تجمعات و اعتراضات کارگری

دوشنبه, 12ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

nayshekar-hafttapeh

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه دست به تجمع اعتراضی زدند

اتحادیه آزادکارگران ایران: امروز یازده بهمن ماه ،کارگران شرکت نیشکر هفت تپه دست به تجمع اعتراضی زدند.

طبق اخبار رسیده از طرف فعالین کارگری در هفت تپه ، در این تجمع که امروز صبح صورت گرفت ۵۰۰ نفر از کارگران بخش صنعتی شرکت همراه باکارگران کشاورزی وهمچنین کارگران نی بر شرکت داشتند.

دراین میان مدیر عامل شرکت ،ضمن حضور در بین کارگران، به آنان وعده پرداخت یک ماه دستمزد راداد.

اما کارگران ، بعد از سخنرانی مدیر شرکت، وی را با شعار دروغگو،دروغگو ، تا درب دفتر شرکت همراهی کردند.
تا مخابره این خبر کارگران همچنان تجمع داشتند.

این کارگران ، بابت بخشی از مزد، مزایای پاداش و بهرهوری امسال و سال گذشته از کارفرما طلبکارند.
۱۱ بهمن ۹۴
اتحادیه آزاد کارگران ایران

***
کارگران معدن زغال سنگ طزره درششمین روز اعتصاب راهی شاهرود شدند!

در ادامه اجتماع اعتراضی کارگران معدن زغال سنگ طزره برای ششمین روز متوالی، گروهی از این کارگران صبح امروز مقابل ساختمان اداری معدن البرز شرقی در شاهرود تجمع کردند.

به گزارش۱۱بهمن ایلنا،یکی ازکارگران معدن طزره با اعلام این خبر گفت: در ششمین روز برپایی اجتماعات اعتراضی،من و همکارانم در داخل در محوطه معدن تصمیم گرفتیم محل اعتراض خود را به مقابل ساختمان اداری معدن که در شهر شاهرود واقع شده است منتقل کنیم.

وی در توضیح علت جابجایی محل اجتماع خود و همکارانش گفت: از همان آغاز هدف ما از برپایی تجمع اعتراضی پیگیری خواسته هایمان بود اما چون تاکنون هیچ مقام مسئولی به موضوع رسیدگی نکرده است در نتیجه تصمیم گرفتیم تا محل تجمع خود را تغییر بدهیم.

این کارگر یاد آور شد ،در ادامه تجمع روز گذشته نیزکارگران بعد از تجمع در محوطه معدن و جاده اصلی (سه راه مهماندوست) در نهایت در ساعات پایانی وقت اداری اجتماع خودرا به مقابل ساختمان اداره تامین اجتماعی دامغان منتقل کردن تا اعتراض خود را به تمدید نشدن دفترچه های در مانی خود اعلام کنند.

به گفته وی پس از مراجعه معترضان به تامین اجتماعی دامغان، رئیس اداره تامین اجتماعی دامغان به آنها گفته است: کارفرمای واحد معدنی طزره سهم خود را در پرداخت حق بیمه کارگران در ۱۶ ماه گذشته پرداخت نکرده است.

این کارگر معدن با بیان اینکه پس از حضور آنها در محل اداره تامین اجتماعی دامغان، فرماندار دامغان نیز برای رسیدگی به وضعیت پیش آمده در جمع آنها حاضر شد، افزود: در جریان تماسی تلفنی که فرماندار دامغان در حضور کارگران معترض با مدیریت فولاد اصفهان در مقام کارفرما و مالک اصلی معدن البرز شرقی برقرار کرد، اعلام شد در حال حاضر تنها این امکان وجود دارد که به هر کارگر تنها معادل یک ماه حقوق به عنوان یارانه داده شود.

وی افزود: من و دیگر همکارانم در چارچوب مقررات کار و تامین اجتماعی در استخدام معدن البرز شرقی هستیم و به عنوان کارگر از شرکت ذوب آهن اصفهان در مقام کارفرما حقوق مختلفی را طلبکاریم که در هیچکدام از آنها صحبتی از پرداخت یارانه نشده است.

این کارگر معدن البرز شرقی افزود: ممکن است در مناسابت کارگری- کارفرمایی پرداخت علالحسابی مزد وجود داشته باشد اما در بحث پرداخت یارانه نقدی تا آنجا که همهمطلع هستند این موضوع به دولت مربوط می شود و به هیچ کارفرمایی ارتباط ندارد.
طبق اظهارات این کارگر معدن البرز شرقی، او و همکارانش بابت نیمی از مزد مهرماه و تمامی مزد ماههای آبان , آذر و دی و حدود ۱۶ ماه حق بیمه پرداخت نشده، طلبکارند و تا این لحظه هیچ رسیدگی مشهودی به وضعیت آنها نشده است.

