اعمال محدودیت انتخاب پیش نماز و برگزاری کلاس قرآن در کردستان / سند

دوشنبه, 30ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

emal mahdudiat namaz-300x191

بنا بر بخش‌نامه‌ی ادارات اوقاف شهرستان‌های استان کردستان، هیئت امنای مساجد حق هیچ گونه عزل و نصب پیش‌نماز و یا برگزاری کلاس قرآن بدون تایید مرکز بزرگ اسلامی را ندارند. مرکز بزرگ اسلامی که مسئول رسیدگی به امور مذهبی اهل سنت است نهادی وابسته به حکومت است که زیر نظر نمایندگان ولی فقیه فعالیت میکند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ادارات اوقاف شهرستان‌های استان کردستان پیرو مصوبه شورای مساجد استان کردستان، به هیئت امنای مساجد این استان بخش‌نامه ای مبنی بر عدم اختیار آن‌ها بر تعیین امام‌جماعت مساجدشان ارسال کرده‌اند.

در متن این بخش‌نامه آمده است: “برابر مصوبات جلسه شورای مساجد استان، تعیین امام جماعت مساجد بر عهده مرکز بزرگ اسلامی می باشد. لذا قبل از هرگونه عزل، ابقاء یا تعیین امام جماعت مسجد، از طریق مرکز بزرگ هماهنگی لازم به عمل آید. در صورت مشاهده هرگونه جابجایی، ابقاء امام جماعت بدون هماهنگی با مرکز، مسئولیت پیامدهای بعدی با هیئت امنا محترم خواهد بود و همچنین با توجه به نفوذ گروهای تکفیری و انحرافی سلفی، وهابی، اخوانی، مکتبی و غیره به مساجد در قالب برگزاری کلاس‌های قرآن، لازم می‌باشد کسانی که متقاضی برگزاری کلاس‌های قرآن، تفسیر و احکام هستند با داشتن نامه مکتوب تایید شده از سوی مرکز بزرگ و شورای روحانیت شهرستان، فضای مسجد در اختیار مربی قرار داده شود. در غیر اینصورت برگزاری هرگونه کلاس ممنوع می باشد.”

شایان ذکر است تعداد زیادی از مبلغان سنی مذهب هم اینک با حبس های سنگین در زندان های کشور در شرایط نامناسب نگهداری می شوند و تعدادی از آنان به اعدام محکوم شده و یا پیش‌تر اعدام شده اند.

emal mahdudiat namaz 2-300x191

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.