بیانیه سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور: جمهوری اسلامی، نظامی که ادامه حیات آن با اعدام عجین شده است

شنبه, 22ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

logosazemanha

جمهوری اسلامی، نظامی که ادامه حیات آن با اعدام عجین شده است

بر اساس آخرین گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران حداقل ۹۶۶ زندانی در سال ۲۰۱۵ در ایران اعدام شده اند. گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران در خصوص مجازات اعدام در ایران از رشدی ۲۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی حکایت دارد. بر اساس همین گزارش ۶۶ درصد اعدام شدگان در ارتباط با مواد مخدر به این مجازات محکوم شده اند. این گزارش شمار اعدام کودکان را دست کم ۳ تن و زنان را ۱۹ نفر اعلام نموده است.

۳۷ سال است که حکومت ضد حقوق بشری جمهوری اسلامی از اعدام به عنوان ابزار سرکوب و گسترش رعب و وحشت در میان مردم استفاده کرده است. آیت الله خمینی برای تشویق و ترغیب دژخیمان مزدور خود گردن زدن ۷۰۰ نفر در روز را که در تاریخ اسلام به حضرت علی نسبت داده میشود، نمونه ای از اقدامی انقلابی می خواند. زمانی که آیت الله خامنه ای قتل را اصولا به اسلام نسبت میدهد و میگوید که: “اسلام مقاتله است”، نباید تعجب کرد که رئیس قوه قضائیه این نماد بی عدالتی و تبعیض و ارعاب، اعدام را از «ارزشهای» اسلامی قلمداد می کند و مخالفت با آن را “مخالفت با حکم اسلام” می داند.

رژیم اسلامی حتی از اعدام به عنوان وسیله ای برای تسویه حسابهای داخلی خود نیز استفاده نموده و زمانی که لازم دیده است از اعدام و سربه نیست کردن عوامل خود نیز خودداری ننموده است. ترس از اینکه این عناصر زمانی لب به سخن بگشایند و اسرار مگو را برملا سازند حکومت را بر آن داشته که برای پیشگیری، روش “اسلام مقاتله است” را در پیش گیرد. کشتن سعید امامی، اعدام مه آفرید خسروی و حکم اعدام برای بابک زنجانی همگی از بکار گرفتن چنین روشی حکایت دارد.
در ضمن نباید فراموش نمود که تصویر به غایت ضدانسانی که حکومت اسلامی طی ۳۷ سال گذشته از ایران در جهان ارائه نموده است بزرگترین صدمات را بر وجهه تاریخی و ملی ایرانیان وارد ساخته است.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور بار دیگر موکدا مجازات اعدام را به عنوان یکی از وحشیانه ترین اقدامات ضدبشری بشدت محکوم میکند و اعلام میدارد که برای پایان دادن به این چرخه قتل و کشتار باید مجازات اعدام از قوانین جزایی ایران بکلی حذف گردد.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ برابر ۱۲ مارس ۲۰۱۶
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.