تصاویری از ادامه اعتصاب وتجمع شبانه روزی کارگران آلومینیوم المهدی هرمزآل وبسته بودن درب کارخانه

جمعه, 10ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

ادامه اعتصاب وتجمع شبانه روزی کارگران آلومینیوم المهدی هرمزآل وبسته بودن درب کارخانه

گزارش تصویری:

kargar-aluminium

kargar-aluminium2

kargar-aluminium3

kargar-aluminium4

kargar-aluminium5

kargar-aluminium6

kargar-aluminium7

عکسها از شبکه اطلاع رسانی هرمز

کارگران معترض کارخانه آلومینیوم المهدی هرمزآل وعده های کمیسیون کارگری فرمانداری شهرستان بندرعباس را فاقد اعتبار خوانده و اعلام نموده اند تا حصول نتیجه مطلوب به تجمعشان ادامه خواهند داد. این تجمع تا به حال سه روز است که به درازا کشیده است و با توجه به اعلام معترضین، به یقین وارد روز چهارم نیز خواهد شد.

به گزارش۹اردیبهشت هرمز، بدنبال اعتراضات کارگران کارخانه آلومینیوم المهدی هرمزآل ،فرمانداری بندرعباس وارد عمل شد و فرماندار این شهر، علی نیکویی معاون سیاسی و اجتماعی خود را به جمع کارگران معترض المهدی هرمزآل فرستاد تا پیامی را به آنها برساند.

علی نیکویی در جمع معترضان گفت: خواسته های کارگران این شرکت در کمیسیون کارگری شهرستان بندرعباس، شورای تامین استان و شهرستان مطرح شده است و تصمیمات ذیل به صورت یک دستورالعمل لازمالاجرا برای هر دو طرف، خریدار و کارگران این شرکت ابلاغ میگردد.

۱) برگشت به کار پرسنل اخراجی

۲) منتفی بودن بحث ۴ شیفت و خروج پرسنل از حقوق شرایط سخت و زیانآور محیط کار.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بندرعباس در ادامه خاطرنشان کرد: مقرر شده است در هفته آینده جلسهای با حضور خریدار شرکت، نماینده خصوصیسازی، استاندار هرمزگان و اعضای شورای تامین استان برگزار شود و در مورد آینده این شرکت تصمیم مقتضی اتخاذ گردد.

براساس این گزارش، از آنجایی که که خریدار شرکت اعلام نموده است که هیچ کدام از وعده های کمیسیون کارگری فرمانداری را قبول نداشته و باید بخش زیادی ازکارگران اخراج شده و الباقی نیز از شرایط سخت و زیان آور خارج شوند.

کارگران معترض کارخانه آلومینیوم المهدی هرمزآل هم وعده های کمیسیون کارگری فرمانداری شهرستان بندرعباس را فاقد اعتبار خوانده و اعلام نموده اند تا حصول نتیجه مطلوب به تجمعشان ادامه خواهند داد. این تجمع تا به حال سه روز است که به درازا کشیده است و با توجه به اعلام معترضین، به یقین وارد روز چهارم نیز خواهد شد.

ایلنا امروز طی گزارشی ازتجمع بیش از۸۰۰ کارگرکارخانه آلومینیوم المهدی برای سومین روز متوالی خبر داد وبنقل از کارگران نوشت:
دلیل اعتراض امروز آنها بی توجهی کارفرمای کارخانه به اجرای مصوبه شورای تامین استان درخصوص پرداخت مجموع مطالبات آنها است.
برپایه این گزارش،این کارگران یادآور شدند: در پی برپایی تجمعات اعتراضاتی که در روزهای هفتم وهشتم اردیبهشت ماه انجام شد، شورای تأمین استان طی جلسهای در محل استانداری هرمزگان مصوب کرد که کارفرما موظف به اجرای خواستهای کارگران است.
به گفته کارگران در این مصوبه آمده است کارفرما مکلف است ضمن بازگرداندن ۱۰ کارگر اخراجی بخش خدمات که اول سال جاری اخراج شدهاند امنیت شغلی سایر کارگران را تامین کند.
طبق اظهارات آنان همچنین قبول عنوان سخت وزیان آور بودن کار کارگران این واحد وپرداخت حق پاداش تولید به کارگران همانند سالهای قبل از دیگر موارد مصوب شده جلسه دیروزاعضای شورای تامین بوده است که کارفرما را موظف به انجام آن کرده اند که اگر این اتفاق نیافتند کارگران انگیزهای برای ادامه همکاری ندارند.

