تجمع شبانه وروزی دستفروشان اهوازی دراعتراض به طرح جمع آوری بساطی ها و سایر اخبار کارگری

سه شنبه, 7ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

dastfrushi

تجمعات کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان دراعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق

دستمزد۱۷۰۰کارگر کارخانه پلی اکریل اصفهان از بهمن ماه ۹۴ پرداخت نشده و علاوه بر این سه ماه دستمزد معوقه، ۴ ماه مزایای مزدی پرداخت نشده نیز دارند.

این کارگران در روزها و هفته های گذشته در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود اجتماعاتی را ترتیب داده اند که تا این لحظه با بی توجهی کارفرما مواجه شده است.

به گزارش۶اردیبهشت ایلنا، با وجود تغییرات مدیریتی درشرکت پلی اکریل اصفهان، دستمزد ۱۷۰۰ کارگر این کارخانه از بهمن ۹۴ پرداخت نشده است.

از قرار معلوم با وجود اینکه مدیر عامل و سهامداران این کارخانه در اواخر سال گذشته تغییر کرده است، بهبودی در وضعیت کارگران به وجود نیامده و حتی اوضاع بدتر نیز شده است.

به گفته کارگران، دستمزد آنها از بهمن ماه ۹۴ پرداخت نشده و علاوه بر این سه ماه دستمزد معوقه، این کارگران که تعداد آنها حدود ۱۷۰۰ نفر است، ۴ ماه مزایای مزدی پرداخت نشده نیز دارند.

کارگران با اعلام این مطلب که در حال حاضر وضعیت این قطب نساجی کشور مطلوب نیست، گفتند: متاسفانه هزینه جابجا شدن تصمیمات مدیران و بالادستی ها را کارگران می پردازند و جالب اینجاست که مدیریت کارخانه در هفته های گذشته هیچ وعده ای جهت پرداخت مطالبات مزدی، به کارگران نداده است.

***
اعتصاب کارگران شهرداری نالوس دراعتراض به عدم پرداخت۷ماه حقوق

امروز۶اردیبهشت ماه،کارگران و کارمندان شهرداری نالوس دراعتراض به عدم پرداخت۷ماه حقوق ، با دست کشیدن از کار مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

به گزارش شنوباس،امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه، کارگران و کارمندان شهرداری نالوس در اعتراض به عدم پرداخت حقوق ۷ ماهه دست از کار کشیده و مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند.

یکی از کارمندان تجمع کننده گفت: ۷ ماه است شهرداری نالوس به دلیل مشکلات مالی از پرداخت حقوق کارگران و کارمندان خود ناتوان است.

وی افزود: عدم پرداخت حقوق به مدت ۷ ماه باعث شده اغلب کارمندان و تمام کارگران شهرداری با مشکلات گسترده ای در جهت تامین معیشت خود و خانواده شان روبرو شوند.

این کارمند شهرداری نالوس اظهار کرد: متاسفانه مدیریت نادرست و نداشتن منبع درآمدی برای شهرداری نالوس منجر به ایجاد مشکلات زیادی مانند ناتوانی در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری شده است.

***
تجمع شبانه وروزی دستفروشان اهوازی دراعتراض به طرح جمع آوری بساطی ها

در دو شب گذشته (از شنبه چهارم اردیبهشت)، تعدادی از دستفروشان خیابان سلمان فارسی (نادری) در اعتراض به مصوبه شورای اسلامی این شهر مبنی بر برچیدن دستفروشان و انتقال آنها به پارک ربیع ، در این خیابان تجمع کرده اند.

به گزارش۶اردیبهشت ایرنا،در پی مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز مبنی بر جابجایی دستفروشان هسته مرکزی از شنبه چهارم اردیبهشت، تعدادی از دستفروشان خیابان سلمان فارسی (نادری) در دو شب گذشته با تجمع در این خیابان نسبت به این مصوبه اعتراض کردند. به اعتقاد این دستفروشان محلی که برای استقرار آنها در پارک ربیع در نظر گرفته شده، بسیار دورافتاده است و محل مناسبی برای کسب نیست.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز در این باره گفت: طرح ساماندهی دستفروشان از شنبه آغاز شده و پارک ربیع (آخر آسفالت) برای انتقال دستفروشان آماده سازی شده است.

