کریمی قدوسی: رفسنجانی از میدان‌داران استحاله نظام است

شنبه, 15ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

نماینده مشهد در مجلس می‌گوید کشورهای غربی با همکاری عده‌ای در داخل یک “شبکه تخریب” درست کرده‌اند که هدف آن کنار گذاشتن “عناصر انقلابی” است. او یکی از معاونان نهاد ریاست جمهوری را به ارتباط با بیگانگان متهم کرد.

جواد کریمی قدوسی، عضو جبهه پایداری و فرمانده پیشین بسیج استان خراسان رضوی، شکست نامزدان این جبهه در انتخابات مجلس دهم در تهران و حذف شدن برخی اصول‌گرایان افراطی از مجلس خبرگان را حاصل فعالیت یک “شبکه تخریب” می‌داند که به گفته‌ی او از خارج هدایت می‌شود.

نماینده مشهد گفت: «مراکز آکادمیک از چندین سال پیش در برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و هلند تأسیس شده که این مراکز شبانه‌روز مشغول تولید کلیدواژه، متن سخنرانی، سرمقاله و طرح‌های فرهنگی نرم برای استحاله نظام جمهوری اسلامی هستند.»

خبرگزاری فارس، از رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران، جمعه ۱۴ اسفند به نقل از کریمی قدوسی نوشت، این مراکز به دنبال ایجاد “فضای دوقطبی در کشور، تخریب چهره‌های انقلابی و استحاله انقلاب” هستند.

اتهام به روحانی و یک عضو کابینه

فرمانده پیشین بسیج استان خراسان گفته است: «بخشی از این موارد و محصولات تولیدی آن مراکز آکادمیک تبدیل به موضع‌گیری بعضی از مسئولان نظام هم می‌شود، حتی یکی از معاونان نهاد ریاست‌جمهوری این ارتباط را با آن مراکز برقرار کرده بود و در سخنرانی‌های آقای رئیس‌جمهور کلیدواژه‌های تولیدی آن مراکز مطرح می‌شد.»

ظاهرا منظور کریمی قدوسی نصرالله جهانگیری، معاون وزیر ارتباطات است که دو سال پیش از سوی رئیس جمهور حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات منصوب شد.

آبان ماه امسال نزار زکا، شهروند لبنانی‌تبار آمریکایی توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در تهران بازداشت شد. روزنامه کیهان ۱۷ آبان او را “افسر ارشد عملیاتی آژانس توسعه ملی آمریکا” و مرتبط با جهانگیری خوانده است.

به نوشته رسانه‌های لبنانی نزار زکا نایب رئیس “اتحادیه بین‌المللی فناوری ارتباطات” است که شهریورماه امسال برای شرکت در کنفرانسی تخصصی به تهران سفر کرده بود.

استحاله نظام و چالش با رهبری

کریمی قدوسی می‌گوید کشورهای غربی برای تغییر ساختار قدرت در جمهوری اسلامی برنامه‌هایی دارند که بخشی از آن حذف افرادی از مجلس خبرگان و مجلس شورا است که “فوق‌العاده مورد توجه عناصر انقلابی” هستند.

او افزود: «دشمنان می‌خواهند این ۲ مجلس را فاقد این عناصر انقلابی کنند تا بتوانند مطامع خودشان را در فضای استحاله نظام و چالش برای رهبری پیگیری کنند.»

عضو گروه افراطی جبهه پایداری گفته است: «متأسفانه در این زمینه باز هم هاشمی رفسنجانی به یکی از میدان‌داران این موضوع تبدیل شده است، مانند مواضع ایشان علیه شورای محترم نگهبان و چهره‌های برجسته و فقیه و عادل این شورا و حتی تحلیل بروز بحران از نوع فتنه ۸۸ در کف خیابان‌ها و این گونه مسائل.»

در انتخابات هفتم اسفند از ۱۶ کرسی تهران برای دوره پنجم مجلس خبرگان ۱۵ کرسی به نامزدان فهرست “خبرگان ملت” رسید که از حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی، اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت برخوردار بود.

درخواست برخورد قضائی با “شبکه تخریب”

در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز فهرست سی نفره مورد حمایت اصلاح‌طلبان تمام کرسی‌های تهران را به خود اختصاص داد و ائتلاف بزرگ اصول‌گرایان با حدود ۱۴ نامزد نزدیک به جبهه پایداری کاملا شکست خورد.

شوک انتخاباتی اصول‌گرایان با حذف محمد یزدی، رئیس کنونی مجلس خبرگان و محمد تقی مصباح‌یزدی، از نظریه‌پردازان شاخص اقتدارگرایان، با واکنش‌های عصبی و خشم‌آلود همراه شده است.

در این انتخابات احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان به زحمت در جایگاه آخر قرار گرفت و رفسنجانی با حدود یک میلیون رأی بیشتر از او اول شد.

کریمی قدوسی از رئیس قوه قضائیه، صادق لاریجانی که به گفته‌ی او در برخورد با معترضان سال ۸۸ “نشان داد چه ید طولایی دارد” خواسته است: «به عنوان مدعی‌العموم در دفاع از حقوق انقلاب به صحنه بیاید و افکار عمومی را راجع به این طرح شوم و خطرناک نفوذ روشن کند و با عناصر کلیدی این “شبکه تخریب” برخورد انقلابی داشته باشد.»

اتهام لاریجانی به رفسنجانی

حسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم نیز در اظهارات مشابهی با کریمی قدوسی، خواستار شناسایی و مجازات “عوامل شبکه تخریب نیروهای انقلابی مجلس خبرگان” توسط قوه قضائیه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس نقوی‌حسینی می‌گوید کشورهای خارجی و در رأس آنها آمریکا و بریتانیا با سازماندهی فعالیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و “یارگیری در داخل کشور” تلاش کردند “نیروهای مؤمن، انقلابی و ولایت‌مدار را هم در مجلس خبرگان رهبری و هم در مجلس شورای اسلامی تخریب کنند”.

این نماینده اصول‌گرای مجلس نهم گفته است: «قوه قضائیه به همراه دستگاه‌های امنیتی باید عوامل این شبکه تخریب را شناسایی کنند و به سزای اعمالشان برسانند تا در داخل کشور کسانی با انگشت اشاره آمریکایی‌ها فعالیت نکنند.»

بدون این درخواست‌ها و توصیه‌ها نیز، رئیس قوه قضائیه در نخستین واکنش خود به نتایج اعلام شده انتخابات مجلس خبرگان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و اصلاح‌طلبان را متهم کرد که برای حذف “برخی مسئولین عالی رتبه نظام” از مجلس خبرگان با کشورهای غربی هم‌صدا و هم‌راه شده‌اند.

صادق لاریجانی نهم اسفند در پیامی خطاب به مردم نوشت: «اصلاح‌طلبان داخلی و حتی برخی کسانی که علی‌القاعده باید در تشخیص مصالح نظام از دیگران پیشی بگیرند، در حرکتی کاملاً هماهنگ با رسانه‌های آمریکا و انگلیس و اذناب آنان همچون رسانه‌های وهابیت تکفیری عربستان و داعشی‌ها، سعی کردند در برخی از استان‌ها خادمان ملت را از راهیابی به مجلس خبرگان مانع شوند.»
از: دویچه وله
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.