پدر سیامک نمازی در ایران “بازداشت شد”

پنجشنبه, 6ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

مادر سیامک نمازی، شهروند ایرانی ـ آمریکایی زندانی در ایران از بازداشت همسر خود در تهران خبر داد. باقر نمازی ۸۰ ساله است و به گفته همسرش به زندان اوین منتقل شده است.

bazdashtgah evin

افی نمازی، مادر سیامک نمازی چهارشنبه (۵ اسفند/ ۲۴ فوریه) خبر داد، همسر ۸۰ ساله‌اش توسط نیروهای امنیتی در تهران دستگیر شده است.

مادر شهروند ایرانی ـ آمریکایی زندانی در ایران در صفحه فیس‌بوک خود نوشت، باقر نمازی شامگاه دوشنبه (۳ اسفند) در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. باقر نمازی نیز شهروند ایرانی ـ آمریکایی است.

خانم نمازی نوشت: «اکنون هم سیامک پسرم، و هم باقر، همسر بیگناهم بدون هیچ دلیلی زندانی شده‌اند. این کابوسی است که برایم قابل توصیف نیست.»

سیامک نمازی، مدیر سابق بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت در مهرماه در ایران بازداشت شد. اتهام او هنوز اعلام نشده است.

افی نمازی نوشت، تلاشی ناموفق کرده تا اطلاعات بیشتری به دست بیاورد. وکیل نیز نتوانسته اطلاعات بیشتری ارائه دهد یا برای او اجازه ملاقات بگیرد.

او افزود، باقر نمازی از مشکلات جدی قلبی و بیماری‌های دیگر در رنج است و نیاز به داروهای قلبی و رسیدگی پزشکی دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است، دولت ایالات متحده “از گزارش‌هایی مبنی بر دستگیری یک شهروند آمریکایی در ایران آگاه بوده” اما او بنا بر قوانین نمی‌تواند جزئیات را در اختیار بگذارد.

سیامک نمازی ساکن دوبی بود. او همراه با اعضای خانواده‌اش از دست‌اندرکاران شرکت مشاوره تخصصی “آتیه بهار” مستقر در تهران بوده است. نمازی تحصیلاتش را در آمریکا و بریتانیا به اتمام رسانده و سابقه فعالیت در مؤسسات و اندیشکده‌های مختلف در شهر واشنگتن را دارد. سیامک نمازی در ژوئیه ۲۰۱۵ ممنوع‌الخروج شده بود.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.