این کارگران که شمار آنها در حدود ۲ هزارو ۴۰۰ نفر است، با یادآوری اینکه پیش از این نیز در واکنش به بدقولی کافرما تجمعاتی را انجام دادهاند؛ افزودند: امروز نیز کارگران در واکنش به بد عهدی کارفرما دوباره تصمیم گرفتند با بستن دربهای ورودی کارخانه از مسئولان این نهاد دولتی بخواهند به مشکلاتشان که ناشی ازخصوصی سازی این مجموعه تولیدی برای کارگران ایجاد شده، رسیدگی کنند

***
اخراج ۵۰ نفرازکارکنان روزمزد وزارت علوم

معاون اداری و مالی وزیر علوم از اخراج ۵۰ نفرازکارکنان روزمزد این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش۸اردیبهشت جوان،محمد حسین امید معاون اداری و مالی وزیر علوم درباره اخراج ۵۰ نیروی روزمزدی از وزارت علوم گفت: این افراد که ۵۰ نفر بودند، فعالیت خود را به صورت روزمزد در مقاطعی خاص از زمان شروع کردند که به دلیل وجود برخی روابط و نداشتن قرارداد از وزارت علوم اخراج شدند.

امید ادامه داد،درحقیقت برخی از حوزه های وزارت علوم در مقطعی نیاز به نیرو داشت که افرادی را به صورت روزمزد به کار گرفت. حقوق این افراد هم منابع خارج از وزارتخانه پرداخت می شد.

به گفته معاون اداری مالی وزارت علوم، هیچ یک از این ۵۰ نیرو نه تنها تاکنون از وزارت علوم حقوقی دریافت نکرده اند بلکه هیچ نوع قرارداد همکاری هم نداشتند.

***
عدم پرداخت ۳ماه حقوق کارگران شهرداری لوشان

با وجود گذشت یک ماه از آغاز سال جدید، دستمزد بهمن و اسفند سال گذشته حدود ۷۴ کارگر پیمانکاری شهرداری لوشان به همراه حقوق فروردین ماه سال جاری آنان پرداخت نشده است.

به گزارش۹اردیبهشت ایلنا،این کارگران که در شهرداری لوشان و سازمانهای وابسطه به آن به صورت پیمانی وقرار دادی مشغول کارند؛ سه ماه حقوق معوقه طلب دارند.

کارگران با بیان اینکه مهمترین عامل پرداخت نشدن مزد آنها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است افزودند: با تغییر شهردار که از دی ماه سال گذشته انجام شده باز هم کارگران با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت مزد مواجه اند.

بر پایه این گزارش به نقل از کارگران شهرداری لوشان،تعداد ۵ نفر از همکاران باسابقه آنها به دلیل پرداخت نشدن سهم بیمه مشاغل سخت و زیان آور از شش ماه پیش معطل صدور احکام بازنشستگی خود هستند.

همچنین به گفته کارگران شهرداری لوشان در حال حاضر از موعد بازنشستگی یکی از همکارانشان حدود یکسال گذشته است اما وی که هنوز حکم بازنشستگیاش صادر نشده، به دلیل پیگیری برای بازنشسته شدن از ابتدای سال جاری اخراج و در حال حاضر در بلاتکلیفی به سر میبرد.

کارگران در خاتمه تصریح کردند: مشکلاتی که در زمینه پرداخت دستمزد بوجود آمده باعث نگرانی شده وآنان نیازمند دریافت همه معوقات حقوقی خود هستند.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.