تعطیل شدن انتشار روز آنلاین فقدانی که جبران آن راحت نیست!

پنجشنبه, 10ام دی, 1394
اندازه قلم متن

hamid-sadr

در جامعه ای که در آن طی سی و هفت سال آزگار «سنگ را بسته اند و سگ را رها کرده اند» و حکومت استبداد دینی با توقیف نشریات غیرخودی و بازداشت و زندانی کردن روزنامه نگاران در داخل کشور چنان بلائی را بر سر خرد و اندیشه آورده که حتی در سیاهترین دوره های تاریخ استبدادی ما سابقه نداشته است تا بلکه جز دروغ، دو رویی و انحطاط مطلبی در میان مردم ایران پخش نشود و انتشار پیدا نکند، تعطیل شدن وبسایت «روزآنلاین» از اولین روز امسال (۲۰۱۶ میلادی) یک ضایعه میشود. مسئولان این نشریه در توضیح این اجبار خاطر نشان میسازند که «بعد از ۱۲ سال فعالیت و انتشار ۲۵۰۰ شماره به دلیل پایان بودجه» مجبور شده اند این نشریه اینترنتی را تا «روز بازگشت «روز» که هنوز معلوم نیست کی باشد» تعطیل کنند.

برای هیات تحریریه ما سایت ملیونی ها که در بستر فکری نهضت ملی مصدق تلاش میکنیم فقدان «روز آنلاین» از دو نظر «لطمه» بکار ما به حساب میآید، اول اینکه با این اتفاق ناگوار جامعه محروم از فکر و اندیشه نقاد ما یکی دیگر از پایگاههای فکرو اندیشه آزاد از دست میدهد و دوم اینکه خوانندگان سایت ملیون از این به بعد از مطالعه مقالاتی که از نویسندگان «روز» منتشر میکردیم محروم خواهند شد. چون کار این سایت فقط خبر رسانی نبوده نویسندگانی که مقالات تفسیری مینوشته اند، میخواسته اند «درهای دانستن و فکر کردن» برای مردم ایران باز بماند.»

سایت میلیون ستون «دیدگاهها» را بیشتر در اختیار میهمانانی میگذارد که اگرچه عضو جبهه ملی نیستند، از نظر «وفاق ملی» بقول خانم فرزانه روستائی همراه با مصدقی ها هدف مشترکی را دنبال میکنند و میخواهند بقول ابراهیم نبوی «هویت مشترکی که ایرانی، انسانی، متمدن، آزادیخواه، متعهد به حقوق انسانها، منصف و به دور از تندخوئی باشد» را ایجاد نمایند. نویسندگانی چون فرزانه روستائی، ابراهیم نبوی، مرتضی کاظمیان، علی اصغر رمضانپور، محمد جواد اکبرین و دیگر نویسندگان روز آنلاین با گوناگونی در نگاه و نظر و تکثر در نحوه برخورد با معضلات سیاسی جامعه ما به آن توقع و انتظاری که از یک روزنامه نگار شجاع در استبداد میتوان داشت، جسم داده اند. انتظار ما این است که با تعطیلی روز انلاین قلمها را غلاف نکنند و اگر نوشتند، کپی آنرا برای «ملیون» بفرستند تا مصدقیها و اعضاء جبهه ملی در داخل و خارج کشور از آن بهره مند شوند.

حمید صدر،

از طرف همکاران هیات تحریریه سایت ملیون


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. صفوف مبارزان روز به روز تار و مار تر میشود .
    آیا وقت ان نرسیده تا همه مخالفان ایرانستیزان دست در دست هم دهند.
    چپ ملی، مصدقی، سلطنت طلب ،…….. همه با هم