علیرضا حلاج با اشاره به اینکه طرح ساماندهی دستفروشان چند ماه پیش مصوب شده، افزود: در مذاکره با دستفروشان مقرر شد مهلتی به آنها داده شود و پس از عید نوروز طرح اجرا شود که در هفته گذشته نیز اطلاع رسانی به دستفروشان از طریق نصب پلاکارد و ابلاغیه انجام شده است.

وی دلیل مخالفت دستفروشان را با انتقال به محل جدید، رونق کسب و کار در هسته مرکزی شهر اهواز به ویژه خیابان سلمان فارسی عنوان کرد و گفت: پارک ربیع آماده سازی شده که امکانات مناسبی داشته و برای حدود یک هزار نفر گنجایش دارد.

به گفته وی، بر اساس آمارگیری که انجام شده حدود یک هزار نفر دستفروش در مرکز شهر اهواز مشغول فعالیت هستند.

طرح ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی اهواز با اعتراض کسبه خیابان سلمان فارسی در آبان امسال مصوب شد. با وجودی که رئیس شورای اسلامی شهر اهواز چندی پیش اعلام کرده بود که جابجایی دستفروشان پس از انتخابات انجام می شود اما کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مصوب کرده که این جابجایی از شنبه چهارم اردیبهشت عملیاتی شود.

پدیده دستفروشی در اهواز چندین سال است که به معضلی در این شهر تبدیل شده و مسئولان هنوز نتوانسته اند راه حل اساسی برای آن پیدا کنند.

***
بیانیه ی کانون صنفی معلمان البرز در حمایت از بیانیه ی مشترک آقایان اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده

به نام خداوند جان و خرد

پیامبررحمت میفرماید:الملک یبقى مع الکفرولایبقى مع الظلم.

پیشرفت و ترقی هر کشوری بر اساس مشارکت آزاد در فعالیت های صنفی و مدنی و مطالبه ی حق و حقوق قانونی اصناف و گروههاى مختلف می باشد. بر این اساس که قانون اساسی نیز بر آن صحه گذارده است. معلمان خواستار پیشرفت همه جانبه ى کشور و رفع فضای امنیتی از ایشان و فعالان این عرصه است. معلمان ضمن اعلام وفاداری به قانون اساسى و نیز با توجه به سخنان ریاست جمهوری در سال گذشته که تاکید فرمودند، تجمع برای اعتراض به وضعیت معیشتی حق معلمان است، معتقدیم
برخوردهایی که امروز شاهد آن هستیم برگشت به عقب بوده و نتیجه ای جز پسرفت و عقب ماندگی براى جامعه در بر نخواهد داشت. وضعیتی که به هیچ وجه زیبنده ی جمهوری اسلامی ایران نمی باشد، زیرا که با اصل قانون اساسى ودموکراسی و جمهوریت آن و برقراری مدینه ی فاضله, منافات چشمگیری دارد. چرا که از بزرگان دین آموخته ایم اگر کسی ظلمی که بر او روا داشته شده را بپذیرد مسلمان نیست و خود همراهی کننده ظالم است .

لذا ما فرهنگیان البرز حمایت قاطع خود را از بیانیه ی مشترک جناب آقای اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران و آقای جعفر عظیم زاده، رئیس هیئت مدیره اتحادیه ی آزاد کارگران ایران را اعلام می نماییم و خواستار رفع فضای امنیتی از اصناف مختلف و رفع فشار از ایشان و آزادی بی قید و شرط همه ی فعالان صنفی فرهنگیان دلسوخته و فداکار ( از آن جمله اسماعیل عبدی ، محمود بهشتی لنگرودی ، رسول بداقی و … ) و جامعه ی مظلوم و زحمتکش کارگری و پیگیر مطالبات به حق خود در خصوص معیشت و ارتقا سطح زندگی و شأن اجتماعی فرهنگیان کشور و ارتقأ سطح آموزشی کشور عزیزمان هستیم و و همواره بر آن اصرار داریم تا محقق شود.

