تجمعات و اعتراضات کارگری

سه شنبه, 28ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

eteraz-kargaran

کارگران چوب و کاغذ ایران (چوکا) باردیگر دست به تجمع اعتراضی زدند ومانع ورود مدیران به کارخانه شدند

صبح امروز۲۸اردیبهشت ماه،کارگران کارخانهی چوکا برای سومین بار در سال جاری و عدم تحقق وعده ی مسئولان کارخانه و مسئولان سیاسی شهرستان رضوانشهر و استان گیلان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارگران معترض علاوه بر درخواست برای پرداخت حقوق خود، از ورود مدیر عامل کارخانه و مدیر امور مالی و اداری آن ممانعت به عمل می آورند.

به گزارش۲۸اردیبهشت ماسال نیوز، کارگران کارخانهی چوب و کاغذ ایران (چوکا) صبح امروز بار دیگر و برای سومین بار در سال جاری به دلیل عدم پرداخت معوقات خود در پشت درب ورودی این کارخانه تجمع کردند.

کارگران علاوه بر درخواست برای پرداخت حقوق خود، از ورود مدیر عامل کارخانه و مدیر امور مالی و اداری آن ممانعت به عمل می آورند.

در پی تجمع صبح امروز مدیر عامل و مدیر امور اداری و مالی کارخانه ی چوکا به فرمانداری شهرستان رضوانشهر احضار شده اند.

***

تجمع ۲روزه کارگران کارخانه نساجی الگانت دراعتراض به عدم پرداخت ۳ماه حقوق و۲سال عیدی

طی روزهای ۲۲ و۲۳اردیبهشت ماه،کارگران کارخانه نساجی الگانت دراعتراض به عدم پرداخت ۳ماه حقوق و۲سال عیدی دست به تجمع اعتراضی در کارخانه زدند.

به گزارش۲۸اردیبهشت ایلنا،حدود ۱۷۰ کارگر شاغل در کارخانه «الگانت» که در زمینه تولید انواع پارچه های پرده ای در استان سمنان فعالیت دارد دست کم بابت سه ماه مزد معوقه طلب کارند. همچنین هنوز عیدی و پاداش سال و ۹۴و۹۳به کارگران پرداخت نشده است.

به گفته کارگران الگانت، کارفرما این واحداز ابتدای سال گذشته به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع دستمزد کارگران را ندارد وآنها در چند ماه گذشته بجز دستمزد فروردین ماه سال جاری مبلغ بسیار ناچیزی را بصورت علیالحساب دریافت کرده اند.

همچنین درباره وضعیت نیروی کار کارخانه گفته میشود که این واحد نیمه اول سال گذشته حدود ۳۰۰ کارگر داشته است اما به دلایل نامعلومی که اطلاعات آن در دست نیست نیمه دوم سال تعداد قابل توجهای از کارگران این کارخانه به نوعی فعالیت شغلی خود را از دست داده اند.

از قرار معلوم، طی روزهای ۲۲ و۲۳اردیبهشت ماه جمعی از کارگران این کارخانه در اعتراض به وضعیت موجود، تجمعات اعتراضی را در محوطه کارخانه ترتیب داده بودند اما کارفرما با پرداخت بخش کمی ازبدهی خود به کارگران موفق شده است موقتا به اعتراض صنفی کارگران خاتمه بدهد.

به گفته کارگران این واحد تولیدی، کارخانه الگانت با سرمایه گذاری مشترک دو کشور ایران وترکیه در شهر سمنان احداث شده و در حال حاضرفعالیت تولیدی خوبی دارد.

***
بست نشستن ۲کارگر بیکار شده کارخانه فولاد زاگرس برای دومین روزمتوالی

دو کارگر بیکار شده فولاد زاگرس که در هفته های گذشته چندین باربه تهران آمده اند ، برای دومین روز متوالی در وزارت کار در انتظار پاسخ مسئولان هستند.

به گزارش۲۸اردیبهشت ایلنا،دو کارگر بیکار شده فولاد زاگرس به نام های «احمد امینی» و «علیرضا رستمی» که در هفته های گذشته چند بار جهت پیگیری بیمه بیکاری به تهران آمده اند،برای دومین روز جهت پیگیری بیمه بیکاری در وزارت کار به سر می برند.

این کارگران که با نامه معرفی برای دریافت بیمه بیکاری هفته گذشته به کردستان بازگشتند، پس از بلاتکلیفی مجدد و عدم پاسخگویی مسئولان استانی، به تهران بازگشتند و امروز برای دومین روز پیاپی به وزارت کار مراجعه کرده اند.

این دو کارگر در حالی که یک پلاکارد را به نشانه اعتراض مقابل وزارت کار در دست گرفته اند می گویند، در وزارتخانه نیز کسی پاسخگو نیست و به ما گفته اند که اداره کار استان باید نظر کتبی خود را ابلاغ کند، اما مدیریت روابط کار استان کردستان تا کنون از ارسال این نامه خودداری کرده است.

امینی و رستمی می گویندبیش از یک سال که بیکاریم، در این وضعیت بارها به تهران آمده و دست خالی بازگشتهایم برای همین اکنون خواهان روشن شدن وضعیتمان هستیم.

***
عدم پرداخت ماه ها مطالبات کارگران شهرداری امیدیه

کارگران شهرداری امیدیه در استان خوزستان میگویند که پیمانکار شرکت «فولاد بستر خوزستان» در مقام کارفرما هنوز بابت مطالبات مربوط به ۵ ماه دستمزد پرداخت نشده با آنها تسویه حساب نکرده است.

به گزارش۲۸اردیبهشت ایلنا،تعدادی از کارگران شهرداری امیدیه افزودند: بهصورت مشخص حدود ۲۶۰کارگر در شهرداری امیدیه و سازمانهای وابسته به آن به صورت پیمانی وقرار دادی مشغول کارند؛ که از آذر ماه سال گذشته (۹۴) دستمزد نگرفته اند.

همچنین به گفته کارگران علاوه بر تاخیر ۵ ماهه در پرداخت دستمزد ۲۶۰ کارگر، پیمانکار سابق بخش خدماتی وفضای سبز شهرداری امیدیه در پرداخت حق سنوات سال ۹۲به همراه حق مرخصی ویک یک ماه حقوق فروردین ماه سال ۹۳ به ۶۴ کارگر بدهکار است.

این کارگران میگویند جدا از آنکه در نتیجه استمرار این وضعیت دستمزدهای آنها دیگر پاسخگوی هزینه های زندگی نیست، پیمانکار کنونی در حال حاضر بابت حدود ۱۷۵روز مزد معوقه بدهکار است.

همچنین از قرار معلوم علاوه بر تاخیر ۵ ماهه در پرداخت دستمزد ۲۶۰ کارگر، پیمانکار سابق بخش خدماتی وفضای سبز شهرداری امیدیه در پرداخت حق سنوات سال ۹۲به همراه حق مرخصی ویک یک ماه حقوق فروردین ماه سال ۹۳ به ۶۴ کارگر بدهکار است وکارگران در این زمینه به مراجع قانونی شکایت کرده اند.

به گفته کارگران با وجود آنکه مراجع قضایی خوزستان حکم به پرداخت مطالبات کارگران از سوی کارفرمای شرکت پیمانکاری (شمس گستر جنوب) کرده است اما پیمانکار سابق توجهای به این موضوع ندارد.

بر پایه اطلاعاتی به نقل از این کارگران،شهرداری امیدیه کمبود منابع مالی را بهانه پرداخت نکردن مطالبات کارگران عنوان میکند این در حالیست که شهرداری از وضعیت مالی خوبی بر خوردار بوده و هم اکنون چند پروژه فضای سبزدر دست اجرا دارد.

کارگران پیمانی شهرداری امیدیه خواستار آن هستند تا شهردار در مقام کارفرمای اصلی مطالبات معوقه کارگران را پرداخت کند اما در نتیجه پی گیری کارگران از شهرداری هیچ نتیجهای حاصل نشده است.

***
عدم پرداخت۳ماه حقوق بیش ازهزارکارگر پیمانکاری فازهای ۲۰ و ۲۱ عسلویه

علیرغم گذشت دو ماه از سال جدید، دستمزد اسفندماه کارگران پیمانکاری فازهای ۲۰ و ۲۱ عسلویه همچنان پرداخت نشده باقی مانده است.

به گزارش۲۸اردیبهشت ایلنا،منابع خبری در عسلویه از عدم پرداخت دستمزد اسفند ماه کارگران پیمانکاری فازهای ۲۰ و ۲۱ خبر دادند.

به گفته این منابع، علیرغم گذشت دو ماه از سال جدید هنوز مطالبات مزدی سال گذشته کارگران پرداخت نشده است.

علاوه بر این، مطالبات مزدی کارگرانی که با آنها تسویه حساب صوری انجام شده است و در سال جدید قرارداد ندارند نیز پرداخت نشده است.

از قرار معلوم، براساس وعده های کارفرمایان، قرار است روز تعطیل پانزدهم خردادماه، دستمزد اسفندماه این کارگران که تعداد آنها بیش از هزار نفر برآورد میشود، پرداخت گردد.

این کارگران در شرکتهای پیمانکاری دست چندم مشغول به کار هستند و تنها پرداختی که به آنها در سال جدید انجام شده است مربوط به دستمزد بهمن ماه سال گذشته است.

***
عدم پرداخت۵ماه حقوق وعیدی۳۰۰کارگرفضای سبز شهرداری بجنورد

خبرکوتاه:فارس طی گزارشی بتاریخ۲۸اردیبهشت ماه از عدم پرداخت۵ماه حقوق وعیدی۳۰۰کارگرفضای سبز شهرداری بجنورد،خبرداد.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.