تلفات سنگین سپاه پاسداران در حلب، برای سرپا نگه داشتن بشار اسد

شنبه, 17ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

jassad sepahian koshteh shodeh dar surie

جنازه های دو عضو سپاه پاسداران، محمدحسین سراجی و سید سجاد روشنایی که در جریان آزادسازی دو شهر “نبل” و “الزهرا” در استان حلب سوریه کشته شدند امروز ۱۶ بهمن در قم خاکسپاری شد.

همزمان با تشدید درگیری‌ها در استان حلب، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای از کشته شدن یک فرمانده و تعدادی ازاعضای این نیرو در این درگیری‌ها خبر داده است. خبرگزاری تسنیم نیز نوشت که شش نفر از اعضای بسیج در سوریه کشته شدند. همزمان حسن هاشمی، وزیر بهداشت گفت که «٢ نفر از کادر درمانی ایران» از سوی شورشیان سوریه اسیر شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه از تهران، با اعلام این که از ابتدای ماه اکتبر تاکنون بیش از ١٠٠ عضو سپاه پاسداران در سوریه کشته شده‌اند نوشت که تلفات سنگین ایران در جنگ حلب، نشان‌دهنده افزایش تلاش ایران برای سرپا نگه داشتن بشار اسد است.

محسن قاجاریان، فرمانده یکی از تیپ‌های نیروی زمینی سپاه و همچنین سجاد روشنایی و محمدحسین سراجی از اعضای سپاه قم، از آخرین تلفات فرماندهان ایران در جنگ سوریه به شمار می‌رود.

امروز نیز جسد مرتضی ترابی از اعضای سپاه پاسداران در همدان دفن شد. او هم طی درگیری‌ها برای تصرف کنترل ٢ شهرک شیعه‌نشین “نبل” و “الزهرا” در استان حلب سوریه کشته شده بود.

رسانه‌های ایران طی روزهای اخیر نام‌های دیگری را نیز منتشر کرده‌اند و از کشته شدن چندین سپاهی دیگر در جنگ سوریه خبر داده‌اند.

ایران متهم است که از طریق نیروهای سپاه پاسداران به ارتش سوریه در مقابله با مخالفان بشار اسد کمک می‌کند. با این حال، ایران همواره مدعی است که حضور نظامیانش در سوریه «حضور مستشاری» است.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.