, 18ام مهر, 1394
اندازه قلم متن

kurosh-bakhshandeh

اطلاعیه شماره ۶۰ کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

برگزاری جلسه دادگاهی کوروش بخشنده

کوروش بخشنده به آنچه “شکایت دادسرای سنندج علیه نامبرده به اتهام مندرج در پرونده” خوانده شده می‌بایست ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۲۰ مهر ماه ۹۴ خود را به شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج معرفی نماید.

کوروش بخشنده از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و عضو هبات اجرایی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، از سوی نیروهای امنیتی مورخ ۱۶ اسفند ماه ۹۳ بازداشت و با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی پس از گذشت دو ماه بازداشت موقتا آزاد گردید.

کارگران، تشکل‌های کارگری و انسان‌های شریف و آزاده!

فقر و بیکاری، تورم لجام گسیخته، اخراج‌سازی‌های گسترده کارگران و دستمزدهای به شدت زیر خط فقر که زندگی را به کام هزاران خانواده کارگری تلخ کرده، عدم وجود تشکلات سراسری و مستقل کارگران و… چاره ای جز اعتراض به وضع موجود را برایمان نگذاشته است. در چنین شرایطی دستگاه‌های امنیتی به کمک قوه قضاییه فشار بر کارگران و فعالین کارگری را شدت بخشیده اند.

مرگ شاهرخ زمانی در زندان، محکومیت مجدد بهنام ابراهیم زاده به ۷ سال و۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس و جزای نقدی به مبلغ ۴۵۰ هزار تومان، محکومیت محمود صالحی از فعالین سرشناس جنبش کارگری ایران به ۹ سال حبس تعزیری، محکوم نمودن مجدد رسول بداقی به سه سال زندان، محاکمه عثمان اسماعیلی سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، عدم موافقت با مرخصی پایان حبس و ممانعت از آزادی واحد سیده دیگر عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری محبوس در زندان مهاباد پس از گذراندن ۲۲ ماه از ۲۴ ماه حبس خود و جدیدا محاکمه کوروش بخشنده از اعضای کمیته همآهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و عضو هبات اجرایی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد و دربند بودن ده‌ها فعال کارگری و زندانی سیاسی همه و همه در راستای فشارهای سیستماتیکی است که نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی کشور برای جلوگیری از اعتراضات گسترده طبقه کارگر بر فعالین و پیشروان کارگری و معلمان و… پیش گرفته که حاکی از تشدید فشارها بر فعالین جنبش‌های اجتماعی را دارد.

اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد ضمن حمایت و پشتیبانی از اعتراضات معلمان طی روزهای اخیر از طبقه کارگر ایران می خواهد تا نسبت به تمامی بی حقوقی هایی که به آنان روا می شود به خود سازماندهی پرداخته و در اعتراض به احکام صادره علیه فعالین و پیشروان خود ساکت ننشینند.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

از: کانون مدافعان حقوق کارگر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید