خودداری مسئولین زندان رجایی شهر از اعزام محمد سیف زاده به بیمارستان

یکشنبه, 25ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

mohammad seifzadeh rajai shahr

مسئولین زندان رجایی شهر از درمان محمد سیف زاده، وکیل زندانی، در خارج از زندان خودداری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد سیف زاده، وکیل مدافع ۶۳ ساله محبوس در زندان رجایی شهر به علت کهولت سن و بیماری قلبی در وضعیت بد جسمانی به سر می‌برد و پزشکی قانونی کشور گواهی مبنی بر نیاز مبرم این زندانی سیاسی به پزشک معالج صادر کرده است؛ اما مسئولین از اعزام این زندانی بیمار به بیمارستان خودداری می‌کنند.

این وکیل زندانی علاوه بر بیماری قلبی و ریوی از درد گردن، کمر، پا و دست چپ نیز رنج می‌برد. وی همچنین به دلیل سن بالا و شرایط پر از اضطراب زندان تحمل زندان برایش مقدور نیست.

سید محمد سیف زاده ۶۳ ساله وکیل پای یک دادگستری و از مؤسسان کانون مدافعان حقوق بشر است که در اردیبهشت‌ماه سال ۹۰ در ارومیه بازداشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام «تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر» و «تبلیغ علیه نظام» به ۹ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر حکم را به ۲ سال تقلیل داد.

محمد سیف زاده در دی‌ماه ۱۳۹۰ اعلام کرد: «دادگاه انقلاب اسلامی را از اساس غیرقانونی دانسته و به دلیل نبود هیئت منصفه و علنی نبودن دادگاه آن را نامشروع و به دلیل دخالت مقامات اطلاعاتی درروند رسیدگی قضایی، آن را عادلانه نمی‌داند.»

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.