عدم پرداخت ۳ ماه حقوق ۶۰۰۰ کارگر معدن سنگ آهن بافق و سایر اخبار کارگری

چهارشنبه, 19ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

kargar-sang-ahan-bafgh

اعتراضات کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه نسبت به خصوصی سازی وعدم پرداخت حقوق وحق بیمه ادادمه دارد

صبح امروز (۱۸ اسفند ماه) برای چندمین باردر ماه جاری، بیش از ۳۵۰ نفر از کارگران شیف صبح بخش صنعت «مجتمع نیشکر هفت تپه» در اعتراض به خصوصی سازی این واحد تولیدی وتاخیر در پرداخت دستمزد مقابل ساختمان اداری این مجتمع تجمع کردند.

صبح روز گذشته نیز حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان بخش اداری مجتمع که تحت شمول قانون نظام هماهنگ در این واحد شاغل هستند در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی خود در محوطه مجتمع تجمع کرده بودند.

به گزارش۱۸اسفند ایلنا، منابع خبری در مجتمع کشت وصنعت هفت تپه از ادامه اعتراضات حدود ۳۵۰ نفر از کارگران شیفت صبح بخش صنعت این واحد خبر میدهند.

به گفته یکی از کارگران این واحد جدا از بحث نگرانی آنها از تصمیم دولت برای خصوصی سازی مجموعه هفتتپه، دست کم هنوز کارفرما بابت دستمزد بهمن ماه سال جاری و نیز پاداش پایان سال بیش از ۱۵۰۰ کارگر بدهکار است. همچنین به دلیل افرایش بدهیهای مالی مجتمع نی شکر هفت تپه به تامین اجتماعی از یک هفته پیش دفتر چه های درمانی کارگران تمدید نمیشود.

***
چهارمین روزاعتصاب کارگران کشتیسازی صدرا در بوشهرنسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه

بیش از۱۰۰نفراز کارگران و کارکنان شرکت کشتیسازی صدرا در بوشهر امروز سه شنبه ۱۸اسفند چهارمین روز اعتصاب خود راادامه دادند.

به گزارش۱۸اسفند ایلنا،این کارگران گفتند: از چهاردهم تاکنون دست به تجمع زدهایم و تا زمان پرداخت مطالباتمان به تجمع ادامه خواهیم داد.

یکی از کارگران شرکت کشتیسازی صدرا گفت: از شهریور ماه تاکنون مزدی به آنها پرداخت نشده و بیمه آنها نیز رد نشده است.
این کارگران افزودند: در تجمعاتی که کارگران و کارکنان شرکت کشتیسازی صدرا در ماههای قبل داشتیم مسئولین ذی ربط وعده دادند که به زودی مطالبات مزدی مان پرداخت خواهد شد، اما همچنان چشم انتظار تحقق وعده مسئولین و کارفرمای خود هستیم تا با پایان سال بتوانیم از شرمندگی خانواده خود درآییم .

کارگران کشتی سازی صدرا با اشاره به پایان سال و زمان پرداخت عیدی و سنوات پایان سال گفتند: همانطور که ماه هاست مزدی به ما داده نشده و گویا خبری از عیدی نیز نیست و کارفرما قصد دارد با وعدههای دروغین سال را به پایان ببرد و با تعطیلات رسیدگی به مشکل ما را همچنان مسکوت بگذارد.

***
تجمع کارگران سپنتا بین الملل دراعتراض به عدم پرداخت۳ماه حقوق مقابل اداره کار شرق اهواز برای دومین روز متوالی

۵۰ نفر از کارگران شرکت سپنتا بین الملل دیروز و امروز مقابل اداره کار شرق اهواز در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود تجمع کردند.

به گزارش۱۸اسفندایلنا،جمعی از کارگران شرکت سپنتا بین الملل امروز سه شنبه (۱۸ اسفند)، برای دومین روز پیاپی، مقابل اداره کار شرق اهواز تجمع کرده اند.