فشاروخفقان وسرکوب شیوه مناسبى براى اقشار مظلوم جامعه نیست.

فاعتبروا یا اولی الابصار

(کانون صنفی معلمان البرز)
۱۳۹۲/۲/۶
یکشنبه ششم اردیبهشت

***
۱۵کارگر کارخانه ستبران تاکستان اخراج شدند

به این کارگران بیمه بیکاری هم تعلق نمی گیرد؟

۱۵ کارگر کارخانه تولید مواد اولیه کاشی و سرامیک «ستبران» با سوابق کار ۶ تا ۱۶ سال، از اردیبهشت ماه سال جاری اخراج شدند.

به گزارش۶اردیبهشت ایلنا،کارگران اخراجی کارخانه ستبران گفتند:در این واحد تولیدی حدود ۳۰ کارگر مشغول به کار هستند اما از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل آنچه از سوی کارفرما «رکود بازار فروش محصولات» عنوان شده است، تعداد ۱۵ کارگر این کارخانه با سوابق کار ۶ تا ۱۶ سال پس از خاتمه قرارداد موقت کارشان اخراج شده اند.

در این زمینه یکی از کارگران اخراجی کارخانه ستبران میگویند از مجموع ۱۵ کارگر اخراجی این واحد ۱۱ نفرشان برای دومین بار است که طی یک سال گذشته اخراج می شوند.

به گفته وی ، او و دیگر همکاران اخراجی یک بار اردیبهشت ماه سال گذشته اخراج شده و در نهایت در مرداد ماه همان سال با اعلام نیاز کارفرمابه کارسابقشان باز گشتند.

این کارگر اخراجی از تلاش خود برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و بازگشت به کار خبر می دهد ودر ادامه میگوید: زمانی که برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار تاکستان مراجعه کردیم متوجه شدیم که چون ۴ ماه از سال گذشته از مقرری بیمه بیکاری استفاده کردهایم در نتیجه طبق شرایط جدید بیمه بیکاری امکان برقراری دوباره مقرری وجود ندارد.

این کارگر اخراجی در ادامه گفت:از سوی اداره کار به ما گفته شده به موجب قانون جدید بیمه بیکاری، آن دسته از بیمه شدگانی که سابقه دریافت مقرری بیمه بیکاری دارند باید از زمان اشتغال به کار مجددا آنان تا قطع رابطه کاری یکسال گذشته باشدتا مشمول دوباره مقرری بیمه بیکاری شوند.

وی در تشریح خواسته خود و دیگر همکاران اخراجی خود میگوید: مشکل اصلی این نیست که چراکارفرما هر زمان که نیاز به تخصص ما دارد ما را به سر کار می برد. در حال حاضر پرداخت مقرری بیمه بیکاری خواسته اصلی ماست؛ در تمامی این سالها بر اساس دستمزدهایمان حق بیمه پرداخت کردهایم و اکنون که برای تامین معاش خود شغلی نداریم، حق داریم که از مزایای بیمه بیکاری که پولش را پرداخت کردهایم استفاده کنیم اما اگر به هر دلیلی امکان پرداخت بیمه بیکاری وجود ندارد کارفرما با ید ما را به کارسابقمان بازگرداند.

***
عدم پرداخت یکسال حقوق وحق بیمه کارگران کارخانه صندوق نسوزنوشهر

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشهر با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ تا ۵۰ کارگردرکارخانه صندوق نسوزنوشهرمشغول کار هستند که بیش از یک سال است حقوق خود را دریافت نکردهاند، یادآور شد: در چند سالی که شرکت با مشکلات مالی مواجه شد بارها توسط بانکهای مختلف تسهیلات پرداخت شد و اداره تعاون،کار و رفاه نیز ۱۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض کمک کرد، اما با وجود حمایتهایی که از سوی مسئولان و بانکها شد تا این لحظه این شرکت نتوانسته است فعالیت کامل خود را با وجود مالکان و شرکای قبلی از سر گیرد.

