احمدی‌نژاد: اصولگرایان در انتخابات شکست سنگینی خواهند خورد

یکشنبه, 18ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق می‌گوید “اصول‌گرایی” در ایران مرده است و فهرست انتخاباتی ائتلاف اصول‌گرایان فاقد چهره‌های کاریزماتیک است. از این‌رو به گفته او، آنها در انتخابات هفتم اسفند شکست خواهند خورد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران در تازه‌ترین موضع‌گیری سیاسی خود پیش‌بینی کرد اصول‌گرایان ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی شکست سنگینی خواهند خورد.

انتخابات دهمین دوره مجلس کمتر از سه هفته دیگر برگزار می‌شود. در مجلس کنونی اصول‌گرایان از اکثریت بلامنازع برخوردارند و امیدوارند در انتخابات هفتم اسفند باردیگر کنترل مجلس را در اختیار داشته باشند.

اما محمود احمدی‌نژاد به تازگی در جمع هم‌فکرانش از فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان انتقاد کرده و گفته است: «عده‌ای به اسم اصول‌گرا دور هم نشسته‌اند و به خودشان سهمیه می‌دهند و انتظار دارند مردم هم به آنها رای دهند در حالی که حداکثر از این فهرست ۳۰ نفره، ۷ تا ۸ نفر بیشتر به مجلس راه پیدا نخواهند کرد.»

فهرست ۳۰ نفره مورد اشاره احمدی‌نژاد نامزدهای “ائتلاف اصول‌گرایان” برای شهر تهران است. در این فهرست شماری از حامیان احمدی‌نژاد نیز دیده می‌شود و احتمالا ۷ تا ۸ نفری که به نظر او خواهند توانست به مجلس راه یابند همین افراد باشند.

به گزارش وبسایت خبری “پایش”، رئیس جمهور سابق تاکید کرد: «ائتلاف اصولگرایان فاقد چهره‌های کاریزماتیک در انتخابات است و برخی از نامزدهای آنها نیز امتحان خود را قبلا داده و مردود شده‌اند.»

اصلاح‌طلبان درجه ۳ حریف اصول‌گرایان

به گفته محمود احمدی‌نژاد، با اینکه اصلاح‌طلب‌ها و اغلب رقبای جدی اصول‌گرایان رد صلاحیت شده و از گردونه انتخابات حذف شده‌اند، اما همین افراد درجه سه اصلاح‌طلب و طرفدار دولت هم، اصول‌گرایان را کاملا شکست خواهند داد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه “اینها اصول‌گرایی را خراب کرده‌اند”، گفت، «آنها نه شعار دارند و نه برنامه. از نظر من اصولگرایی مرده است و باید خون تازه‌ای در جریان حامی انقلاب دمیده شود.»

انتقاد احمدی‌نژاد از فهرست انتخاباتی اصول‌گرایان در حالی است که دیگر گروه‌های اصو‌ل‌گرا از “سهم بالای جبهه پایداری”، در فهرست انتخاباتی اصو‌گرایان انتقاد کرده‌اند.

خبر آنلاین اخیرا نوشت، ۵۰ درصد از اسامی این فهرست سی نفره را نامزدهای جبهه پایداری، جریان اصلی حامی محمود احمدی‌نژاد تشکیل می‌دهند. پس از جبهه پایداری حزب موتلفه و جمعیت ایثارگران و رهپویان بیشترین تعداد نامزد را دارند.

در ائتلاف اصول‌گرایان علی لاریجانی رئیس مجلس کنونی و حامیان او حضور ندارند. این در حالی است که در مجلس نهم – مجلس کنونی – حامیان لاریجانی بزرگترین فراکسیون اصو‌ل‌گرایان را تشکیل می‌دادند.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.