اخبار کارگری

شنبه, 28ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

dastmozd

عدم پرداخت ۶ ماه حقوق وحق بیمه ۴۳۷ کارگربیکارشده کارخانه کاشی و سرامیک حافظ

با وجود اینکه کاشی و سرامیک تولیدی کارخانه همچنان بارگیری و به فروش می رسد اما ۶ ماه حقوق و حق بیمه کارگران بیکارشده اش پرداخت نشده است.

به گزارش۲۶فروردین شیرازه، تعطیل و نیمه تعطیل شدن واحدهای صنعتی و تولیدی در استان فارس از شرکت لعابایران،کارخانه آی.تی.آی. شیراز، شرکت کابل سازی ایران و کارخانه کاشی و سرامیک حافظ از جمله مواردیست که رکود اقتصادی و بیکار شدن چندین هزار کارگر را به دنبال داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه از ۱۵ اسفند کارخانه به صورت کامل تعطیل شده و ۴۳۷ کارگرخانه نشین شدند می افزاید،بعد از تجمع کارگران مقابل استانداری چندین جلسه با حضور سهامدار و برخی مسئولان برگزارشد اما متاسفانه تا به امروز نتیجه مفیدی نداشته باشد.

علی همتی رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان فارس،سهراب مختاری مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی فارس استان و دیگر مسئولان استانی ازجمله شرکت کنندگان این جلسات بود.

براساس این گزارش،بدهی های این کارخانه به سازمانهای برق، گاز ، بیمه تامین اجتماعی و بانک ها نیز پرداخت نشده است.
گفتنی است که سهامداردرجلسه استانداری وعده داد که تا آخر فروردین با وارد کردن دستگاههای جدید کارخانه دوباره راه اندازی شود.

***

۱۰۰کارگر قرار دادی کارخانه کاشی گلچین یزد اخراج شدند

تعطیلی کارخانه کاشی گلچین یزد تا اطلاع ثانوی

کارگران کارخانه کاشی گلچین از اخراج ۱۰۰ کارگر این واحد صنعتی در سال ۹۵ خبر میدهند.

به گزارش۲۷فروردین ایلنا،کارگران این واحد صنعتی واقع در محور یزد -اردکان افزودند: این اخراج در تاریخ اول فرودین ماه سال جاری صورت گرفته و در حال حاضر همکاران اخراج شده آنها برای پیگیری مطالبات مزدی خود در اداره کار یزد شکایتی را مطرح کرده اند.

این کارگران با یادآوری اینکه جدا ازاخراج های اخیر هنوز نزدیک به ۳۲۰ کارگردر این واحد مشغول کارند، افزودند: پیش از این نیز حدود ۸۰نفر از کارگران قرار دادی وپیمانکاری این کارخانه در فاصله زمانی یک سال گذشته پس از اتمام قراردادهای کاریشان اخراج شده بودند.

به گفته کارگران کاشی گلچین این اخراج ها در راستای کاهش هزینهها صورت گرفته و باعث شده است تا باقیمانده آنها از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.

کارگران کارخانه گلچین در خاتمه گفتند:در حال حاضر این واحد تولید کننده انواع کاشی وسرامیک به بهانه بهبود وضعیت تولید وخروج از رکود (ازاسفند ماه سال ۹۴ تا خرداد ماه سال ۹۵) موقتا تعطیل اعلام شده است وکارگران باقی مانده در آن هم اکنون با دریافت دستمزد ماهانه خود در مرخصی هستند.

***
عدم پرداخت مطالبات۲ساله کارگران چرخدستی فرودگاه مهرآباد

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: اگر پیمانکار سابق فرودگاه مهرآباد در پرداخت مطالبات دو سال گذشته کارگران چرخدستی این فرودگاه اقدام نکند این موضوع را از طریق ذیحساب شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران پیگیری میکنیم.

به گزارش۲۶فروردین تیننیوز، کارگران پیمانکار فرودگاه بینالمللی مهرآباد که مسئولیت چرخدستیهای این فرودگاه را به عهده دارند، از تیرماه سال ۱۳۹۳ به دلیل مشکلات مالی پیمانکار سابق، نتوانستند مطالبات قراردادشان را دریافت کنند. اکنون کارگران این فرودگاه قرارداد جدید با پیمانکاری دیگر منعقد کردند.

علی رستمی درباره رسیدگی به مطالبات مالی کارگران چرخدستی فرودگاه مهرآباد گفت: کارگران این بخش از فرودگاه با یک شرکت خصوصی قرارداد داشتند، اگرچه قرارداد این شرکت از سال ۹۳ به پایان رسیده است، اما تاکنون اقدام به تسویه حساب با کارگران این فرودگاه نکرده است. در این زمینه به کارگران چرخ دستی فرودگاه همواره توصیه کردهایم که همه مطالبات آنها از طرق قانون قابل پیگیری و مطالبه است.

وی ادامه داد: اگر این شرکت خصوصی در پرداخت بدهیهای خود اقدامی نکند، از طریق ذیحساب شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران این موضوع قابل پیگیری است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد توضیح داد: در واقع، اکنون این شرکت خصوصی قراردادی با فرودگاه مهرآباد ندارد اما هماکنون در برخی از فرودگاههای ایران غرفه دارد. بنابراین، اگر این شرکت در تسویه حساب مالی خود با کارگران فرودگاه مهرآباد کوتاهی کند از معاون پشتیبانی خواستار پیگیری این موضوع از طریق ذیحساب شرکت فرودگاهها در وجه کارگران میشویم
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.