به گزارش۵اردیبهشت فارس، غلامرضا مافی در حاشیه آغاز بهکار مجدد شرکت صندوق نسوز « خرم» نوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کمبود نقدینگی و اختلاف بین شرکا از علل کاهش فعالیت این شرکت بود، اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر به علت مسائل مالی و بدهیهای مختلف بسیاری از کارگران بابت حقالزحمه خود از شرکت طلب دارند و مدتهاست حق بیمه و حقوق آنها پرداخت نشده است.

وی افزود: شرکت گروه صنعتی «خرم» سازنده انواع صندوق نسوز و درب خزانه و نردبان کشویی آتشنشانی چند دهه قبل توسط شخصی به نام خرمی در محدوده روستای عالمکلا در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر راهاندازی شد که تولیدات خوبی داشت و کارگران و خانوادههای زیادی از قبل آن امرار معاش میکردند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشهر تصریح کرد: بعد از فوت مالک اصلی شرکت، فرزندان وی عهدهدار مدیریت شرکت شدند که آنها نیز پس از چندین سال یا از دنیا رفتند و یا مشکلاتی ایجاد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته شرکت توسط چند شریک مالی و هیأتمدیره اداره میشد و بعد از مدتی به علت اختلاف بین شرکا و مسائل و مشکلات مالی که بهوجود آمد، میزان تولید شرکت کاهش یافت و در نتیجه کارگران با مشکل عقب افتادگی حقوق و مزایا و بیمه مواجه شدند.

مافی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ تا ۵۰ کارگر در این شرکت مشغول کار هستند که بیش از یک سال است حقوق خود را دریافت نکردهاند، یادآور شد: در چند سالی که شرکت با مشکلات مالی مواجه شد بارها توسط بانکهای مختلف تسهیلات پرداخت شد و اداره تعاون،کار و رفاه نیز ۱۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض کمک کرد، اما با وجود حمایتهایی که از سوی مسئولان و بانکها شد تا این لحظه این شرکت نتوانسته است فعالیت کامل خود را با وجود مالکان و شرکای قبلی از سر گیرد.

***
مطالبات۱۰۰ کارگر شرکت بلندطبقه درفاز ۱۹ عسلویه هنوزپرداخت نشده است

باقیمانده کارگران پیمانکاری فاز ۱۹ منطقه ویژه عسلویه همچنان منتظرند تا طبق توافق صورت انجام شده کارفرمای آنها بابت معوقات مزدی پرداخت نشده با آنها تسویه حساب کند.

به گزارش۶اردیبهشت ایلنا،با وجود تعهد شرکت بلندطبقه مبنی بر تسویه حساب کامل با ۲۸۰ کارگر پیمانکاری فاز ۱۹ عسلویهاین شرکت تا روز چهارشنبه (اول اردیبهشت ماه) ۱۰۰نفر دیگر از این کارگران موفق به دریافت معوقات مزدی خود نشدند.

بر اساس صورتجلسه ای که در حضور مسئولان محلی توسط طرفین امضا شده است، شرکت بلندطبقه متعهد شده بود تا در موعد مقرر با تمامی ۲۸۰ کارگر این پیمانکاری تسویه حساب کند که در عمل جزء حدود ۱۸۰ کارگر با سایر کارگران هنوز تسویه حساب نشده است.

لازم به یادآوری است، این کارگران که به مشاغل همچون جوشکاری، مونتاژکاری، ساپورت،.فورمن و کمکی اشتغال داشتند که از واپسین روزهای سال گذشته اعتراضات خود را آغاز کرده و تا هفته اخیر نیز ادامه دادند.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.