به گفته این منابع، سه ماه معوقات مزدی ۱۵۰ کارگر سپنتا بین الملل علیرغم حکم اداره کار شرق اهواز تا کنون پرداخت نشده است.

این در حالی است که در روزهای گذشته، رئیس اداره کار شرق اهواز به این کارگران وعده داد بود که پیگیر پرداخت معوقات این کارگران شود تا شرکت مناطق نفت خیز جنوب به عنوان کارفرمای اصلی به جای مدیران شرکت سپنتا بین الملل معوقات کارگران را پرداخت کنند.

۱۵۰ نفر از کارگران سپنتا بین الملل ۱ میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان بابت سه ماه کار از سازمان مناطق نفت خیز جنوب به عنوان کارفرمای اصلی طلبکارند.

***
تجمع کارگران شهرداری قلعه گنج دراعتراض به عدم پرداخت یکسال حقوق وحق بیمه

اخراج یک کارگر بدلیل اعتراض به عدم پرداخت حقوقش

برای حقوق پافشاری کردم و یک سال است از کار اخراج شدهام یعنی دیگر تمایلی برای مجانی کار کردن نداشتم و اکنون یکسال است که دارم تلاش میکنم به همه جا رفتم و شکایت کردم، اما حق خودم را نمیتوانم بگیرم.

شهر قلعه گنج داغهای قدیمی زیادی دارد اما باید به دستان پینه بسته و زمخت کارگران شهرداری برسیم، آنهایی که یک سال است بیمزد خدمت میکنند و حقوق و بیمه را نمیدانند چه رنگی است.

به گزارش ۱۸اسفند فارس ، مدت چند ماه است که نگاه مظلومانه پاکبانان و کارکنان زحمتکش شهرداری قلعهگنج برایم عذاب وجدانی درست کرده است که به من قدرتی داد که بعد از گذشت یکسال به دادخواهی آنها قلم بردارم و بنویسم.

آنهایی که اگر یارانه نقدی نبود شاید دیری قید حیات را میزدند چه بسا به تکدیگری و بارکشی و … روی آوردهاند اما خم به ابروی شهردار نیامد.

حدود ۳۰ کارگر زحمتکش را میتوان هر روز صبح در خیابانهای شهر دید که به جمعآوری زباله و نظافت شهر مشغول هستند و چه سخت امیدوار هستند که لقمه نانی حلال برای زن و زندگی خود مهیا کنند.

برای حقوق پافشاری کردم و یکسال است از کار اخراج شده ام

به سراغ یکی از آنها میروم و از حال و روزش میپرسم، دستان زمخت و پینه بسته اش را نشان میدهد که دلم به درد میآید.

ابراهیم به واسطه اینکه مطالبه حقوق کرده است از کارش اخراج شده است، او میگوید: چهار سال برای شهرداری کار کردم به جای هشت ساعت کار، ۲۴ ساعته کار کردم، اما شکم زن و بچهام را نمیتوانستم با وعده و وعید پر کنم.

وی بیان داشت: برای حقوق پافشاری کردم و یک سال است از کار اخراج شدهام یعنی دیگر تمایلی برای مجانی کار کردن نداشتم و اکنون یکسال است که دارم تلاش میکنم به همه جا رفتم و شکایت کردم، اما حق خودم را نمیتوانم بگیرم.

ابراهیم افزود: بیمه هر سال سه ماه پرداخت شده است و هیچ خدماتی در قبال اینگونه بیمهای به کارگران تعلق نمیگیرد و واقعا نمیدانیم چه کاری باید کرد.

به سراغ شورای شهر قلعهگنج میرویم و از آنها علت این همه عقبماندگی را جویا میشویم.

حمید صادقی رئیس شورای شهر اظهار داشت: با مذاکراتی که با بنیاد مستضعفان داشتیم امیدواریم بتوانیم حقوق دو ماه کارگران را تامین کنیم.