***
پنجمین روزاعتصاب کارگران معدن زمستان یورت وتجمعشان همراه خانواده مقابل فرمانداری آزاد شهر!

صبح امروز(۱۱بهمن) کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت در ادامه اعتراضات خود برای پنجمین روز در ماه جاری هماره خانواده های خود در مقابل ساختمان فرمانداری آزاد شهر تجمع کردند.

به گزارش۱۱بهمن ایلنا،یکی از کارگران در تشریح دلایل تجمع امروز کارگران زمستان یورت(قشلاق)، گفت: امروز پنجمین روز در ماه جاری است که کارگران این واحد معدنی در شهرستان آزاد شهر استان گلستان برای پیگیری ۱۱ماه حقوق معوقه خود اجتماع اعتراضی برگزار میکنند.

او با یادآوری اینکه مطالبات ۱۱ماهه آنها مربوط به دو ماهه بهمن و اسفند سال۹۳ و ۹ ماه دستمزد سال جاری است، افزود: متاسفانه کارفرما در پرداخت مطالبات معوقه کارگران هیچ عکس العملی از خود نشان نمیدهد و در مقابل همه ما کارگران زمستان یورت شمال غرب وشرق منتظریم تا شاید مسئولان دولتی در خصوص پرداخت مطالباتمان اقدام مشهودی از خود نشان دهند.

وی بابیان اینکه شمار حاضران در اجتماع اعتراضی امروز در حدود۲۰۰ کارگر است، افزود: با گذشت یازده روز از شروع ماه بهمن هنوز کارفرمای این معدن به وعده خود در خصوص پرداخت مزد معوقه عمل نکرده است واین موضوع در آستانه نوروز ۹۵ بر نگرانی کارگران وخانواده هایشان افزوده است.

به گفته معترضین در اجتماع امروز نیز همانند روزگذشته وقتی خانواده هایمان با بد عهدی کارفرمای معدن در پرداخت مطالبات کارگران روبرو شدند ما را دوباره همراهی کردند.

***
اعتراض ۴۰کارگر آیدین گستر ارسباران به بیکاری وبلاتکلیفی درپی پلمپ کارخانه!

کارگران کارخانه آیدین گستر ارسباران بیش از ۱۰ روز است که در مراجعه به کارخانه با درهای پلمپ شده روبرو می گردند و همچنان در بلاتکلیفی و سرگردانی به سر می برند.

به گزارش۱۱بهمن آسا نیوز،کارگران این کارخانه شکایت خود از پلمپ شدن درهای کارگاه این شرکت از ده روز پیش بنابه علت های نامعلومی را از مسئولین دادگستری ، انتظامی و فرمانداری شهرستان اهر ابراز داشته و اظهار کردند: ده روز پیش به زور ما را از کارخانه بیرون کردند و درهای آنرا پلمپ نموده و ما را از کار بیکار و بی خانمانی و در این وضعیت بد اقتصادی از نان در آوردن هم افتاده ایم و نمی دانیم خانواده هایمان چکونه امرار معاش نمائیم.

کارگران از اهمیت ندادن موضوع توسط مسئولین شهرستانی اظهار گلایه نموده و از تحریر نامه ای به فرماندار ، مسئولین شهرستانی و استاندار آذربایجان شرقی برای پیگیری حق و حقوقشان در مدت زمانی که به علت پلمپ شدن کارگاه ناتوان از کسب درآمد شده و از صبح تا شب جلوی درب پلمپ شده کارگاه سرگردان مانده اند خبردادند.

اسماعیل محمدی رئیس هیئت مدیره این شرکت نیز از علت پلمپ شدن درهای این کارگاه اظهار بی اطلاعی نموده و گفت: جمعی از عوامل نیروی انتظامی به همراه شخصی که خود را نماینده دادستان معرفی نمود به کارگاه مراجعه نموده و در کمال خشونت و بی احترامی کارگران خانم و آقا این شرکت از کارگاه بیرون و درهای آنرا پلمپ کردند.

وی ابراز داشت : در مراجعه به دادگستری شهرستان اهر برای جویا شدن علت پلمپ کارگاه ، دادستان و قاضی شعبه اظهار بی اطلاعی می نمایند.

اسماعیل محمدی در پایان از ارسال شکوائیه و دادرسی به کلیه مسئولین شهرستانی و استاندار آذربایجان شرقی خبرداد و گفت: حدود ده روز از پلمپ شدن این کارگاه و بلاتکلیف و سرگردانی ۴۰ کارگر این شرکت می گذرد متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی از طرف مسئولین دادگستری ،انتظامی و فرمانداری شهرستان برای رفع بلاتکلیفی و سرگردانی کارگران انجام نشده است.

کارخانه آیدین گستر ارسباران تولید کننده انواع حبوبات در بسته بندی های کاملا بهداشتی و صادراتی در اوزان مختلف درجه یک (عدس-لپه-نخود-انواع لوبیا-جوپرک-جو پوست کنده و…. قند)می باشد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.