میشل اوباما در جشن نوروز کاخ سفید: تنوع و گوناگونی، قدرت آمریکا است

پنجشنبه, 19ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

michelle-obama2

میشل اوباما بانوی اول آمریکا روز چهارشنبه ۱۸ فروردین میزبان جشن نوروزی کاخ سفید بود که با حضور شماری از آمریکایی های ایرانی تبار فعال در عرصه های مختلف و همچنین میهمانانی از دیگر ملیت ها برگزار شد.

در این مراسم ماز جبرانی، کمدین ایرانی آمریکایی، سخنران اول بود و به شوخی گفت حضورش در کاخ سفید، بخشی از “توافق اتمی” با ایران بوده است. او از خانواده اوباما به خاطر برگزاری جشن نوروز در کاخ سفید برای دومین سال پیاپی تشکر کرد.

ماز جبرانی گفت بانوی اول آمریکا، برای بسیاری الهام بخش است.

میشل اوباما همسر رئیس جمهوری آمریکا سخنرانی خود را با گفتن “نوروزتان مبارک” آغاز کرد. او گفت ما فکر می کنیم آمریکا زمانی که گوناگونی و تنوع را جشن می گیرد، قوی تر است. او گوناگونی و تنوع را قدرت آمریکا دانست و گفت ما کشور مهاجران هستیم.

خانم اوباما گفت مراسم نوروز، که بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت دارد، یکی از جدیدترین جشن های کاخ سفید است. بانوی اول آمریکا همچنین بخشی از یک شعر حافظ، شاعر ایرانی را قرائت کرد.

در این مراسم میشل اوباما گفت که برای اولین بار سوپ (آش رشته) را امتحان خواهد کرد.

در جریان این مراسم موسیقی ایرانی نواخته شد و یک گروه رقص نیز به اجرای رقص های محلی پرداخت.

کاخ سفید سال گذشته نیز جشن مشابهی برگزار کرده بود. در مراسم سال پیش نوروز، که اسفند ۱۳۹۳ در کاخ سفید برگزار شد، خانم اوباما گفت “کاخ سفید خانه مردم است. جایی که تنوع فرهنگی و سنتی که هویت ما را شکل می‌دهد، به نمایش می‌گذارد. نوروز یکی از همین سنت‌ها است.”

کاخ سفید می گوید ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر خاورمیانه، مرکز و جنوب غرب آسیا، و شرق اروپا نوروز را جشن می گیرند.​ در آمریکا نیز گروه های مختلف مردم نوروز را که آغاز بهار است، و تجدید حیات طبیعت است، جشن می گیرند.

جشن نوروز امسال در کاخ سفید در شرایطی برگزار شد که هوای بهاری شهر واشنگتن، با هوای سرد و وزش باد حال زمستانی گرفته است، موضوعی که میشل اوباما نیز در سخنرانی خود به آن اشاره کرد.
از: صدای آمریکا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.