وی که مشغول رایزنی با کارگران تحصن کرده شهرداری بود، بیان کرد: قبل از عید این اتفاق میافتد و حقوق آنها پرداخت میشود.

***
اعتراضات کارگران کارخانه کاشی گیلانا نسبت به عدم پرداخت۴ماه حقوقشان

کارگران کارخانه کاشی گیلانا که طی چهار ماه گذشته حقوق دریافت نکردهاند وبه بیتوجهای مدیران کارخانه ومسئولان شهرستان نسبت به پرداخت مطالباتشان معترضند.

به گفته یکی از کارگران کارخانه کاشی گیلانا او و همکارانش در نتیجه فشارهای ناشی از بحران مالی که با آن دست به گریبانند به همراه نمایند گان کارگری مستقردر کارخانه چندین بار بصورت دسته جمعی به دفاتر مسئولان شهرستانی مراجعه کردهاند اما هنوز هیچ توجهی به خواستههایمان که حداقل پرداخت یک ماه ازمعوقات مزدی مان است، نشده است.

به گزارش۱۸اسفندایلنا،از دو ماه پیش۱۶۸ کارگر این واحد صنعتی نسبت به پرداخت نشدن ۴ ماه مزد پرداخت نشده سال جاری و وضعیت نامعلوم ۱۶ ماه مطالبات مربوط به سالهای ۸۹ تا دی ماه سال ۹۳ معترضند.

در مورد کارگران بازنشسته این واحد نیز گفته میشود که تعداد ۱۲۰ نفر از کارگران این کارخانه که از سال ۹۰ تا هم اکنون بازنشسته شدهاند هنوز موفق به دریافت سنوات پایان کار خود را از کارفرما نشدهاند.

***
تجمعات پرستاران گیلان،مازندران،فارس و کهگیلویه و بویراحمد دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

در ادامه اعتراضات پرستاران شهرهای گیلان و آمل در خصوص تأخیر بیش از حد معوقات خود، پرستاران شهرهای شیراز و یاسوج با تجمع در مقابل دفتر مدیریت بیمارستان های خود، خواستار دریافت فوری معوقات اضافه کاری و کارانه خود شدند.

به گزارش ۱۸اسفند پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، طی دو هفته گذشته در ۲ شهر یاسوج و شیراز جمعی از پرسنل پرستار و غیر پرستار در مقابل دفتر مدیریت بیمارستان جهت دریافت معوقات چندین ماهه خود تجمع کردند.

بر اساس گزارش های دریافتی، چهارشنبه هفته گذشته پرستاران و پرسنل اطاق عمل در بیمارستان فقیهی ( معروف به سعدی) شیراز مقابل دفتر مدیریت بیمارستان تجمع نمودند.

اعتراض این افراد به علت عدم دریافت کارانه و اضافه کاری طی چندین ماه گذشته بوده است که طی این اعتراضات معاون درمان دانشگاه در جمع معترضین حاضر شد و همان لحظه دستور پرداخت یک ماه از معوقات را داد و مابقی معوقات را قول داد که ظرف مدت یک هفته به حساب پرسنل واریز نماید که وی به قول خود عمل نکرد و معوقات بر جای خود باقی مانده است.

در پی این اعتراض روز گذشته نیز در یاسوج پرسنل پرستار و اداری در محوطه بیمارستان بهشتی تجمع نمودند. اعتراضات آنان درخصوص عدم پرداخت کارانه و اضافه کاری چند ماهه آنان بوده است.

شاهدان عینی این اعتراضات از مسئولین درخواست نمودند که با نزدیک شدن به پایان سال، هرچه سریعتر این معوقات پرداخت شود.

