جابجایی ۴۲ زندانی سنی‌مذهب رجایی شهر و اعتراض زندانیان

یکشنبه, 29ام آذر, 1394
اندازه قلم متن

zendan rajai shahr

چهل و دو تن از زندانیان اهل سنت زندان رجایی شهر به طور ناگهانی به سالن ۲۱ بند هفت این زندان منتقل شدند. انتقال ناگهانی و ضعف امکانات بند جدید، اعتراض این زندانیان را برانگیخته است.

بنا بر اطلاع منابع هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سالن ۲۱ بند هفت رجایی شهر فاقد امکانات اولیه، وسایل گرمایش مناسب و نور کافی است و دریچه سلول ها نیز علیرغم سردی هوا باز و فاقد شیشه است.

به گفته منابع مطلع، سرویس های بهداشتی و حمام این سالن نیز مشکلات زیادی دارد و وضعیت اجاق های گاز نیز نامناسب گزارش شده است

زندانیان منتقل شده گفته اند که در طول چهار سال در سالن ده وسایل و تعمیرات زیادی را با هزینه خود در بند انجام داده اند و توانایی تکرار این هزینه ها را ندارند.

مسئولین زندان رجایی شهر دلیلی برای انتقال این زندانیان ذکر نکرده اند.

خسرو شرفی پور، برهان اصغریان، کامبیز عباسی، صالح عادلی، هیوا عثمانی، اسماعیل بوکانی، هیوا بوکانی، فواد بابایی، فیروز حمیدی، انور خضری، داود عبداللهی، علی کرمی، فرهاد، سلیمی، جمشید پیروتی، شورش آینه بوکانی، سلیمان پیروتی، امین تالشی، کامران عراقی، مسلم کوردی، نامق دلدل، قاسم ابسته، خسرو بشارت، کامران شیخه، عثمان قدرت، فرزاد حسینی، یاسر شرفی پور، واحد شرفی پور، عرفان نادری زاده، رحمت خوش خواه، شورش کریکار و والی حسن شویلان اسامی تعدادی از زندانیان منتقل شده است.

با انتقال این تعداد، اغلب کسانی که در سالن ده مانده اند زندانیان محکوم به اعدام اهل سنت اند.

سالن ده (اندرزگاه ۴) زندان رجایی شهر، مخصوص نگهداری زندانیان اهل سنت است که تعداد زیادی از آنان به اعدام محکوم شده اند. از اتهامات این زندانیان اطلاع دقیقی در دست نیست، مسئولین قضایی معمولا این زندانیان را به “سلفی گری” و اقدامات خشن متهم می کند ولی اغلب زندانیان با رد این اتهامات “فعالیت های تبلیغی مذهبی” را دلیل بازداشت و محکوم شدن خود ذکر می کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.