***
عدم پرداخت۳ماه حقوق ۶۰۰۰ کارگر معدن سنگ آهن بافق

۶۰۰۰ کارگر شرکت معدن سنگ آهن بافق سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

همه کارگران این شرکت که شامل کارگران رسمی، قرارداد معین، پیمانکاری و پیمانکاری حجمی میشود از دی ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

به گزارش۱۸اسفند ایلنا،منابع خبری در بافق از سه ماه معوقات مزدی ۶۰۰۰ کارگر شرکت معدن سنگ آهن بافق خبر دادند.
به گفته این منابع، همه کارگران این شرکت که شامل کارگران رسمی، قرارداد معین، پیمانکاری و پیمانکاری حجمی میشود از دی ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

از قرار معلوم کارفرمای اصلی به کارگران وعده داده است یک ماه از مطالبات، قبل از پایان سال پرداخت میشود.
ظاهرا کمبود نقدینگی علت اصلی پرداخت نشدن مطالبات مزدی کارگران عنوان شده است.

***
عدم پرداخت۲ماه حقوق وماه ها حق بیمه مطالبات کارگران شهرداری مریوان

بیش از ۲۰۰ کارگر شهرداری مریوان دو ماه دستمزد پرداخت نشده دارند. اضافه کاری این کارگران نیز از شهریورماه پرداخت نشده است.

به گزارش۱۸اسفندایلنا،جمعی از کارگران شهرداری مریوان از چندین ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبردادند.

به گفته این کارگران، بیش از دویست کارگر شهرداری مریوان، دو ماه دستمزد پرداخت نشده دارند و اضافه کاری این کارگران نیز از شهریور ماه پرداخت نشده است.

از قرار معلوم حق بیمه کارگران شهرداری مریوان در ماههای گذشته پرداخت نشده است و این کارگران برای تعویض دفترچه های بیمه دچار مشکل هستند.

در عین حال این کارگران از احتمال عدم پرداخت معوقات قبل از پایان سال ابراز نگرانی کردند و گفتند: مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده های کارگران به وجود آورده است.

***
عدم پرداخت۳ماه حقوق کارگران کارخانه آب معدنی داماش

بیش از ۳ ماه دستمزد کارگران کارخانه آب معدنی «داماش» واقع در شهرستان رودبار، به تعویق افتاده است.

به گزارش۱۸اسفندایلنا،در حال حاضر درکارخانه آب معدنی داماش حدود ۴۰ کارگر مشغول به کار هستند که از آبان ماه سال جاری دستمزد دریافت نکردهاند.

این منابع درباره دلیل به تعویق افتاده دستمزد کارگران این واحد تولیدی عنوان کردند: شرکت آب معدنی داماش اولین شرکت احداث شده توسط گروه سرمایه گذاری امیر منصور آریا در بخش عمارلوی شهرستان رودبار است که پس از ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی و مصادره شرکتهای متهم اصلی پرونده در دی ماه سال ۹۱ تعطیل اعلام شد وهمه ۱۴۲ کارگر آن بیکار شدند.

کارگران با بیان اینکه سر انجام اردیبهشت ماه سال جاری (۹۴) کارخانه آب معدنی داماش بعد از سه سال وقفه فعالیت تولیدی خود را با نظارت قوه قضائیه با ۴۰ کارگر از سر گرفته است در ادامه افزودند: این کارخانه در زمینه تولید وفروش محصولات خود هیچ مشکلی ندارد اما آنچه باعث تاخیر در تامین منابع مالی کارخانه شده است طولانی شدن روند پرداخت ودریافت اعتبارات مالی کارخانه است.

به گفته این منبع کارگری، به همین دلیل در طول سال جاری مرتبا این واحد تولید کننده آب معدنی دچار کمبود منابع مالی برای تهیه مواد اولیه تولید بطری وپرداخت دستمزدکارگران شده است.

کارگران آب معدنی داماش درباره سایر مطالبات معوقه خود گفتند: علاوه بر تعویق سه ماه دستمزد، همچنین کارگران این کارخانه در آستانه سال جدید حق سنوات، عیدی و پاداش سال جاری را نیز هنوز دریافت نکرده اند.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.